7 نکته برای داشتن دندان های سالم و سفید

در این مطلب راهکارهایی را برای رسیدن به دندان های سالم و سفید با شما به اشتراک می‌گذاریم. 92 درصد از بزرگسالان 20 تا 64 ساله دارای حفره‌های دندانی هستند. ممکن است به نظر چیزی برسد که نمی‌توانیم از آن اجتناب کنیم. با این حال، اگر به رعایت نکات حرفه‌ای صحیح ادامه دهیم، می‌توانیم دندان‌های خود را نجات دهیم یا حداقل عمر سالم آنها را افزایش دهیم. امروز7 نکته داریم که می‌تواند به شما کمک کند تا با دندان‌هایی سالم لبخند بزنید.

7 نکته دندان های سالم:

1. قهوه و چای را با شیر بنوشید

سلامت دندان ها

قهوه می‌تواند یک نوشیدنی بسیار اسیدی باشد، به خصوص زمانی که سیاه مصرف شود. اگر هر روز آن را بنوشید، می‌تواند باعث نازک شدن دندان‌های شما شود. علاوه بر این، قهوه سیاه دندان‌های شما را لکه دار می‌کند زیرا حاوی تانن است.

2. بلافاصله پس از نوشیدن چای یا قهوه، دندان‌های خود را مسواک نزنید

حفظ مینای دندان

کارشناسان می‌گویند که بهتر است خمیر دندان و قهوه را مخلوط نکنید. بهتر است 30 دقیقه قبل از نوشیدن مسواک بزنید. اگر دوست دارید بعد از آن این کار را انجام دهید، حداقل 1 ساعت صبر کنید و سپس آن را انجام دهید. قهوه و چای به دلیل ترکیب اسیدی مینای دندان را از بین می‌برند. بهتر است این قانون را نه فقط بعد از نوشیدن، بلکه بعد از صرف غذا رعایت کنید.

3. بعد از صرف غذا آب حاوی فلوراید بنوشید

آب حاوی فلوراید

بزاق نقش مهمی دارد و دندان‌های ما را ایمن نگه می‌دارد. قهوه و غذا تولید بزاق را کاهش می‌دهند. بعد از غذا آب بیشتری بنوشید – بهترین آب حاوی فلوراید است. زیرا از ایجاد حفره‌ها جلوگیری می‌کند و دندان‌های شما را تقویت می‌کند.

4. سیلانت‌های دندانی موقت بگذارید

سیلانت دندانی

سیلانت‌های دندانی که ماده‌ای برای پوشاندن شیار دندان‌ها است در جلوگیری از پوسیدگی دندان موثر هستند. این نواحی ممکن است با ذرات غذا پر شوند و برداشتن آنها با مسواک دشوار باشد. در این مورد، سیلانت‌ها می‌توانند شما را نجات دهند. لطفا در صورت نیاز با دندانپزشک خود مشورت کنید.

5. قبل از مسواک زدن، نخ دندان بکشید

مسواک زدن منظم

استفاده منظم از نخ دندان نیز ممکن است از بین بردن پلاک، بوی بد دهان و برخی بیماری‌ها را کاهش دهد. متخصصان به شما توصیه می‌کنند که درست قبل از مسواک زدن نخ دندان بکشید، اما نه بعد از آن.

6. دندان های خود را با روش ثابتی هر روز نخ دندان بکشید

نخ دندان کشیدن

برای نخ دندان کشیدن الگوی منظمی داشته باشید. از دندان‌های بالایی خود شروع کنید و از چپ به راست کار کنید. پس از اتمام دندان‌های بالا، همین کار را در پایین از چپ به راست تکرار کنید.

7. تا 20 دقیقه آدامس بجویید

آدامس خوردن

همیشه بهتر است یک تکه آدامس درست بعد از غذا بجوید، اما باید بدون قند باشد. آن را تا 20 دقیقه بجوید تا جریان بزاق افزایش یابد و اسید بعد از صرف غذا از بین برود.

شما برای حفظ سلامت دندان‌های خود از کدام نکات پیروی می‌کنید؟ برای سلامت دندان خود چه نکات دیگری را رعایت می‌کنید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.