جاده‌های خطرناک جهان

معرفی جاده‌های خطرناک جهان که هر راننده‌ای جرأت رانندگی در آن‌ها را نخواهد داشت

مسافرت با ماشین می‌تواند سبکی متفاوت و روشی عالی باشد. اما مسیر مسافرت می‌تواند بر نوع تفریحات و تجربیات سفر تأثیر بگذارد. اما با ماشین می‌توانید از کنار درها، کوه‌ها، رودها، دریاها، صخره‌ها و حتی فضاهای کویری عبور کنید و از طبیعت اطرافتان لذت ببرید. این در حالی است که شاید با هواپیما یا قطار تمامی این طبیعت را از دست دهیدد. این روزها هر نقطه‌ای دارای یک مسیر و جاده است که امکان عبور از مناطق مختلف را با ماشین فراهم می‌کند. اما برخی مسیرها و جاده‌ها هستند که کمی خطرناک بوده و بسیاری از رانندگان به دلایلی از چنین مسیرهایی می‌ترسند. درواقع جاده‌هایی خطرناک در دنیا وجود دارند که عنوان بدترین مسیرهای ماشین‌رو را دریافت کرده‌اند. در این تصمیم گرفته‌ایم تا جاده‌های خطرناک جهان را معرفی کنیم و در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی جاده‌های خطرناک جهان

جاده‌ی اقیانوس اطلس در نروژ

جاده‌ی اقیانوس اطلس در نروژ

در نروژ جاده‌ای با یک پل بزرگ و طویل در اقیانوس اطلس راه‌اندازی شده که یک سوی زمین را به‌سوی دیگر متصل می‌کند. یکی از موضوعات ترسناک این است که، رانندگی بر روی این جاده درواقع رانندگی در دل اقیانوس اطلس خواهد بود. از سوی دیگر رفت آمد زیاد در این مسیر موجب آسیب دیدن جاده و پل خواهد شد و قطعاً امنیت این مسیر جاده‌ای را به خطر خواهد انداخت. بارها پیش‌آمده که زمانی رانندگان در حال عبور از این جاده بودند و با موج‌های وحشتناک اقیانوس مواجه شدند. درواقع زمانی که سطح دریا بالا باشد رانندگی در این مسیر بسیار هیجان‌انگیز و خطرناک خواهد شد. به همین دلیل این جاده‌ی اقیانوسی یکی از جاده‌های خطرناک جهان است.

جاده‌ی قفقاز در روسیه

جاده‌ی قفقاز در روسیه

جاده قفقاز جاده‌ای است که بر دیواره‌ی یک کوه، به‌طوری باریک و پر پیچ‌وخم ساخته‌شده است. این جاده به‌زور یک جاده‌ی یک لاین محسوب می‌شود درنتیجه رانندگان باید به‌آرامی و بااحتیاط از این جاده عبور کنند. از سوی دیگر بی‌احتیاطی در رانندگی موجب ریزش صخره‌ها و سنگ‌های کوه خواهد شد و بارها رانندگان در این مسیرها دچار برخورد با صخره‌ها و ریزش کوه شدند. از یک سو احتمال ریزش کوه و از سوی دیگر پرتگاه‌ها، رانندگی را در این جاده نفس‌گیر می‌کنند. بااین‌حال طبیعت زیبا و بکر این جاده بی‌نظیر است و ارزش تجربه کردن را خواهد داشت.

جاده Apache Trail در آریزونا، ایالات‌متحده

جاده Apache Trail در آریزونا، ایالات‌متحده

جاده Apache Trail یکی از زیباترین جاده‌ها و درعین‌حال خطرناک‌ترین مسیرها در آمریکا محسوب می‌شود. وقتی وارد این جاده می‌شوید قطعاً نمی‌توانید چشمتان را از مناظر اطرافتان بردارید. اما باید بگوییم که دره‌هایی وسیع خطرات زیادی را برای رانندگان به وجود آورده است. تاکنون رانندگان زیادی با برخورد به گارد ریل از مسیر منحرف شدند و به ته دره رفتند. برای رانندگی در این مسیر باید تمام توانایی رانندگی و حواس خود را به‌کار بگیرید تا کوچک‌ترین خطایتان موجب تصادف و مرگتان نشود. درواقع رانندگی در این جاده، دست‌وپا زدن با مرگ است.

