رونمایی IKEA از خانه فردا برای ترویج پایداری توسط گیاهان در محدوده شهری

رونمایی IKEA از خانه فردا برای ترویج پایداری توسط گیاهان در محدوده شهری

IKEA با طراحی جدیدی از یک فضای مسکونی در فکر آینده است. در ادامه با دینو همراه باشید تا تصاویر رونمایی IKEA از خانه فردا برای ترویج پایداری توسط گیاهان در محدوده شهری را ببینید.

رونمایی IKEA از خانه فردا

«خانه فردا» (Home Tomorrow) ایده جدید طراحی فضای مسکونی IKEA در یک ساختمان متروکه 120 ساله در لهستان است. این ایده نگاهی خلاقانه به زندگی شهری و تراکم جمعیتی در آینده دارد. تیم طراحی این پروژه از طریق ترکیب طبیعت با فضای مسکونی، به مردم می‌آموزند که چگونه باید با پایداری بیشتری در یک محیط صفر زباله زندگی کرد. طراحی این ساختمان به گونه‌ای است که با هویت بخشیدن به خانه به عنوان یک موجود زنده، فضاها را با گردش زباله، آب، غذا و سایر منابع به هم متصل می‌کند. همچنین بیش از 600 گیاه فضای 2700 متر مربعی آن را پر می‌کنند.

رونمایی IKEA از خانه فردا برای ترویج پایداری توسط گیاهان در محدوده شهری

ایده خانه فردای IKEA

طراحان لهستانی، «جوآنا جورگا» (Joanna Jurga)، «پائولینا گرابوسکا» (Paulina Grabowska) و «جاستینا پوچالسکا» (Justyna Puchalska) برای عملی کردن ایده خانه فردا از تحقیقات IKEA الهام گرفتند که تخمین می‌زند 70 درصد از جمعیت جهان تا سال 2050 در شهرها زندگی خواهند کرد. به عنوان پاسخی به تراکم جمعیتی در فضای شهری آینده، آن‌ها به مردم نشان می‌دهند که زندگی شهری هنوز هم می‌تواند به معنای ارتباط با طبیعت باشد.

رونمایی IKEA از خانه فردا - گیاهان در منزل
رونمایی IKEA از خانه فردا - کارگاه آموزشی
رونمایی IKEA از خانه فردا - ترمیم فضاهای داخلی

گیاهان، سبزیجات، میوه و قارچ‌ها همگی می‌توانند به خوبی در فضای داخلی این خانه پرورش داده شوند و نشان دهند که چگونه کشت مواد غذایی در یک مکان شهری ممکن است. تیم طراح این ایده با به کارگیری انواع مختلف باغبانی – از هیدروپونیک گرفته تا کشاورزی با خاک کمتر – قصد دارند طیف گسترده‌ای از امکانات موجود را معرفی کنند.

رونمایی IKEA از خانه فردا - کاشت انواع گیاهان در فضای داخلی

فضاهای داخلی

خانه به فضاهای عمومی مختلفی تقسیم شده است که شامل کارگاهی آموزشی است که مردم در آن یاد می‌گیرند که چگونه لوازم خانگی را تعمیر و قابل استفاده مجدد کنند. این امر به افراد امکان می‌دهد بدون ایجاد زباله‌های اضافی مبلمان موجود خود را ترمیم کنند. همچنین یک منطقه مخصوص آشپزخانه وجود دارد که کارمندان IKEA با صاحبان خانه‌ها در مورد نحوه ساخت آشپزخانه‌های خود به صورت پایدار و دوستدار محیط زیست مشاوره می‌دهند.

رونمایی IKEA از خانه فردا - آموزش تعمیر مبلمان
رونمایی IKEA از خانه فردا - استفاده از مصالح پایدار
رونمایی IKEA از خانه فردا - پرورش انواع قارچ در فضای داخلی
رونمایی IKEA از خانه فردا - ترویج پایداری توسط گیاهان در محدوده شهری
آشپزخانه پایدار
آموزش طراحی پایدار آشپزخانه
قفسه‌های پایدار

IKEA Home Tomorrow قرار است تا اوایل سال 2021، هنگامی که فروشگاه Szczecin IKEA افتتاح می‌شود، برای بازدید عموم آزاد باشد و تا آن زمان، از آن به عنوان کارگاه بحث در مورد شیوه‌های پایدار در طراحی داخلی استفاده خواهد شد. خانه فردا یک فضای مفهومی است که شهری پایدار را برای ساکنان خود به تصویر می‌کشد.

دیدگاه شما درباره رونمایی IKEA از خانه فردا چیست؟ آیا می‌توان صرفا با استفاده از گیاهان در فضای داخلی، تخریب محیط زیست برای خانه‌سازی را جبران کرد؟ شما چه راهکارهایی برای افزایش تراکم سازه‌های مسکونی پیشنهاد می‌دهید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: My Modern Met

بیشتر بخوانید: مبله کردن پایدار: چگونگی چیدمان صحیح خانه با رعایت اصول طراحی پایدار

بیشتر بخوانید: GrowMore: زندگی سبز و باغچه مدولار هنرمندانه که همراه با شما رشد می‌نماید

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.