رمان مردی به نام اُوه

معرفی رمان مردی به نام اُوه اثر نویسنده‌ی سوئدی فردریک بکمن

کتاب مردی به نام اُوه اولین رمان تراژدیک-کمیک فردریک بکمن نویسنده و وبلاگ‌نویس سوئدی است که با اولین رمان خود توانست بسیاری از خوانندگان این کتاب را در سراسر جهان شگفت‌زده کند. این کتاب تاکنون به بیش از سی زبان دنیا ترجمه شده و در سایت goodreads امتیاز 4.36 از 5 را به خود اختصاص داده است.

چرا مردی به نام اُوه جذاب است؟

رمان مردی به نام اُوه

کتاب مردی به نام اُوه توانست رتبۀ اول نیویورک تایمز را از آنِ خود کند و همچنین از پرفروش‌ترین‌های سال سوئد و سایت آمازون در سال 2016 شود. اولین نکته‌ای که بر‌روی جلد این کتاب به چشم می‌خورد و خواندن این کتاب را جذاب‌تر می‌کند، نوشته‌ی مجله‌ی آلمانی اشپیگل دربارۀ آن است، به نظر این مجله کسی که از این رمان خوشش نیاید بهتر است هیچ کتاب نخواند.

اما دومین نکتۀ جذاب این کتاب نقش دوم آن است که زنی ایرانی به نام پروانه آن را به خود اختصاص داده،  که با ورود خود و فرزندانش و یک گربه‌ی درمانده به زندگی اُوه هر‌چند که با تحمیل خود همراه باشند، اما مسیر زندگی او را که بدلایل خاص خود با دنیای بیرون قطع رابطه کرده است کاملاً تحت‌الشعاع قرار داده و اتفاقات جالبی را برای این مرد 59 ساله و عبوس که به تازگی عشق خود را از دست داده، رقم می‌زنند.

رمان مردی به نام اُوهنویسندۀ کتاب مردی به نام اُوه احساس‌هایی مثل عشق و نفرت را در این کتاب به زیبایی به تصویر کشیده و انسان و جامعۀ مدرن را در لفاف طنزی شیرین و جذاب نقد کرده است. جالب است بدانید همسر فردریک بکمن، ایرانی است و مطمئناً موجب آشنایی او با فرهنگ غنی ایرانیان و اثرپذیری این نویسندۀ توانا بخصوص در این کتاب شده است.

آثار دیگر این خالق این اثر

از سایر آثار این نویسنده می‌توان به «بریت ماری اینجا بود»، «تمام آنچه پسر کوچولویم باید درباره دنیا بداند»، «مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است»، «شهر خرس»، «و هر روز صبح راه خانه دورتر و دورتر می‌شود»، «ما در برابر شما»، «و من دوستت دارم» و در آخر از کتاب «رسوایی» نام برد.

فیلمی به همین نام

در سال 2015 این کتاب توسط کارگردانی به نام هانس هولم به فیلم تبدیل شد، و این فیلم توانست نامزد جایزۀ بهترین فیلم خارجی زبان در هشتاد و نهمین دورۀ جوایز اسکار شود که در آخر این جایزه را به رقیب خود یعنی فیلم ایرانی فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی واگذار کند. همچنین این فیلم توانست نامزد شش جایزه در پنجاه و یکمین دورۀ جوایز گلدباک سوئد شود.

امتیاز: 5.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.