حکم حبس ابد دانش‌ آموز کره شمالی به جرم دیدن سریال بازی مرکب!

حکم حبس ابد دانش‌ آموز کره شمالی به جرم دیدن سریال بازی مرکب صادر شد. به گفته منابع، حکم حبس ابد دانش‌ آموز کره شمالی که درایو حاوی سریال بازی مرکب را قاچاقی خریداری کرده بود صادر شد و شش دانش آموز دیگر که این سریال را تماشا کرده بودند به پنج سال کار سخت محکوم شدند، مدیران و معلمان مدرسه اخراج شده و به کار سخت در معادن دور افتاده تبعید شدند. همچنین حکم اعدام مردی را که نسخه‌های سریال بازی مرکب را به صورت قاچاقی از چین وارد کرده و می‌فروخت، صادر شد.

RFA هفته گذشته گزارش داد که کپی‌هایی از این درام کره جنوبی با وجود تلاش مقامات برای جلوگیری از ورود رسانه‌های خارجی به این کشور رسیده‌است و این درایوهای فلش و کارت‌های SD در بین مردم منتشر شده‌است.

سریال بازی مرکب

منابع این گونه گزارش دادند که دنیای دیستوپیایی نمایش _که در آن افراد حاشیه‌نشین در بازی‌های سنتی برای جوایز نقدی هنگفت در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند و بازیکنان بازنده به قتل می‌رسند ـ در مشاغل پرخطر و موقعیت‌های ناامن در بین مردم کره شمالی طنین‌انداز می‌شود.

به گفته این منبع، اولین بار است که دولت قانون تازه تصویب شده حذف تفکر و فرهنگ ارتجاعی را در مورد افراد زیر سن قانونی اعمال می‌کند. این قانون که سال گذشته ابلاغ شد، برای تماشا، نگهداری یا توزیع رسانه‌های کشورهای سرمایه‌داری، به ویژه از کره جنوبی و ایالات متحده، حداکثر مجازات اعدام را در نظر گرفته‌است.

دولت این حادثه را بسیار جدی می‌گیرد و می‌گوید که آموزش دانش‌آموزان مورد غفلت قرار گرفته است. این منبع گفت که کمیته مرکزی مدیر مدرسه، دبیر جوانان و معلم خانه آنها را برکنار کرد. آنها همچنین از حزب اخراج شدند. مسلم است که آنها به معادن زغال سنگ یا به مناطق روستایی کشور تبعید می‌شوند، بنابراین معلمان سایر مدارس همه نگران هستند که اگر یکی از دانش آموزان آنها نیز در تحقیقات گرفتار شود، ممکن است برای آنها هم این اتفاق بیفتد.

یکی از ساکنان استان به RFA گفت که پس از گرفتار شدن دانش آموزان، مقامات شروع به جست و جوی بازار‌ها برای usb و سی‌دی‌های ویدئویی حاوی رسانه‌های خارجی کردند. منبع دوم که خواست نامش فاش نشود، گفت: «ساکنان همه از ترس می‌لرزند، زیرا برای خرید یا فروش این usb‌ها بی‌رحمانه مجازات می‌شوند.»

منبع دوم گفت: «اما صرف نظر از اینکه سرکوب دولت تا چه حد سخت‌گیرانه به نظر می‌رسد، شایعاتی منتشر می‌شود مبنی بر اینکه در میان هفت دانش‌آموز دستگیر شده، یکی با والدین ثروتمند توانسته است از مجازات جلوگیری کند، زیرا آنها 3000 دلار آمریکا به مقامات رشوه داده‌اند.» و «ساکنان استان شکایت دارند که دنیا ناعادلانه است، زیرا اگر والدین پول و قدرت داشته باشند، می‌توانند حتی فرزندشان را که به اعدام محکوم شده‌است آزاد کنند.»

یک گزارش در اوت 2019 واشنگتن پست نشان داد که چگونه برخی رسانه‌های کره جنوبی توسط مقامات کره شمالی خطرناک تلقی می‌شوند زیرا آنها مردم را تشویق به فرار می‌کنند. در این بیانیه آمده است که کی پاپ و موسیقی پاپ آمریکایی نقش مهمی در تضعیف تبلیغات کره شمالی داشته‌است.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.