خیره کننده ترین قلعه های جهان در تمام دوران

در این مطلب به  زیباترین و خیره کننده ترین قلعه های جهان برای بازدید و گردشگری می‌پردازیم. قلعه‌ها از زیباترین و تاریخی‌ترین آثار معماری موجود هستند. اگرچه ممکن است قلعه‌ها را منشأ اروپایی بدانیم، اما برای اولین بار در مصر و چین به عنوان وسیله‌ای برای محافظت و استحکام بخشیدن به سرزمین‌ها ظاهر شدند.

13 مورد از خیره کننده ترین قلعه های جهان:

Mont-Saint-Michel castle-فرانسه

بهترین قلعه های جهان

قلعه Mont-Saint-Michel به عنوان یکی از دیدنی‌ترین مناظر در کل فرانسه شناخته شده‌است. برای قرن‌ها، این جزیره تاریخی به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در اروپا بوده‌است.

pristine Himeji Castle- ژاپن

قلعه های ژاپن

قلعه هیمجی که در هیمجی ژاپن واقع شده‌است، بر روی یک تپه زیبا مشرف به استان هیوگو ژاپن قرار دارد. این قلعه عمدتاً از چوب است و بین سال‌های 1581 تا 1609 میلادی ساخته شده‌است، با توجه به ظاهر بکر و آرایش خوب آن، تعجبی ندارد که بدانیم هیمجی بهترین قلعه در کل ژاپن است.

Bojnice Castle-اسلواکی

زیباترین قلعه های جهان

قلعه Bojnice یک سازه افسانه‌ای است که به یکی از محبوب‌ترین قلعه‌ها در تمام اروپای مرکزی تبدیل شده‌است. این قلعه دراماتیک واقع در اسلواکی دارای سقف‌های شیب دار قصر، کلیساهای خیره کننده و برج‌های بلند است.

Windsor Castle

قلعه زیبا

شاید یکی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین قلعه‌های موجود، قلعه ویندزور به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین قلعه‌ای است که در کل جهان همچنان پا برجاست. اگرچه در قرن یازدهم تأسیس شد، اما از آن زمان تاکنون 39 پادشاه مختلف آن را خانه خود خوانده‌اند. با بیش از 50 اتاق خواب سلطنتی و مهمان، قلعه ویندزور واقعاً یک سازه باشکوه و گوهر معماری است.

Alhambra castle-اسپانیا

قلعه های رویایی

Alhambra of Granada که نام خود را از کلمه عربی به معنای “قلعه قرمز” گرفته‌است، منظره‌ای از کل شهر اسپانیا به همراه چمن‌زار معروف گرانادا را نشان می‌دهد. دیوارهای قرمز رنگ قلعه در کنار شکل نامنظم آن، آن را به یکی از خاص‌ترین و عجیب‌ترین قلعه‌های اروپا تبدیل کرده‌است.

Vianden Castle- لوکزامبورگ

قلعه های سلطنتی

به عنوان یکی از بناهای تاریخی برجسته اروپا، قلعه ویاندن در طول سالیان به یک نقطه اصلی برای گردشگران تبدیل شده‌است و معماری گوتیک و رومی، آن را منحصر به فرد کرده‌است که نباید دیدن آن را از دست بدهیم. قلعه ویاندن طول ماه‌های گرم‌تر که درختان سرسبز و آسمان آبی است، زیباتر است.

Trakai Island Castle-لیتوانی

قلعه جزیره‌ای

یکی از منحصربه‌فردترین و باورنکردنی‌ترین قلعه‌های فهرست ما، قلعه جزیره تراکای در لیتوانی است که در جزیره‌ای در وسط دریاچه گالوه قرار دارد. اگرچه خود قلعه با آرایش آجری نسبتاً استاندارد کمی ضعیف بنظر می‌رسد، اما این واقعیت که توسط آب‌های آبی دریاچه گالوه احاطه شده‌است، آن را خاص می‌کند.

