آیا ابروهای کم پشتی دارید؟ 8 راه برای پر شدن ابرو های نازک

مداد، ژل و سایر محصولات آرایشی که به بازار عرضه می‌شوند می‌توانند به پرتر نشان دادن ابروهای شما کمک کنند. اما آیا راهی برای پر شدن ابرو ها بدون استفاده از لوازم آرایشی وجود دارد؟

چه ریزش مو داشته باشید و چه فقط ابروهای نازک طبیعی داشته باشید، اگر می‌خواهید ابروهای پرپشت تری داشته باشید، خوشبختانه درمان‌های خانگی زیادی وجود دارد که می‌توانید آن را امتحان کنید.

روش‌های خانگی پر شدن ابرو ها:

نازک شدن ابرو ها

1. روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان روغن پخت و پز و مکمل غذایی بسیار محبوب است. همچنین برای سلامت مو و پوست در صورت استفاده موضعی کاربردی و مفید است.

برای استفاده از آن: به سادگی مقدار کمی روغن را در دستان خود گرم کرده و آن را بر روی ابرو‌های خود بمالید. می‌توانید روغن را یک شب روی ابروی خود بگذارید و صبح آن را بشویید.

2. روغن درخت چای

مانند روغن نارگیل، روغن درخت چای هم با خاصیت مرطوب کنندگی برای سلامت سلولی و فولیکولی، رشد و ضخامت ابرو را تحریک می‌کند.

روغن درخت چای که در گذشته برای بریدگی‌ها و سایر جراحات استفاده می‌شد، یک درمان پوستی است. این روغن در بسیاری از محصولات بدون نسخه موجود است، اما می‌توانید عصاره‌های روغن درخت چای را از عطاری‌ها پیدا کنید و به صورت خالص روی ابروهای خود بمالید.

برای استفاده: به صورت روزانه روی ابروهای خود این روغن را بمالید و بگذارید یک شب بماند.

3. روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس شاید بیشتر به دلیل اثرات آرام بخش آن شناخته شده باشد. اما هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، ممکن است با ریزش مو هم مبارزه کند.

برای استفاده از آن: روزانه عصاره اسطوخودوس را بر روی ابرو‌ خود ماساژ دهید تا علاوه بر کمک به پر شدن ابروها حس آرامش‌بخشی به شما بدهد. البته یادتان باشد که قبل از استفاده، روغن را بر روی پوست دست خود امتحان کنید زیرا بعضی از افراد به آن حساس بوده و باعث جوش می‌شود.

4. روغن کرچک

آیا روغن کرچک باعث رشد ابروها می‌شود؟

در حال حاضر هیچ مطالعه‌ای اثبات نکرده‌ است که روغن کرچک برای جلوگیری از ریزش مو می‌تواند مناسب باشد.

با این حال، مطالعاتی در سال 2012 و 2015 نشان داد که ترکیب شیمیایی اسید ریسینولئیک، که تقریبا 90 درصد روغن کرچک را تشکیل می‌دهد، می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

5. رعایت اصول آرایشی

در بعضی از موارد، رسیدن به ابروهای ضخیم‌تر ممکن است صرفاً به تکنیک‌های آرایشی مناسب بستگی داشته باشد. این نکات را حتما رعایت کنید:

  • از پرکردن بیش از حد ابروهای خود با مداد خودداری کنید.
  • همیشه موهای زائد ابرو را در نور کم بردارید. کار در نور زیاد باعث افزایش بیش از حد آن می‌شود.
  • از فشار دادن بیش از حد ناحیه مورد نظر با مداد ابرو خودداری کنید.
  • هر روز ابروهای خود را برس بکشید.

با رعایت این نکات پس از چند هفته نتیجه خواهید گرفت. اما اگر هنوز نتیجه‌ای نگرفتید، حتما با یک متخصص پوست صحبت کنید.