جاده Khardung La Pass در هند

جاده Khardung La Pass در هند

جاده‌ی خاردونگ لا پاس در هند قرار دارد و یکی از فاجعه‌بارترین مسیرهای دنیا است. این جاده کاملاً خاکی بوده بر روی یک کوه صخره‌ای با سنگ‌های ریزودرشت راه‌اندازی شده است. درواقع هرلحظه امکان دارد که سنگی از بالای کوه به‌طرف شما پرتاب شود و این اتفاق بارها افتاده است. سقوط سنگ‌های بزرگ یکی از عوامل اصلی خطرناک بودن این جاده محسوب می‌شود. در مواردی ریزش بیش‌ازحد سنگ‌ها موجب مسدود شدن جاده می‌شود درنتیجه این ریزش هرلحظه و هرزمانی ممکن است رخ دهد. از سوی دیگر این جاده‌ی خطرناک بسیار باریک است و رانندگی را برای هر راننده‌ای دشوارتر خواهد کرد.

جاده و تونل Guoliang در چین

جاده و تونل Guoliang در چین

جاده Guoliang یک جاده‌ی کوهستانی در چین بوده که برخی مسیرهای آن تونلی است. مسیر این جاده به این دلیل خطرناک است که در شب کاملاً تاریک خواهد بود و راننده اصلاً به مسیر دید نخواهد داشت. ازآنجایی‌که یک سوی جاده پرتگاه و دره است درنتیجه برای رانندگی در شب وحشتناک بوده و برای رانندگان حرفه‌ای نیز بسیار ترسناک است. این جاده به تونل معروف است و چینی‌ها این مسیر را به‌عنوان تونل Guoliang می‌شناسند. این جاده در تاریکی هوا به‌قدری خطرناک است که کمتر کسی جرأت رانندگی در شب را در Guoliang خواهد داشت.

بزرگراه دالتون در آلاسکا، ایالات‌متحده

بزرگراه دالتون در آلاسکا، ایالات‌متحده

بزرگراه دالتون احتمالاً یکی از کم‌استفاده‌ترین جاده‌ها در جهان است و این موضوع یکی از عوامل ترسناک بودن آن است. درواقع زمانی که وارد این جاده می‌شوید، شما تنها فردی خواهید بود که در جاده هستید. این جاده همیشه برفی و یخی است درنتیجه باید بااحتیاط کامل در آن رانندگی کنید. اگر در بزرگراه دالتون به مشکل بربخورید هیچ‌کس را پیدا نمی‌کنید که به کمکتان بیاید. درنتیجه باید قبل از رفتن به این جاده وضعیت تایرها را بررسی کنید و زنجیر چرخ را به همراه داشته باشید. اگر در برف‌ها گیر کنید تا مدت‌ها در این جاده گرفتار خواهید شد. طوفان‌های برف یکی دیگر از موضوعات خطرناک این جاده است که رانندگی را در آن ترسناک می‌کند.

پل Eshima Ohashi در ژاپن

پل Eshima Ohashi در ژاپن

این پل واقع در ژاپن، یکی از بزرگ‌ترین و بلندترین پل‌ها در جهان است. پل Eshima Ohashi به گونه طراحی و ساخته‌شده که کشتی بتوانند از زیر آن عبور کنند. به همین دلیل شاهد ارتفاع غیرعادی و سراشیبی عجیب آن هستیم. دلیل خطرناک بودن این پل، شیب زیاد آن است که بسیاری از رانندگان را می‌ترساند. هنگام طی کردن مسیر سراشیبی این پل باید بااحتیاط رانندگی کنید و آهسته برانید، در غیر این صورت کنترل ماشین از دستتان خارج خواهد شد. این پل که در ارتفاع ساخته‌شده است، ناگهان با شیبی تند به سطح زمین باز می‌گردد و به همین دلیل از جاده‌های خطرناک جهان محسوب می‌شود.

