خرید ملک در ترکیه توسط ایرانی ها

خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان بیشتر از کشورهای جنگ زده!

چند سالی است که خرید ملک در ترکیه به یکی از روش‌های مرسوم ایرانیان برای مهاجرت به این کشور تبدیل شده است. حالا آمارها نشان می‌دهد که شهروندان ایرانی حتی از روس‌های نیز بیشتر اقدام به خرید ملک در کشور همسایه به خصوص در شهر استانبول می‌کنند.

مشکلات اقتصادی که در چند سال اخیر مردم ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، باعث شده تا در اکثر خانواده‌ها بحث مهاجرات مطرح باشد. مهاجرت به خارج در سال‌های اخیر چه از نوع تحصیلی و سرمایه‌گذاری و چه از نوع پناهندگی در میان شهروندان ایران بسیار پررونق شده است. یکی از راه‌های اقامت در کشورهای خارجی مانند ترکیه، خرید ملک است. ایرانی‌هایی که در سال‌های گذشته توانسته‌اند سرمایه‌ای برای خود جمع‌آوری کنند، موفق شدند با خرید ملک در ترکیه خود را به این کشور برسانند و زندگی جدیدی را در کشوری دیگر آغاز کنند. اما احتمالاً برای شما جالب خواهد بود تا بدانید، در سال گذشته مردم ایران بیشتر از هر کشور دیگری در ترکیه اقدام به خرید ملک کرده‌اند.

میزان خرید ملک در ترکیه توسط ایرانی ها

به گزارش خبرگزاری آناتولی به نقل از سازمان آمار ترکیه «توئیک»، اتباع کشورهای خارجی در سال میلادی که گذشت در ترکیه ۴۰ هزار و ۸۱۲ واحد خانه خریداری کرده‌اند. میزان خرید اتباع خارجی در سال ۲۰۲۰ میلادی در مقایسه با سال گذشته ۱۰.۳ درصد و در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۶.۴ درصد کاهش داشته است و از این میان، ایرانیان ۷ هزار و ۱۸۹ واحد مسکونی را خریداری کرده‌اند.

عراقی‌ها در سالی که گذشت با اختلاف نه چندان زیاد و پس از ایرانیان، دومین خریداران بزرگ ملک و مسکن در ترکیه بوده‌اند. روس‌ها در این رده بندی رتبه سوم و افغان‌ها با خرید نزدیک به ۲ هزار واحد رتبه چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. اتباع جمهوری آذربایجان نیز در رتبه پنجم خرید خانه در ترکیه جای دارند.

محبوبترین شهر ترکیه که اتباع خارجی بیشترین ملک و مسکن را در آن خریده‌اند، بزرگترین شهر ترکیه، استانبول، است. آنتالیا، آنکارا و بورسا، به ترتیب انتحاب‌های دیگر اتباع خارجی برای خرید خانه بوده است.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.