پارک ملی آرچز گواهینامه پارک آسمان تاریک بین‌المللی را دریافت کرد

پارک ملی آرچز (Arches National Park) یکی از باشکوه‌ترین پدیده‌های طبیعی جهان، پارک آسمان تاریک بین‌المللی نام‌گذاری شد. منجمان جایگاه جدیدی در ایالات متحده برای تحسین آسمان شب یافته‌اند. در ادامه با ما همراه باشید.

پارک ملی آرچز-قوس دوگانه

پارک ملی آرچز

پارک ملی آرچز که در یوتا واقع شده است، به خاطر ساختارهای باورنکردنی صخره‌ها و بالاترین تراکم قوس‌های سنگی در جهان معروف است. ماسه سنگ‌های فرم گرفته با باد، عامل معروفیت این پارک می‌باشد. در حال حاضر نیز برای تعهد خود به حفاظت از آسمان شب شناخته شده است.

این انتصاب توسط «انجمن بین‌المللی آسمان تاریک» اهدا شده است. این انجمن، مناطقی را که از آسمان تاریک شب محافظت و پاسداری می‌کنند و از طریق سیاست‌‌های نورپردازی و آموزش عمومی مسئولانه رفتار می‌کنند، به رسمیت می‌شناسد. در مورد این جریان، یک برنامه پیشرفت کاربری جدی وجود دارد. از دیگر موارد اخیر در ایالات متحده، می‌توان به گرند کانیون و پارک ملی تپه‌های ماسه‌ای عظیم اشاره کرد.

آرچز، سالهاست برنامه‌ها و رویدادهای منظومه‌ای نجومی را برگزار می‌کند. این‌جا یکی از چهار پارک در مجموعه خدمات پارک ملی، گروه یوتای جنوب شرقی است. موارد دیگر پارک ملی، کانیون لندز و آثار ملی هاون ویپ، پل‌ها و یادواره‌های طبیعی‌اند که همه آن‌ها در سال‌های اخیر گواهینامه پارک‌های آسمان تاریک را دریافت کرده‌اند.

«کیت کانن» سرپرست گروه جنوب شرقی یوتا گفت:

من سپاسگزارم که انجمن بین‌المللی آسمان تاریک، تلاش‌های پارک‌های جنوب شرقی یوتا را برای به اشتراک گذاشتن عمیق آسمان تاریک چشمگیر به رسمیت شناخته است. صدور گواهینامه برای آرچز نقطه اوج تلاش بیش از ده سال برای حفظ و به اشتراک گذاشتن آسمان تاریک در جنوب شرقی یوتا است.

پارک ملی آرچز-صخره متعادل
پارک ملی آرچز-منطقه رصد ستاره‌ای

یک جشن و مهمانی ستاره‌ای در تاریخ 21 سپتامبر در منطقه تازه تکمیل شده نقطه پانوراما، منطقه مخصوص رصد ستاره‌ای در پارک برگزار خواهد شد.

آیا شما نیز می‌خواهید یک تعطیلات پرستاره در ایالات متحده را برنامه‌ریزی کنید؟

بیشتر بخوانید: سفرهای یک زندگی: در سال 2019 به این 10 مکان فراموش‌نشدنی جهان سفر کنید

بیشتر بخوانید: نکات جالب و مرموزی درباره شمالی‌ترین نقطه یخبندان زمین: قطب شمال

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar رضا گفت:

    جای واقعا زیبایی هستش. البته فرصت نشد شب بمانم اما چند ساعتی آنجا بودم. باید در اینده یک برنامه ریزی برای عکاسی از ستاره ها داشته باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.