با انجام این چند روش خوش بویی خود را چندین پله بالاتر ببرید

ادکلن و خرید عطر یکی از سخت‌ترین کار‌ها مخصوصا برای خانوم‌ها است. خوش بو بودن ادکلن و عطر خریداری شده، مدت زمان ماندگاری آن و موارد این چنینی همگی تنها با رعایت چندین مورد کوچک رفع خواهند شد اما خیلی از مردان و زنان تنها به استفاده از ادکلن بسنده می‌کنند و همین موضوع باعث ایجاد مشکل برای آن‌ها خواهد شد. خوش بویی همانند خرید ادکلن همیشه دردسر‌های خودش را داشته و خواهد داشت اما با رعایت این چند مورد می‌توانید خطاهای خود در خرید و استفاده از عطر و ادکلن را به حداقل برسانید.

خواندن این مطلب برای آن دسته از افرادی که به شدت بر روی خوش بویی خودشان حساس هستند بسیار پیشنهاد می‌شود. برای رعایت مواردی که به شما خواهیم گفت نیاز به داشتن هیچ وسیله‌ای غیر از ادکلن شما نیست اما خرید ادکلن نیز دردسر‌های خاص خودش را دارد، هر کمپانی ادکلن‌های معروف خودش را دارد و شما می‌بایست بنابر سلیقه خودتان ادکلن مورد نظر خودتان را خریداری کنید.

مقدار رایحه در ادکلن خریداری شده شما

اگر تا به الان نمی‌دانستید باید بگوییم که در زمان خرید ادکلن تمام شیشه آن پر شده از عطر نمی‌باشد و تنها مقدار کمی از آن با رایحه دلخواه شما پر شده است، اما این مورد را چگونه متوجه شویم؟

در زمان خرید بر روی جعبه و حتی بر روی خود شیشه ادکلن نوشته‌هایی درج شده است که به ترتیب Parfum، EDP، EDT، EDC و Eau Fraich نام دارند و دوباره نیز به ترتیب از اول به آخر، رایحه بیشتری را در شیشه خود دارند. رایحه بیشتر نیز مساوی با ماندگاری بالاتر ادکلن شما خواهد بود پس در زمان خرید ادکلن حتما به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

معمولا ادکلن‌های EDP ماندگاری فوق‌العاده دارند و نزدیک به 6 الی 8 ساعت بوی آن‌ها باقی خواهد ماند و بعد از آن EDT ها نیز ماندگاری 4 تا 6 ساعت برای شما دارند. پس این مورد را در نظر داشته باشید تا در هنگام خرید ادکلن، ادکلنی را خریداری کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشد .

از نظر هزینه در برخی از مواقع EDP ها گران‌تر از مابقی موارد گفته شده هستند و دلیل آن هم واضح است. رایحه بیشتری در شیشه عطر استفاده شده است. اما اگر به خوش بویی خود اهمیت خاص می‌دهید حتما برای ادکلن خود هزینه کنید تا بهترین را داشته باشید.

سعی کنید تا هر چند وقت یکبار ادکلن خود را عوض کنید

بهترین کار برای داشتن یک بوی غیر تکراری برای دیگران از سوی شما استفاده از چندین ادکلن است. اما منظورمان این نیست که چندین ادکلن را همزمان باهم استفاده کنید بلکه این است که هر چند وقت یکبار رایحه خود را عوض کنید تا به چشم همه یک فرد تازه و تمیز به نظر برسید. اینکار نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد بلکه یک فرد تکراری که تنها از یک ادکلن در تمام زمینه‌ها استفاده می‌کند نیز نخواهید شد. برای رفتن به سر کار از یک ادکلن استفاده کنید، برای رفتن به پیش دوستانتان نیز از یک ادکلن دیگر استفاده کنید و هر چند وقت یک بار جای این دو را با یکدیگر جابجا کنید.

نحوه درست استفاده از ادکلن

خیلی و می‌توان به جرئت گفت که بیش از 90 درصد افراد هنگام استفاده از ادکلن، آن را بر روی لباس خود می‌زنند و یا حرکت کلیشه‌ای تر آن این است که برای از بین بردن الکل موجود در ادکلن ابتدا آن را در هوا اسپری و سپس بر روی لباس خود ادکلن را می‌نشانند که هر دو مورد کاملا اشتباه است.

استفاده از ادکلن بر روی لباس شاید کار اشتباهی به نظر نرسد اما در نظر بگیرید که در داخل ادکلن بیشتر از همه چیز الکل وجود دارد و همین یک مورد می‌تواند پیرهن و لباس شما را از ظاهر بیاندازد و خراب کند. بهتر است که از ادکلن در مکان‌هایی استفاده کنید که خون جریان بیشتری دارد و گردش خون در این مناطق بیشتر از سایر نقاط بدن است.

از تمامی نقاط مشخص شده در تصویر، گردن بهترین مکان برای استفاده از ادکلن است زیرا نه تنها نزدیک‌ترین بخش بدن به صورت کلی است بلکه از بوی بد دهان شما نیز جلوگیری خواهد کرد و به نوعی ادکلن را به دهان شوی خود نیز تبدیل کرده‌اید. بهترین زمان برای استفاده از ادکلن و عطر دقیقا بعد از دوش و حمام کردن است. بعد از دوش گرفتن منافذ پوستی شما کاملا باز هستند و با اسپری کردن نواحی مشخص شده در حقیقت ادکلن را وارد پوست خود کرده‌اید و همین مورد باعث طولانی‌تر شدن مدت ماندگاری ادکلن خواهد شد. اگر می‌خواهید تا همه چیز را به یک پله بالاتر ببرید اضافه کردن وازلین به محلی که ادلکن را اسپری کرده‌اید می‌تواند همانند یک بمب عمل کند و ماندگاری ادکلن شما را به بالای 8 ساعت برساند. البته این مورد بستگی به ادکلن شما نیز دارد که اول مطلب به آن اشاره شد.

کمتر = بهتر و بهتر = خوش بویی

درست خواندید کمتر مساوی با بهتر است و این مورد در اسپری کردن ادکلن به بدن نیز کاملا درست می‌باشد. شاید با خود فکر کنید که با 2 بار اسپری کردن ادکلن بر روی بدن خود بوی خوبی می‌دهید و اگر 2 بار را تبدیل به 5 بار کنید ماندگاری بالاتر و بوی بهتری خواهید داشت. این مورد کاملا اشتباه است و اسپری کردن بیش از حد ادکلن باعث بد بو شدن آن نیز خواهد شد و یادتان باشد که دیگران نیز اینطور فکر خواهند کرد که شما دارید بوی بد خود را با استفاده از اسپری کردن زیاد ادکلن به بدن مخفی می‌کنید. پس بگذارید نهایتا همان 3 اسپری ادکلن کار خودش را انجام بدهد و مقداری بوی طبیعی بدن شما نیز باقی بماند تا نه تنها خوش بویی خود را حفظ کنید بلکه از حالت طبیعی خود نیز خارج نشده‌اید.

بیشتر بخوانید : استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت عطر، حتی بدون حس بویایی

امتیاز: 3.6 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar محمد ق گفت:

    این کار اشتباهه و برای پوست ضرر داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.