6. استرس زیاد

مطالعه‌ای در سال 2021 روی موش‌ها نشان داد که هورمون استرس کورتیکوسترون می‌تواند بر ریزش مو تأثیر بگذارد. استرس  می‌تواند منجر به وضعیتی به نام تلوژن افلوویوم شود که چرخه رشد مو را تغییر می‌دهد. اگرچه اغلب این مشکل به عنوان دلیلی برای ریزش موی سر در نظر گرفته می‌شود، اما گاهی اوقات ابروها و مژه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تریکوتیلومانیا یا تمایل به کشیدن مو، از جمله زمانی که فرد تحت استرس است  می‌تواند بر کم شدن ابروها تاثیرگذار باشد.

انجام تمریناتی مبتنی بر مدیتیشن ممکن است میزان هورمون استرس کورتیزول را کاهش دهد.

7. روغن زیتون

آیا روغن زیتون می‌تواند به رشد مو به خصوص پر شدن ابرو کمک کند؟

مطالعه‌ای در سال 2015 روی موش‌ها نشان داد که استفاده از ترکیبات مشتق شده از درختان زیتون می‌تواند باعث رشد مو شود.

با این حال اطلاعات کمی برای استفاده موضعی از روغن زیتون برای رشد و پر شدن موهای ابرو وجود دارد.

8.‌ ماساژ

ماساژ ابرو نه تنها می‌تواند احساس خوبی داشته باشد، بلکه می‌تواند به طور طبیعی رشد ابروها را تحریک کند. یک مطالعه در سال 2016 از 9 مرد نشان داد که ماساژ پوست سر می‌تواند ضخامت مو را افزایش دهد.

این مطالعه کوچک بود، فقط شامل مردان می‌شد و روی رشد موهای سر متمرکز بود. هیچ داده مشابهی در رابطه با استفاده از ماساژ برای تحریک موهای ابرو وجود ندارد، اما امتحان کردن آن ضرری ندارد.

چگونه لکه‌های طاسی روی ابروهایم را برطرف کنم؟

طاسی ابرو های نازک

اول، پیدا کردن علت اصلی لکه‌های طاسی می‌تواند به شما کمک کند تا راه حلی برای آن پیدا کنید. دلایل ریزش موی ابرو ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فشار
  • تریکوتیلومانیا
  • بیماری‌های خود ایمنی
  • اگزما
  • شیمی درمانی
  • آلرژی
  • مشکلات تیروئید
  • سن

پزشک شما می‌تواند از طریق معاینه یا آزمایش خون به تشخیص مشکل کمک کند و می‌تواند شما را به یک متخصص، مانند متخصص غدد، متخصص پوست، یا متخصص آلرژی ارجاع دهد. با این حال، همیشه نمی‌توان به طور طبیعی نقاط طاسی را برطرف کرد.

برای مثال، افرادی که تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند، ممکن است نیاز به استفاده از لوازم آرایشی داشته باشند. یا افراد مبتلا به مشکلات تیروئید ممکن است به دستور پزشک خود نیاز به دارو داشته باشند.

اما راه حل‌های دیگر برای پر به نظر رسیدن ابروها وجود دارد::

  • میکروبلیدینگ یا آرایشی دائمی
  • استفاده آرایشی از محصولات ابرو
  • کاشت مو

این نکته را به یاد داشته باشید که اگر ابروهای شما به طور طبیعی نازک هستند، همیشه امکان رشد ابروها و پر شدن آن‌ها وجود ندارد. حجم فولیکول‌های موی ما در بدو تولد مشخص می‌شود و ما واقعاً نمی‌توانیم فولیکول‌های موی واقعی بیشتری به پوست خود اضافه کنیم.

نکته دیگر درک علت نازک شدن ابروها است. برخی افراد به طور طبیعی ابروهای نازکی دارند. با این حال، اگر متوجه نازک شدن ناگهانی ابروهای خود شدید، این می‌تواند نشان‌دهنده یک بیماری زمینه‌ای باشد که ممکن است نیاز به درمان داشته باشید. اگر متوجه ریزش موی ناگهانی یا بثورات در اطراف ابرو خود شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر ابروهای نازک دارید چه راه‌‌ حل‌هایی را برای پر شدن ابرو های خود امتحان کردید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar فرشاد گفت:

    روغن فندق از همه اینها قویتره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.