رکورد وزنه‌برداری

رکورد وزنه‌برداری حسین رضازاده توسط لاشا تالاخادزه از گرجستان شکسته شد!

همانطور که می‌دانید امروز مسابقات جهانی سنگین وزن‌های وزنه‌برداری در تایلند برگزار شد و ایران هم نمایندگانی در این مسابقات داشت که می‌توان به علی داوودی و مهدی دادرس اشاره کرد. در این دوره از مسابقات نیز رکورد وزنه‌برداری حسین رضازاده توسط لاشا تالاخادزه از گرجستان شکسته شد. در ادامه جزییات این خبر را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

رکورد وزنه‌برداری

رکورد وزنه‌برداری جهان شکسته شد!

در مسابقات سنگین وزن امروز علی داوودی با بلند کردن وزنه 190 کیلوگرمی در جایگاه هفتم یک ضرب قرار گرفت و موفق به بلند کردن وزنه 198 و 199 کیلوگرمی نشد. از سوی دیگر محسن دادرس نیز با بلند کردن وزنه 186 کیلوگرمی در جایگاه دهم این رقابت‌ها قرار گرفت. در این میان لاشا تالاخادزه از گرجستان وزنه 220 کیلوگرمی را در یک ضرب بالا برد و مدال طلای یک ضرب را از آن خود کرد.

همچنین در رقابت دو ضرب محسن دادرس موفق به بلند کردن وزنه 225 و 230 کیلوگرمی نشد و در نهایت از دور رقابت‌ها خارج شد. از سوی دیگر علی داوودی در دو ضرب توانست وزنه 230 کیلوگرمی را بلند کند، اما در دو مرحله بعدی موفق به بلند کردن وزنه 244 کیلوگرمی نشد. در نهایت وزنه 230 کیلوگرمی برای او به ثبت رسید و او در دو ضرب در جایگاه دوازدهم قرار گرفت. در این مرحله نیز لاشا تالاخادزه از گرجستان موفق به رکوردشکنی در دو ضرب شد. او ابتدا وزنه 255 کیلوگرمی را بلند کرد و در حالی که قهرمانی‌اش قطعی بود تصمیم گرفت تا رکورد جهانی را جا‌به‌جا کند؛ در نتیجه وزنه 264 کیلوگرمی را بلند کرد و رکورد حسین رضازاده با 263.5 کیلوگرمی را زد.

سال‌ها طول کشید تا ورزشکاری بتواند رکورد وزنه‌برداری رضازاده را جا‌به‌جا کند. رضازاده در تمام این سال‌ها رکورددار سنگین‌ترین وزنه‌برداری بود تا اینکه این نام توسط لاشا تالاخادزه از گرجستان از روی او برداشته شد. گفتنی است، لاشا تالاخادزه در مجموع با بلند کردن 484 کیلوگرم رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar unknow گفت:

    سلام

    غلط های تایپی که توش زیاده که البته این اشتباها عادی هست
    فقط به نحوه نگارشتون خندیدم، خودتون یدور بخونیدش 🙂
    مشخصه یک دور هم نخوندینش و به محض تمام شدن ارسال زدید 🙂

  2. Avatar kambiz گفت:

    یک دور هم نمی خونید ببینید خودتون چی نوشتید بعد میندازید جلوی ملت که بخونن. مسخره بازی چیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.