جاده Yungas در بولیوی

جاده Yungas در بولیوی

بر اساس آمار، جاده‌ی یوگانس بولیوی، سالانه مرکز 200 تا 300 حادثه بوده و عمده‌ی این حوادث به دلیل پرت شدن از ارتفاع است. این جاده در جنگل و در کناره‌ی یک کوه بسیار بزرگ راه‌اندازی شده است. علت حادثه‌ساز بودن این جاده، مه غلیظ و همیشگی جنگل است که کاملاً جلوی دید راننده راه خواهد گرفت. به همین دلیل سالانه رانندگان زیادی به دلیل عدم دید کافی از جاده منحرف‌شده و پرت می‌شوند. رانندگی در صبح‌ها در این جاده‌ی مه آلود که یکی از جاده‌های خطرناک جهان است، بسیار مهیج و ترسناک خواهد بود و راننده باید تمام حواس خود را در رانندگی متمرکز کند.

بزرگراه Trans-Siberian در روسیه

بزرگراه Trans-Siberian در روسیه

این بزرگراه Trans-Siberian یک بزرگراه نیمه ساخته و ناقص است که در روسیه قرار دارد و یکی از طولانی‌ترین بزرگراه‌های جهان محسوب می‌شود. بخش عمده‌ی این جاده تشکیل‌شده از شن، گل، سنگ و ماسه است و از آسفالت خبری نیست. خطر اصلی این جاده هم خراب بودن آن است. درواقع در یک روز بارانی شاهد چاله‌هایی بزرگ از آب خواهید بود. از سوی دیگر گلی بودن جاده باعث سر شدن جاده می‌شود درنتیجه اگر احتیاط نکنید ممکن است ماشینتان در گل‌ولای گیر کنید که وضعیت را بسیار بد خواهد کرد. قطعاً این بدترین مسیر روسیه است و باید آخرین انتخابتان برای عبور باشد. این بزرگراه روسیه به دلیل حوادث زیاد جزو جاده‌های خطرناک جهان شناخته شده است.

جاده Le Passage Du Gois در فرانسه

جاده Le Passage Du Gois در فرانسه

در فرانسه نیز بزرگراهی به نام Le Passage Du Gois ساخته‌شده است که مانند جاده‌ی اقیانوس اطلس در نروژ، از وسط آب عبور می‌کند. درواقع در این جاده تا جایی که چشم کار می‌کند آب می‌بینید. در مواردی که سطح آب بالا باشد شاهد جاری شدن آن در جاده خواهیم بود. از سوی دیگر خطر سیل نیز در این جاده وجود دارد که در فصول پر آب سال رانندگی را در این جاده خطرناک‌تر می‌کند. باید اشاره‌کنیم که این بزرگراه بسیار طولانی است درنتیجه در زمان سیل دچار مشکل خواهید شد و خلاص شدن از سیلاب دشوار می‌شود. خطرات این بزرگراه اصلاً قابل پیش‌بینی نیست و امنیت مسیرتان تضمین نخواهد شد.

جاده Hana در هاوایی، ایالات‌متحده

جاده Hana در هاوایی، ایالات‌متحده

این جاده یکی از شگفت‌انگیزترین مسیرها را دارد و بسیاری از رانندگان این مسیر را برای رفتن به هاوایی انتخاب می‌کنند. این مسیر کاملاً جنگلی دارای آبشارها و مناظر بی‌نظیری است که شما را شوکه خواهد کرد. اما درعین‌حال این جاده خطرات زیادی دارد. لغزش این جاده به‌قدری زیاد است که کنترل ماشین به‌راحتی از دستتان در می‌رود و حوادثی را به همراه خواهد داشت. خطر لغزش تاکنون حوادث زیادی را در این جاده به بار آورده است اما به دلیل منظره‌ی فوق‌العاده هنوز مسافران زیادی این مسیر را برای سفر انتخاب می‌کنند.

