دوران قرنطینه

در دوران قرنطینه از ویروس کرونا برای بدن چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

اولین واکنش و اقدامی که بسیاری از کشورها نسبت به ویروس کرونا / COVID 19 انجام داده‌اند، قرنطینه مردم در خانه‌ها و شهرهای‌شان بوده است. اما دوران قرنطینه چه تاثیری بر بدن و روحیه افراد خواهد داشت؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

قرنطینه باعث شده است که کافه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و مراکز تفریحی به کلی تعطیل شوند در نتیجه راهی جز در خانه ماندن باقی نمی‌ماند و باید به دنبال سرگرمی‌هایی در خانه بود. اما در این میان برخی افراد در دوران قرنطینه خانگی خود دچار مشکلات روحی و جسمی می‌شود و در واقع مشکلاتی در زمینه سلامت و تغذیه برخی از مردم به وجود آمده است که قطعا قرنطینه خانگی عامل آن است.

بیشتر بخوانید: از بین رفتن ویروس کرونا به گرمای هوا و فصل تابستان ارتباطی ندارد

تاثیر دوران قرنطینه بر بدن

خوردن بیش از حد از بیکاری و استرس زیاد

دوران قرنطینه

بسیاری از افراد در شرایط استرس یا در بیکاری شروع به خوردن می‌کنند. در واقع یکی از حالات طبیعی بدن در شرایط استرس، تمایل به خوردن بیشتر است و همچنین در این شرایط تمایل به مصرف چربی و قند نیز افزایش خواهد یافت زیرا هر دو مورد ذکر شده، انرژی زیادی را به سرعت برای بدن تامین می‌کنند. در این شرایط افزایش وزن اتفاق خواهد افتاد. در واقع در دوران قرنطینه احساس نیاز به خوراکی‌هایی مانند شکلات و شیرینی و بستنی نیز افزایش خواهد داشت.

کاهش اشتها

دوران قرنطینه

اما شرایط برای برخی دیگر از افراد متفاوت است و در واقع برخی دچار بی اشتهایی در شرایط استرس می‌شوند. در این سری افراد در دوران قرنطینه تولید هورمون کورتیزول در بدن افزایش می‌یابد که نه تنها اشتها را از بین می‌برد بلکه باعث احساس تهوع و گرفتگی عضلات نیز خواهد شد. علاوه بر این، کورتیزول، معده را به سمت تولید اسید سوق می‌دهد و اسید معده ممکن است منجر به ایجاد زخم معده شود. در این شرایط بهترین کار، استراحت کافی و به موقع است تا استرس را در دوران قرنطینه از بین ببرد و بدن را به حالت عادی برگرداند. با از بین رفتن استرس مشکلات بی‌اشتهایی نیز برطرف خواهد شد.

افزایش وزن و چاقی

دوران قرنطینه

از آنجایی که ورزش و تحرکات در دوران قرنطینه به دلیل تعطیلی باشگاه‌ها برای کاهش شیوع کرونا بسیار کاهش یافته در نتیجه شاهد عدم تحرک، کاهش تناسب اندام و اضافه وزن در این دوران خواهیم بود. در نتیجه بد نیست در این دوران حرکات ورزشی ساده‌ای را در خانه انجام دهید تا بدن دچار مشکل نشود و عملکرد بدن بهبود پیدا کند. در این میان پیاده‌روی‌های ساده یا وزنه‌های کوچک برای خانه بهترین گزینه خواهند بود که برای وضعیت روحی و کاهش استرس نیز تاثیر خوبی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال برای روزهای قرنطینه‌ ویروس کرونا و سرگرمی‌های روزمره

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar blah گفت:

    هیچکدوم به اندازه حرفای مسئولین زجرآور و چندش آور نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.