ماسک صورت

پوشیدن ماسک در خانه : چه افرادی در دوران کرونا باید در خانه هم ماسک بزنند؟

ماسک صورت این روزها به یک معضل بزرگ تبدیل شده و برای برخی بسیار ناخوشایند و آزاردهنده است. در واقع ماسک صورت، شستن دست و صورت و قرار نگرفتن در اجتماع تنها عامل بازدارنده‌ی ابتلا به ویروس کرونا است. این روزها شیوع ویروس کرونا بسیار گسترده شده است و پوشیدن ماسک در بسیاری از کشورها و حتی‌ شهرهای ایران اجباری است. با رعایت نکات بهداشتی می‌توان این آمار ابتلا را پایین آورد اما متاسفانه شاهد مشکلات زیادی در این زمینه هستیم. در این میان افرادی هستند که باید در خانه هم ماسک بزنند اما از این موضوع دوری می‌کنند. در ادامه خواهیم گفت که چه افرادی در دوران کرونا باید در خانه هم ماسک بزنند.

بیشتر بخوانید: برگزاری مراسمات محرم در کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم خطرناک خواهد بود!

در همین ابتدا باید اشاره کنیم که اگر شما با افراد پرخطر زندگی می‌کنید باید حتما در خانه هم ماسک بپوشید. روستاها هم از این ویروس در امان نیستند در نتیجه برای افرادی که در روستاها زندگی می‌کنند نیز پوشیدن ماسک ضروری است. در حال حاضر این اپیدمی به گسترده‌ترین شکل ممکن درآمده است و تمام نقاط جهان را در برگرفته است.

ماسک زدن

اما اگر می‌خواهید از این ویروس جان سالم به در ببرید باید سعی کند از خانه خارج نشوید. اگر از خانه خارج می‌شوید حتما ماسک‌های چندلایه بزنید. اگر از اعضای خانه کسی به این ویروس مبتلا شده باید فرد بیمار و همه اعضا در خانه ماسک بپوشند. تا چرخه‌ی انتقال ویروس کاهش یابد. اگر با فردی که رفت و آمد داشته‌اید و بعدا متوجه شده‌اید به کرونا مبتلا بوده باید به مبتلا شدن خودتان شک کنید و تا زمانی که از سلامت خود اطمینان حاصل نکردید باید به طور مداوم ماسک بپوشید. همچنین اگر به کرونا مبتلا شده‌اید، تا حد ممکن سعی کنید استراحت کنید و تا زمانی که به این ویروس مبتلا هستید از خانه خارج نشوید.

بیشتر بخوانید: چگونه کودکان را در دوران کرونا به پوشیدن ماسک صورت تشویق کنیم؟
بیشتر بخوانید: روش صحیح ماسک زدن چگونه است و چگونه به کمک ماسک از ابتلا به کرونا جلوگیری کنیم؟

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.