جاده Stelvio Pass در ایتالیا

جاده Stelvio Pass در ایتالیا

این جاده که در ایتالیا قرار دارد یکی از پرپیچ ترین جاده‌های جهان محسوب می‌شود و منظره‌ی فوق‌العاده‌ای دارد. ازآنجایی‌که پیچ‌ها و شیب‌های این جاده بسیار زیاد و تند است درنتیجه رانندگان باید تمام‌مسیر را بااحتیاط و به‌آرامی طی کنند. کوچک‌ترین بی‌احتیاطی منجر به انحراف از مسیر خواهد شد و ازآنجایی‌که این جاده در ارتفاعات است درنتیجه قطعاً پس از منحراف شدن از جاده پرت خواهید شد. همه‌ی رانندگان ایتالیایی از خطرناک بودن این جاده آگاه‌اند و اگر قصد داشته باشند از این جاده عبور کنند می‌دانند که باید تمام تمرکزشان را به رانندگی بدهند. همچنین ازآنجایی‌که این جاده همیشه برفی است رانندگان باید به‌آرامی برانند و بدانند که رانندگی در جاده‌های خطرناک جهان نیاز به آرامش و احتیاط دارد.

جاده A44 در بریتانیا

جاده A44 در بریتانیا

جاده A44 یک جاده شناخته‌شده در انگلستان بوده که به آکسفورد و Aberystwyth متصل است. خطر این جاده به دلیل مسیرهای پر پیچش بوده و چون یکی از مسیرها پر رفت‌وآمد است درنتیجه امکان سبقت گرفتن یا سرعت رفتن وجود ندارد. این مسیر بارها مرکز حوادث رانندگی بوده و پیچ‌های تند، رانندگان زیادی را منحرف کرده است. برای رفتن به این جاده باید وضعیت ترمز و تایرها را بررسی کرده باشید تا گرفتار نشوید. این جاده به دلیل حوادث خطرناکی که در آن اتفاق افتاده معروف شده است و این پیچ‌ها در کمین رانندگان زیادی نشسته‌اند.

بزرگراه سیچوان-تبت در چین

بزرگراه سیچوان-تبت در چین

بزرگراه سیچوان-تبت دارای بیشترین آمار حوادث خودرو است و این تعداد هرساله افزایش می‌یابد. بر اساس گزارش‌ها سالانه 82000 حادثه در این بزرگراه اتفاق می‌افتد. این بزرگراه شباهت زیادی به جاده Stelvio Pass در ایتالیا دارد. بزرگراهی پرپیچ با شیبی تند و زمینی برفی و یخی، زمینه را برای یک تصادف وحشتناک فراهم می‌کند. این جاده جزو جاده‌های خطرناک جهان است و رانندگان برای عبور از این بزرگراه باید خیلی احتیاط کنند و آهسته برانند تا از مسیر منحرف نشوند. البته این جاده با تمام خطراتش به‌قدری زیبا است که ارزش رفتن را دارد.

جاده 431 در ایالات‌متحده

جاده 431 در ایالات‌متحده

این جاده به‌عنوان بزرگراه جهنم شناخته‌شده است و تاکنون برای رانندگان بسیار خطرساز شده است. این بزرگراه یکی از خطرناک‌ترین مسیرهای آمریکا بوده که طول آن 550 مایل است. شاید این مسیر زیاد خطرناک به نظر نرسد اما وقتی وارد این جاده می‌شوید متوجه خطر خواهید شد. خطر اصلی این جاده رانندگان دیگر هستند. در این مسیر ماشین‌های زیادی عبور می‌کنند که چون با مسیر آشنایی دارند، با سرعت بالایی می‌رانند. درواقع رانندگان با سرعت‌بالایشان شما را مجبور می‌کنند که سرعتتان را افزایش دهید و اگر با مسیر آشنایی نداشته باشید قطعاً منحرف خواهید شد. این شیوه تصادفات بارها در این جاده اتفاق افتاده و جان بسیاری را به خطر انداخته است.

جاده Luxor-al-Hurghad در مصر

جاده Luxor-al-Hurghad در مصر

این جاده نیز جزو مسیرهایی است که خطر جاده‌ای ندارد بلکه مردم خطرناکی دارد. درواقع این جاده دارای بالاترین میزان سرقت جاده‌ای جهان است. چندین اردوگاه از راهزنان در کناره‌های این بزرگراه قرار دارند که اتومبیل‌ها را متوقف می‌کنند و از رانندگان اخاذی خواهند کرد. رانندگان این جاده که با راهزن‌ها آشنایی دارند، می‌دانند که باید برخی مسیرها را با چراغ خاموش بگذرانند تا نظر راهزنان را به خود جلب نکنند و جان سال به درببرند. عبور و مرو از این جاده بسیارکم است و بهتر است هیچ‌کس از این جاده عبور کند.

