دانستنی‌های بی‌اهمیت جهان هستی

دانستنی‌های بی‌اهمیت جهان هستی: واقعیت‌های جالبی که نمی‌دانید – بخش اول

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، همواره سرشار از رمز و رازهای کوچک و بزرگ شگفت‌انگیز است. در ادامه با دینو همراه باشید تا 30 مورد از این دانستنی‌های بی‌اهمیت جهان هستی را با هم بخوانیم.

دانستنی‌های بی‌اهمیت جهان هستی

در بخش اول از دانستنی‌های بی‌اهمیت جهان هستی قرار است به 30 مورد از واقعیت‌های جالبی که نمی‌دانید بپردازیم. این نکات کوتاه را از دست ندهید.

دانستنی‌های بی‌اهمیت جهان هستی

1. قبل از راه‌اندازی Gmail توسط گوگل، این اصطلاح توسط وب سایت گارفیلد – Garfield.com – به عنوان سرویس ایمیل رایگان آن استفاده شده است.

2. سوراخ بودن حلقه دربازکن قوطی نوشابه فقط یک اهرم برای باز کردن در آن نیست. شما می‌توانید آن را بچرخانید و نی خود را توسط آن نگه دارید.

3. حدود 96 درصد جهان نامرئی است. تنها چیزهایی که از طریق چشمان غیرمسلح یا تلسکوپ‌ها می‌توانیم ببینیم سیارات و ستارگانی هستند که تعداد بسیار کمی از کل جهان را شامل می‌شوند. بیشتر جرم جهان از ماده تاریک و انرژی تاریک ساخته شده است که حضور آن تنها با کشش گرانشی سیارات احساس می‌شود. تحقیقات برای درک بهتر این ذرات تاریک همچنام ادامه دارد.

4. الکل در هنگام مسابقات تیراندازی، یک داروی تقویت‌کننده عملکرد بدن محسوب می‌شود. مصرف مقدار کمی از آن می‌تواند باعث کند شدن ضربان قلب تیرانداز و کمک به آرامش او شود که در این رشته ورزشی بسیار مهم است. در سال 2008، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، این دارو را به طور خاص برای ورزش ممنوع اعلام کرد.

5. به طور متوسط، یک مداد می‌تواند خطی به طول 38 مایل (61.2 کیلومتر) ترسیم کند و یا تقریبا 45000 کلمه بنویسد.

6. قطر خورشید 400 برابر بزرگ‌تر از قطر ماه است. خورشید همچنین نسبت به ماه، 400 برابر دورتر از زمین است. به همین دلیل هم خورشید و هم ماه در آسمان به یک اندازه دیده می‌شوند. به همین دلیل است که می‌توانیم شاهد یک گرفتگی کامل خورشید در هنگام کسوف باشیم.

7. به طور متوسط ، یک فوتون چندین هزار سال طول می‌کشد تا هسته خورشید به سطح آن برسد. با این حال، سفر از سطح آن به سیاره ما فقط کمی بیشتر از 8 دقیقه زمان می‌برد.

8. پشه‌ها دارای 47 دندانه یا گوشه‌های تیز روی اندام خرطومی مکنده خود (پروبوسکس) هستند که به آن‌ها در نفوذ به پوست کمک می‌کند.

9. موز نوعی توت است. از نظر علمی، یک توت باید پوست خارجی (اگزوکارپ)، گوشت میانی (مزوکارپ) و هسته درونی داشته باشد که دانه‌ها را در خود نگه می‌دارد (اندوکارپ). موز با این لایحه متناسب و از نظر فنی نوعی توت است.

10. پنگوئن‌های نر برای ابراز عشق خود، به ماده‌ها سنگریزه می‌دهند. آن‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن پنگوئن ماده، صخره‌های سنگی را زیرورو می‌کنند تا صاف‌ترین و زیباترین فرم را پیدا کنند. اگر ماده این ابراز عشق را بپذیرد، سنگ را به عنوان علامتی آمادگی برای همراهی، در لانه خود نگه می‌دارد.

11. بزها مردمک چشم مستطیلی دارند. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که این نوع مردمک بیشتر در گونه‌های روزچرا مشاهده می‌شود. مستطیل بودن شکل مردمک، دید محیطی وسیعی برای شناسایی شکارچیان و زمین‌های چمن فراهم می‌کند.

12. مسابقات هنری نیز بخشی از بازی‌های المپیک از سال 1912 تا 1948 بود. این رشته بعدها از مسابقات حذف شد. به طور کلی اعتقاد بر این بود که هنرمندان حرفه‌ای هستند؛ در حالی که المپیک، شرط آماتور بودن را برای شرکت کنندگان ضروری می‌دانست.

13. بدن انسان بالغ معمولا بین 2 تا 6 پوند (0.9 تا 2.7 کیلوگرم) باکتری حمل می‌کند.

14. هنگامی که شما یک دسته کارت را بر می‌‍زنید، احتمالا نظم جدید ایجاد شده، قبلا وجود نداشته است. برای یک دسته متشکل از 52 کارت، 8 ضربدر 10 به توان 67 احتمال مختلف برای ترکیب مجدد با بر زدن وجود دارد.

