5 مورد از زیباترین مزارع خورشیدی جهان

5 مورد از زیباترین مزارع خورشیدی جهان در راستای تولید انرژی پاک

علیرغم تمام تلاش‌های جهانی، انسان‌ها هنوز نمی‌توانند حتی بخش کوچکی از پتانسیل انرژی واقعی خورشید را به تصرف خود درآورند. در حقیقت، بیش از 10 هزار برابر کل استفاده روزانه ما در کره زمین، انرژی خورشیدی در هر لحظه به سیاره ما می‌رسد و بدون توانایی ما به هدر می‌رود. خوشبختانه مزارع خورشیدی با تاثیر بسیار زیاد خود، روشی عالی برای استفاده از این انرژی پاک تجدیدپذیر هستند. در این مطلب قصد داریم شما را با 5 مورد از زیباترین مزارع خورشیدی جهان در راستای تولید انرژی پاک آشنا کنیم تا آینده بهره مندی از نور خورشید را بهتر درک کنید. با دینو همراه باشید.

5 مورد از زیباترین مزارع خورشیدی جهان

5 مورد از زیباترین مزارع خورشیدی جهان - 5 مورد از زیباترین مزارع خورشیدی جهان

جالب است بدانید که در حال حاضر در جهان مزارع خورشیدی شگفت انگیزی ساخته شده که سالانه میلیاردها تن برق تولید می‌کنند. پنل‌هایی که میلیون‌ها هکتار از محیط‌های طبیعی را در تصرف خود دارند، دارای پتانسیل معماری و مهندسی فراوانی برای بهره مندی از انرژی پاک و دائمی نور خورشید هستند. با این وجود پنل‌های خورشیدی هنوز در مراحل اولیه فناوری خود قرار دارند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پیشرفت و گسترش هر چه بیشتر آن‌ها در جهان باشیم. در ادامه 5 مورد از زیباترین مزارع خورشیدی جهان را برای شما به نمایش گذاشته‌ایم تا با این فناوری جدید بیشتر آشنا شوید.

1. مزرعه گرماسولار سویل، اسپانیا

5 مورد از زیباترین مزارع خورشیدی جهان - 1. مزرعه گرماسولار سویل، اسپانیا

کارخانه گرماسولار روستایی سویل در اطراف یک برج گیرنده قرار دارد، جایی که مارپیچ حلقه‌های متحدالمرکز از فناوری‌های پیشرو وارد شده از ایالات متحده استفاده می‌کند. گستره وسیع طرح دایره‌ای این مزرعه خورشیدی تقریبا یک توهم نوری از بالا ایجاد می‌کند. مزرعه گرماسولار که توسط کمیسیون اروپا تامین می‌شود، توانایی قابل توجهی در تولید برق به مدت 15 ساعت بدون نور خورشید را دارا است و می‌تواند به طور خودکار ظرفیت خود را برای تاثیر مطلوب محیطی تنظیم کند.

2. پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم دبی، امارات متحده عربی

5 مورد از زیباترین مزارع خورشیدی جهان - 2. پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم دبی، امارات متحده عربی

پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان است که ظرفیت تولید برنامه ریزی شده 5,000 مگاوات تا پایان دهه را دارد. این مرکز نوآوری و ساختار فراگیر آن همچنین مرکز تحقیقات و توسعه و آزمایشگاه چاپ سه بعدی را در خود جای داده است. بر اساس برآوردها، این مزرعه میزان انتشار کربن را سالانه حدود 6.5 میلیون تن کاهش می‌دهد.

3. پروژه تپه‌های هلالی نوادا، ایالات متحده آمریکا

3. پروژه تپه‌های هلالی نوادا، ایالات متحده آمریکا

مبلغ هنگفتی بالغ بر 1 میلیارد دلار در Crescent Dunes توسط شرکت‌های Citigroup و بنیاد اوباما سرمایه گذاری شده است. این طرح با طراحی بیابانی چشمگیر خود، به عنوان اولین نیروگاه خورشیدی متمرکز در جهان شناخته شده و انرژی را از طریق نمک مذاب بستر صحرا ذخیره می‌کند. متاسفانه، از سال 2019 تا به امروز به دلیل تعداد زیاد مشکلات فنی ناشی از اندازه تقریبا غیرقابل درک آن، این مزرعه دیگر قادر به تولید انرژی نیست. Crescent Dunes دست نخورده باقی مانده است و هنوز می‌توان برای این که روزی سرمایه گذاری مناسب آن را به پتانسیل پیشگامانه خود بازگرداند، امیدوار بود.

4. امگا 1 پیولنک، فرانسه

4. امگا 1 پیولنک، فرانسه

آب‌های پرووانس محل مناسبی برای پیشگام شدن ساخت اولین مزرعه خورشیدی شناور در اروپا بود. این پروژه که در دریاچه مصنوعی معدن سابق احداث شده است‌، از دستگاه‌های شبیه قایقی که سالانه هزاران تن انتشار کربن را در منطقه جبران می‌کنند، استفاده می‌کند.

5. مزرعه خورشیدی سانگرو هواینان، چین

5. مزرعه خورشیدی سانگرو هواینان، چین

این مزرعه خورشیدی روی دریاچه‌ای مصنوعی که در محل معدن زغال سنگ قدیمی احداث شده، شناور است. از منظر هوایی، رنگ آبی دریایی پنل‌های این مزرعه به معنای واقعی کلمه با آب واقعی اشتباه گرفته می‌شوند. این مزرعه از 166,000 پنل خورشیدی تشکیل شده که انرژی کافی برای تامین برق 15,000 خانه را تولید می‌کنند. ساخت مزرعه‌های خورشیدی روی آب مزایای زیادی دارد. برای مثال: صفحات به دلیل کمبود گرد و غبار، برای مدت طولانی‌تری تمیز می‌مانند و دمای پایین حاصل از آب، بازده کلی این صفحات را افزایش می‌دهد.

نظر شما درباره این 5 مورد از زیباترین مزارع خورشیدی جهان چیست؟ آیا گسترش آن‌ها در جهان می‌تواند کمکی برای نجات کره زمین از بحران‌های زیست محیطی باشد؟ دیدگاه‌های ارزشمندتان در این زمینه را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar mamad گفت:

    عالی مثل همیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.