Hohenwerfen Castle-اتریش

قلعه اتریشی

قلعه هوهن ورفن که بر روی یک قله شیب‌دار بر فراز دره سالزاخ قرار دارد، قطعا یکی از بکرترین قلعه‌های اتریش است. کوه‌های اطراف چنین صحنه‌ آرامی را تداعی می‌کنند و در حین کاوش در اطراف قلعه، احساس می‌کنید که در وسط یک فانتزی هستید.

Corvin Castle-رومانی

قلعه رمانی

یکی از بزرگترین قلعه‌ها در تمام اروپا، قلعه کوروین در اصل برای دفاع در برابر امپراتوری عثمانی در اواسط دهه 1400 ساخته شد. قلعه کوروین که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه رومانی شناخته می‌شود، همچنین بزرگترین قلعه قرون وسطایی در ترانسیلوانیا است.

Hluboká Castle-جمهوری چک

قلعه ای در جمهوری چک

قلعه هلوبوکا یکی از خاص‌ترین و خیره کننده ترین قلعه‌های جهان و جمهوری چک محسوب می‌شود. در میان مبلمان اصلی و پارک وسیع اطراف، قلعه هلوبوکا نیز یکی از رمانتیک‌ترین بناهای تاریخی در سراسر جهان، فراتر از اروپا است. چه در ماه‌های گرم‌تر که چمن‌ها سبز روشن است و پوشش گیاهی شکوفا می‌شود، یا در زمستان که پوشیده از برف سفید است، این قلعه بسیار دیدنی است.

Matsumoto Castle-ژاپن

قلعه ژاپنی

قلعه معروف ماتسوموتو در ژاپن که به عنوان قلعه “هیراجیرو” شناخته می‌شود، به جای بالای تپه یا کوه، در یک دشت صاف قرار دارد. قلعه ماتسوموتو که از سال 1592 تا 1614 ساخته شده‌است، یکی از پربازدیدترین و دوست داشتنی‌ترین قلعه‌های ژاپن است و فضای داخلی چوبی این قلعه کاملا خیره کننده‌است. معماری و ساختمان اصیل ژاپنی، این قلعه را از همتایان اروپایی‌تر خود متمایز می‌کند و چشم‌اندازی کاملاً متفاوت به قلعه‌ می‌دهد.

Pena National Palace-پرتغال

قلعه زیبا در پرتغال

کاخ ملی پنا که در سینترا، پرتغال واقع شده‌است، با تمام شکوه رنگارنگ خود با افتخار در بالای تپه‌ای در کوه‌های سینترا ساخته شده‌است. این قلعه با رنگ‌های زرد و قرمز روشن و معماری منحصربه‌فرد و پیچیده‌اش منحصر به فرد است و نباید دیدن آن را از دست بدهید. در واقع، در یک روز صاف، حتی می‌توان آن را از شهر همسایه خود لیسبون دید. کاخ پنا حتی یکی از عجایب هفتگانه پرتغال به حساب می‌آید و به عنوان “جواهرات مشهور” این کشور شناخته می‌شود.

Neuschwanstein Castle-آلمان

قلعه ای در آلمان

قلعه Neuschwanstein در شوانگاو آلمان که به عنوان یکی از محبوب‌ترین قلعه‌های اروپا شناخته می‌شود، یک قلعه افسانه‌ای است. با بیش از 1.4 میلیون بازدید در هر سال، این قطعا قلعه‌ای است که دوستداران تاریخ و رویاپردازان نمی‌خواهند آن را از دست بدهند. این قلعه در بالای تپه‌ای زیبا در میان یک جنگل سرسبز واقع شده‌است و به گفته دیسکاوری، قلعه نویشوانشتاین در واقع الهام بخش والت دیزنی در زمان طراحی قلعه‌ها در فیلم زیبای خفته و سیندرلا، بوده‌است.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar مهمان گفت:

    رایشن باخ ؟
    ترانسیلوانیا ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.