رئیس خوب

5 قدم برای تبدیل شدن به یک رئیس خوب و تاثیرگذار: به نظر شما یک رئیس خوب کیست؟

همانطور که می‌دانید که گروه کاری مستقیما از رئیس یا رهبران خود تاثیر می‌گیرند در نتیجه یک رئیس خوب می‌تواند یک گروه کاری را به جهت خوبی حرکت دهد. اولین ویژگی یک رئیس خوب، خونسردی و آرامش، تحت هر شرایطی است که این موضوع می‌تواند آرامش را در گروه حفظ نماید و این حس راحتی را به اعضای گروه منتقل نماید. برای رسیدن به اهداف بالاتر، حفظ آرامش گروه مهم‌ترین قدیم برای یک کار تیمی به حساب می‌آید. در این مطلب قصد داریم تا 5 قدم برای تبدیل شدن به یک رئیس خوب و تاثیرگذار را در اختیارتان قرار دهیم.

یک رئیس خوب و تاثیرگذار کیست؟

ایجاد انگیزه برای گروه

مهم‌ترین قدم به عنوان یک رئیس خوب برای رسیدن به یک هدف مهم در یک کار تیمی و حرفه‌ای بودن، ایجاد انگیزه برای اعضای گروه است. ایجاد انگیزه به معنای تشویق تیم و ایجاد یک فضای کاری انگیزشی است که انرژی اعضا را افزایش می‌دهد و اهداف اصلی کار گروه را یادآور می‌شود. ایجاد انگیزه زمانی معنا پیدا می‌کند که شما به عنوان یک رئیس پابه‌پای اعضای خود در تمامی لحظات همکاری داشته باشید.

ارتباط حرفه‌ای و دوستانه با گروه

کارکنان انتظار دارند تا به خوبی از سوی رئیس خود شناخته شوند و بر اساس ارزیابی‌ها، پیشرفت‌هایشان تحت نظر قرار بگیرد. شناخت گروه و در واقع ارزیابی پیشرفت‌های افراد باعث ایجاد انگیزه کاری خواهد شد و به موفقیت بیشتر یک گروه کمک خواهد کرد. از سوی دیگر شناخت بهتر اعضا باعث ایجاد روابط بهتر و حرفه‌ای‌تر خواهد شد در نتیجه هرگونه اختلاف‌نظری به زودی برطرف خواهد شد. در واقع یک رئیس خوب باید قبل از هر چیز یک روانشناس خوب باشد تا شخصیت افراد را بشناسد و با هرکس براساس شخصیت او رفتار کند. این شیوه عموما نتایج بهتری را در انتهای کار به همراه خواهد داشت.

رئیس خوب

توسعه و تقویت گروه

گروه خود را برای رسیدن به یک هدف تنظیم و تقویت کنید. اهداف شما باید در راستای یک پیروزی بزرگ باشد تا بتوانید پتانسیل کارکنان خود را به کار بگیرید و از توانایی‌هایشان در کار خود بهره ببرید. مطمئن باشید که استفاده از توانایی اعضای گروه، کار یک رئیس خوب است. زیرا مادامی که یک رئیس خوب ناظر یک گروه نباشد، اعضا بهترین عملکرد خود را ارائه نخواهند کرد. حتی اگر اهداف بزرگی در مسیر کاریتان وجود ندارد باید اعضا را به بهتر انجام دادن وظایف روزانه خود سوق دهید.

در شرایط سخت با اعضا همراهی کنید

مهم‌ترین چیز این است که در شرایط سخت در کنار اعضای خود باشید. حتی اگر شرایط کاری طبق نظر شما پیش نمی‌رود و بی‌نظمی‌هایی ایجاد می‌شود، شما باید به عنوان یک رئیس خوب و حرفه‌ای شرایط را مدیریت کنید و آرامش را به گروه بازگردانید. وظیفه شما هدایت تیم است در نتیجه همیشه حتی در بدترین حالت، پشتیبان تک‌تک اعضای خود باشید. این کار شما باعث ایجاد احساس بهتر در کار خواهد شد و مسئولیت‌پذیری اعضا را افزایش خواهد داد.

رئیس خوب

قدردانی، نظرسنجی و همفکری در گروه

درست است که شما رئیس یک تیم کاری هستید اما باید شرایط کاری خوبی را برای اعضای گروه خود ایجاد نمایید. به همین منظور خوب است تا ماهانه در زمینه‌های مختلف با اعضای گروه نظرسنجی کنید و از بهترین نظرات و ایده‌ها در کار استفاده نمایید. از سوی دیگر بد نیست که به صورت ماهانه از زحمات و تلاش‌های اعضا قدردانی کنید تا آنها اهمیت کارشان را برای شما احساس کنند. این اقدامات شما محیطی مثبت را در یک گروه ایجاد خواهد کرد.

نظرات شما:

آیا شما از رئیس خود راضی هستید؟ آیا رئیس خوبی برای اعضای گروه خود هستید؟ شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در رابطه با یک رئیس خوب یا حتی رئیس خودتان با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که به عنوان یکی از اعضای تیم یا یک رئیس چه چیزهایی در یک گروه کاری لازم است؟

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.