تولد نوزاد نارس 21 هفته ای که زنده ماند و رکورد جهانی را شکست

بر اساس رکوردهای جهانی گینس، نوزاد نارسی که سال گذشته در هفته 21 بارداری در آلاباما متولد شد، نارس‌ترین نوزادی است که زنده مانده‌است.

نوزاد تازه متولد شده

کورتیس مینز و خواهر دوقلویش، سی‌سیا مینز، در 5 ژوئیه 2020 در بیمارستان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام (UAB) به دنیا آمدند. به گفته UAB، دوقلوها که در بدو تولد تنها 21 هفته و 1 روز داشتند، کمتر از 1 درصد شانس زنده ماندن داشتند. طبق رکوردهای جهانی گینس، آن‌ها حدود 19 هفته یا 132 روز نارس بودند. کورتیس به طور مداوم تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفت تا به او کمک کند بتواند نفس بکشد، دمای بدنش را تنظیم کند و در کنار سایر مراقبت‌ها بتواند تغذیه کند. پس از حدود سه ماه، پزشکان توانستند او را از دستگاه تنفس مصنوعی جدا کنند.

دکتر کولم تراورز، استادیار بخش نوزادان که به مراقبت از کورتیس کمک کرد، در این بیانیه گفت: “کورتیس حتی از تمام احتمالات و شانس‌های علمی سرپیچی کرد.” او گفت که سن و وزن هنگام تولد دو پیش‌بینی کلیدی برای زنده ماندن نوزاد هستند. به گفته تراورس، اگر نوزاد دختر باشد، تک قلو باشد یا اگر قبل از تولد نوزاد، به مادر برای رشد ریه استروئید داده شود، احتمال زنده ماندن نیز افزایش می‌یابد – همه معیار‌هایی که کورتیس واجد آن بود.

بر اساس رکوردهای جهانی گینس، کورتیس در هنگام تولد تنها 14.8 اونس (420 گرم) وزن داشت که حدود یک هفتم وزن یک نوزاد متوسط است. کورتیس که روز به روز قوی‌تر می‌شد، حدود 9 ماه بعد از بیمارستان مرخص شد. به او دارو و تجهیزات ویژه مانند لوله تغذیه و کپسول اکسیژن داده شد.

رکورددار قبلی، ریچارد هاچینسون، تنها یک ماه قبل از کورتیس، در 21 هفته و 2 روز بارداری، در 5 ژوئن 2020 به دنیا آمد. پیش از آن، این رکورد به مدت 34 سال شکسته نشده بود.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.