15. در جریان آتش‌بس تاریخی سربازان آلمان و انگلیس در کریسمس سال 1914 زمان، هر دو طرف در زمینی بی‌طرف بین سنگرها بازی فوتبال دوستانه برگزار کردند.

16. اثر بینی سگ مانند اثر انگشت انسان است. هیچ دو اثری با هم یکسان نیستند.

17. برای یک لحظه کوتاه، شما جوان‌ترین فرد روی کره زمین بوده‌اید.

18. بدن انسان به طور متوسط 60000 مایل (96561 کیلومتر) رگ‌های خونی دارد. در صورتی که آن‌ها از انتها به هم متصل شوند، می‌توانند دو بار به دور کره زمین بپیچند.

19. خز خرس قطبی شفاف و بی‌رنگ است. به این دلیل سفید به نظر می‌رسد که منافذ هوای موجود در هر تار مو، نوری را که روی آن می‌افتد پخش می‌کند.

20. فیلم Psycho آلفرد هیچکاک (1960) اولین فیلم آمریکایی بود که توالت را روی پرده نمایش داد.

21. یک جفت موش می‌تواند نزدیک به 2000 فرزند در سال به دنیا آورند.

22. اگر روی ترشی جریان الکتریکی اعمال شود، در تاریکی می‌درخشد. آب شور موجود در ترشی به عنوان هادی عمل می‌کند.

23. در سال 1962، اپیدمی خندیدن رخ داد و حدود یک سال در تانگانیکا (تانزانیای امروزی) ادامه داشت.

24. چارلی چاپلین یک بار در «مسابقه چارلی چاپلین» شرکت کرد و برنده نشد.

25. شما نمی‌توانید وقتی خواب هستید بو کنید؛ زیرا هنگام خواب، حواس بویایی خاموش می‌شوند. طبق مطالعه دانشگاه براون 2004، بوها مردم را از خواب بیدار نمی‌کنند.

26. دهکده ای در نروژ وجود دارد که با نام «جهنم» شناخته می شود.

27. «وینسنت ون گوگ» (Vincent van Gogh) در طول زندگی خود تنها یکی از نقاشی‌هایش را فروخت: «تاکستان قرمز در آرل» (The Red Vineyard at Arles). وی بیش از 2100 اثر هنری دارد که بسیاری از آن‌ها اکنون جزء باارزش‌ترین‌ها در جهان هستند.

28. خرس‌های تنبل بخش اعظم زندگی خود را روی درختان می‌گذرانند. به گفته نشنال جغرافی، چنگال‌های بلند آن‌ها چنان قدرتمند است که حتی مدتی پس از مرگشان از شاخه‌ای که روی آن بوده‌اند، آویزان می‌مانند.

29. کتابخانه و خانه اپرای آزاد هاسکل در مرز بین ایالات متحده و کانادا ساخته شده است. بخش اپرا و کتابخانه در کانادا قرار دارد؛ اما، بیشتر صندلی‌ها و ورودی اصلی در ایالات متحده است.

30. وینستون چرچیل اولین شخصی بود که به عنوان شهروند افتخاری ایالات متحده شناخته شد. کل شهروندان افتخاری این کشور تا به امروز فقط 8 نفر بوده‌اند که تنها 2 نفرشان هنگام زنده بودن خود چنین عنوانی را دریافت کرده‌اند: چرچیل و مادر ترزا.

شما چه موارد دیگری را می‌شناسید؟ نظرات خود را درباره بخش اول دانستنی‌های بی‌اهمیت جهان هستی با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: MSN

بیشتر بخوانید: تولد عجیب یک توله سگ سبز رنگ به نام «هالک» و دلایل علمی این موضوع

بیشتر بخوانید: آیا به زودی شاهد اضافه شدن گزینه نپسندیدن در اینستاگرام خواهیم بود؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۳ دیدگاه

  1. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    ممنون از نظر شما دوست عزیز 🙏😊 درباره سایز باید عرض کنم ب دلیل سئوی مطلب فونت بزرگ انتخاب شده. و اینک مطالب ما عمومی هستن و برای تمام افراد، حتی کسانی ک ضریب هوشی خیلی پایینی دارن در نظر گرفته میشه. بهتره مطالب دسته بندی «علمی» رو مطالعه بفرمایید ک مناسب دانش شماست ن «سرگرمی». موفق باشید☘

  2. Avatar Arash Irani گفت:

    روز به روز تیتر مطالب داره مذخرفتر میشه !
    واقعیت هایی که نمیدانید ؟؟؟؟؟؟؟ یعنی فقط تو میدونی بقیه نمیدونن ؟؟؟
    اونم مطالبی که تو هنوز به دنیا نیومده بودی ما توی یاهو همین چرت و پرتارو سند تو آل میکردیم برای همه…..
    چشماتم که انگار خیلی ضعیف شده سایز فونت نوشته هاتو چند برابر کردی…..
    =)) =)) =))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.