جاده Fairy Meadows در پاکستان

جاده Fairy Meadows در پاکستان

این جاده به قاتل کوه معروف شده است که یکی از جاده‌های خطرناک جهان بوده و تاکنون حوادث خطرناک و کشنده‌ای را در خود جای‌داده است. جاده Fairy Meadows پاکستان بسیار باریک است و فقط امکان عبور یک ماشین در لحظه وجود دارد. طول این جاده 6 مایل است اما چون مجبور می‌شوید آهسته برانید به‌اندازه‌ی یک عمر در این جاده خواهید بود. این جاده آسفالت نشده و سنگ‌های زیادی در مسیرتان خواهد بود. البته به گفته‌ی برخی، منظره‌ی بالای کوه به‌قدری زیبا است که ارزش رفتن را دارد اما فراموش نکنید که این جاده قاتل کوه بوده و بسیاری را به کشتن داده است.

جاده Ruta 5 در شیلی

جاده Ruta 5 در شیلی

این جاده مسیر Arica به Iquique است که نه راهزن دارد و نه در ارتفاع قرارگرفته است. درواقع خطر این جاده یک نواخت بودن و خسته‌کننده بودن آن است. درواقع از ابتدای مسیر تا انتهای مسیر تنها چیزی که به چشمتان می‌خورد بیابان است و این موجب خسته‌کننده بودن برای راننده خواهد بود. این جاده تأثیر روانی بدی بر راننده‌ها می‌گذارد و برایشان خواب‌آور خواهد بود. بسیاری از حوادث این جاده به دلیل خوابیدن راننده‌ها در حین رانندگی بوده است. این جاده به‌قدری صاف است که راننده فراموش می‌کند که در حال رانندگی است و دچار حادثه در یکی از جاده‌های خطرناک جهان می‌شود. در اطراف هم فقط تپه‌هایی شنی و کوه‌هایی بیابانی به چشم می‌خورد که باعث خستگی خواهد شد.

جاده DN7C در رومانی

جاده DN7C در رومانی

این بزرگراه مرتفع‌ترین جاده در رومانی بوده و دارای منظره بسیار دیدنی در طول مسیر است. بارش باران و برف در این جاده بسیار زیاد است درنتیجه برای مسافران بسیار خطرناک خواهد بود. این جاده تقریباً نیمی از سال به دلیل برف سنگین مسدود است. منظره‌ی باورنکردنی این جاده نظر بسیاری را به خود جلب می‌کند و به همین دلیل مسافران زیادی از این جاده سفر می‌کنند. ازآنجایی‌که عبور و مرور در فصل باران و برف بسیار خطرناک است و حوادث زیادی را بار می‌آورد درنتیجه بهترین زمان برای عبور از این جاده در تابستان خواهد بود.

جاده Cotopaxi Volcano، اکوادور

جاده Cotopaxi Volcano، اکوادور

جاده آتش فشانی Cotopaxi یکی از طولانی‌ترین جاده‌های لیست بوده و طول آن 25 مایل است. بخشی از جاده کاملاً هموار و صاف بوده اما باقی جاده خاکی است و چاله‌های زیادی دارد. این جاده در مسیر پارک ملی آتشفشان است و شرایطی آب و هوایی عجیبی دارد که دلیل اصلی حوادث جاده‌ای است. هوای مه‌آلود و وضعیت جوی نامناسب به دلیل آتشفشان برای رانندگان آزاردهنده و خطرناک خواهد بود. درنتیجه رانندگان باید با تمام توجهشان رانندگی کنند تا در یکی از جاده‌های خطرناک جهان دچار حادثه نشوند و سفری امن را بگذرانند.

امتیاز: 5.0 از 5 (10 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar مهمان گفت:

    عالیه.چرا یکی از اینا تو ایرن نیست؟//

    • Avatar saeid049 گفت:

      جاده چالوس خودمون جاده قدیم قزوین رشت و گردنه حیرانم جدا از زیبایی خطرناکن ولی این جاده ها دیگ واقعا خطری بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.