طرح مفهومی دستار صوتی اسپیکر هوشمند

طرح مفهومی دستار صوتی اسپیکر هوشمند برای افراد گنگ و ناشنوا

پیشرفت سریع تکنولوژی در جهان برای تمام افراد با نیازهای مختلف سودمند است و سعی در برآورده کردن آن‌ها دارد. آیا شما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که یک فرد بدون قدرت شنوایی و تکلم، چگونه می‌تواند از یک دستار صوتی کمک بگیرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نه شما و نه هیچ کس دیگری تا به حال به چنین موضوعی فکر نکرده است. بجز یک طرح مفهومی آزمایشی، هنوز فناوری خاصی در این زمینه وجود ندارد. در ادامه همراه دینو با طرح مفهومی دستار صوتی اسپیکر هوشمند برای افراد گنگ و ناشنوا بیشتر آشنا شوید.

طرح مفهومی دستار صوتی اسپیکر هوشمند

طرح مفهومی دستار صوتی اسپیکر هوشمند

اولین سوالی که با شنیدن این موضوع برای هر کسی ایجاد می‌شود این است که یک فرد ناشنوا یا لال چطور می‌تواند از دستیار صوتی اسپیکر هوشمند استفاده کند؟ این افراد چگونه با چنین فناوری‌های شنیداری و مبتنی بر زبان ارتباط برقرار می‌کنند؟ در جواب بد نیست بدانید که «جینی» (Jinni) یک طراحی مفهومی جدید است که سعی در ساخت بلندگوی هوشمند فراگیرتری به نسبت انواع موجود در بازار دارد. این فناوری با هدف برطرف کردن نیازهای افراد ناشنوا خلق شده و این دستار صوتی اسپیکر هوشمند مبتنی بر زبان اشاره است.

در حالی که واضح‌ترین کاربرد بلندگوهای هوشمند گوش دادن به موسیقی و پادکست است، این ابزار کوچک قابل حمل دارای ویژگی‌های بسیار گسترده‌تری است که به کاربران امکان می‌دهد از آن سوال بپرسند، هشدارها و به روز رسانی‌های آب و هوایی را دریافت کنند و اکنون مهم‌تر از همه، جنبه‌های مختلف خانه هوشمند خود مانند چراغ‌ها، ترموستات، دوربین‌های امنیتی، و غیره را کنترل کنند. بنابراین زمانی که اسپیکرهای هوشمند تقریبا فقط روی فرمان‌های صوتی خود و پیشرفت آن‌ها متمرکز هستند، رابط کاربری آن‌ها برای گروه ویژه‌ای از افراد با نیازهای ویژه که نمی‌توانند به فرمان‌های صوتی تکیه کنند، عملا بیگانه می‌شود.

Jinni

نحوه کارکرد جینی

اسپیکر هوشمند جینی در وهله اول شامل دوربینی است که می‌تواند ورودی‌های زبان اشاره را بخواند و با صفحه نمایش بزرگی که دارد، می‌تواند با کاربر خود ارتباط برقرار کند. این طراحی در حقیقت قدرت دستیارهای مجازی را برای مجموعه‌ای از افرادی که اغلب هنگام طراحی فناوری اصلی نادیده گرفته می‌شوند، برجسته می‌کند. جینی با تکیه بر نشانه‌های بصری به جای نشانه‌های صوتی، می‌تواند به راحتی با افرادی که به زبان اشاره مسلط هستند، ارتباط برقرار کند و تکنیک ورودی طبیعی‌تری را برای آن‌ها ارائه دهد. عملکرد این دستگاه به گونه‌ای است که پاسخ‌ها از طریق صفحه دایره‌ای بزرگ Jinni به مخاطب ارائه می‌شوند و صدا را به طور کامل از معادله خارج می‌کنند.

همان طور که اسپیکرهای هوشمند یک گجت کوچک عمومی و رایج در خانه‌های تمامی افراد عادی است، جینی امید دارد که همین شرایط را برای جوامع ناشنوایان و لب خوانان ایجاد کند و به آن‌ها دسترسی مشابهی به فناوری تغییر دهنده زندگی بدهد. این طرح مفهومی با باتری کار می‌کند بنابراین می‌توان آن را به اتاق‌های مختلف حمل کرد و حتی با یک داک یا پایه شارژ می‌شود تا پس از یک روز استفاده، دوباره قابل مصرف شود.

در نهایت بد نیست بدانید که اسپیکر Jinni برنده جایزه طراحی مفهومی Red Dot Design Concept Award برای سال 2021 است. نظر شما درباره طرح مفهومی دستار صوتی اسپیکر هوشمند چیست؟ آیا این فناوری جدید می‌تواند نیازهای واقعی افراد کر و لال را برطرف کند؟ چه موارد مشابهی را برای معرفی می‌شناسید؟ دیدگاه‌ها و اطلاعات ارزشمندتان در این زمینه را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Yanko Design

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.