عسل بنفش وجود دارد و فقط در یک نقطه از زمین تولید می شود!

عسل، این مایع باارزش و حاصل زحمت زنبوران برای احتقان گلو، سرماخوردگی، سکسکه، آسم، التیام زخم و سایر بیماری‌ها و عفونت‌ها بسیار مفید است. هنگامی که به عسل فکر می‌کنید، احتمالاً مایعی به رنگ گرم و کهربایی را تصویر می‌کنید. خوب، طبیعت گاهی اوقات موارد نادری از خود را به شما نشان می‌دهد و یکی از آنها ظاهرا عسل بنفش بسیار کمیابی است. این عسل رنگ بنفش طبیعی دارد و طعم شیرین‌تری نسبت به عسل معمولی دارد.

عسل رنگ بنفش

زنبورداران توانسته‌اند عسل بنفش را تنها در تپه‌های شنی کارولینای شمالی جمع آوری کنند و اگر خوش شانس باشید، ممکن است بتوانید آن را در بازار کشاورزان منطقه یا مستقیماً از یک زنبوردار در طول تابستان بخرید.

پیش بینی دقیق زمان تولید این عسل ارغوانی توسط زنبوران غیرقابل ممکن است، اگرچه زنبورداران متوجه شدند که در ماه‌های گرمتر بیشتر دیده می‌شود.

این عسل از زنبوران بنفش تولید نمی‌شود! دلیل این تصادفی بودن رنگ بنفش هنوز یک راز است اما عده‌ای از زنبورداران آن را به میوه‌ توت که زنبوران از شهد آن مصرف می‌کنند، ربط می‌دهند اما جان آمبروز، استاد دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی نظریه متفاوتی دارد. او زنبورهای محلی را در دهه 1970 مطالعه کرده است تا دلیل رنگ ارغوانی را پیدا کند و پاسخ آن ربطی به میوه ندارد.

طبق این بررسی، گل‌های دشت ساحلی دارای سطوح غیرعادی بالایی از آلومینیوم در شهد خود هستند. هنگامی که آلومینیوم با مایع گوارشی موجود در معده زنبورها واکنش نشان می‌دهد، به رنگ بنفش مایل به آبی در می‌آید. او به طور خاص این رنگ را به گیاهان چوب ترش که در خاک غنی از آلومینیوم رشد می‌کنند، نسبت می‌دهد. عسل بنفش یک پدیده سوررئال است که به دست طبیعتی زیبا و غیرقابل پیش‌بینی ساخته شده است.

نظرات خود را در مورد این عسل خاص با رنگی متفاوت با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.