سالاد میوه رنگین کمان با سس عسل و لیمو

دستور تهیه سالاد میوه رنگین کمان با سس عسل و لیمو برای داشتن یک میان وعده سالم

این بار با یک خوراکی سالم و فوق‌العاده تازه در کنار شما خواهیم بود. یک میان وعده شیرین و لذیذ با ترکیبی زیبا از میوه‌های خوشمزه و مقوی به همراه سس ساده آن عموما مورد پسند بیشتر افراد است. همچنین به دلیل جذابیت ظاهری میوه‌های متنوع، کودکان آن را دوست دارند و به راحتی می‌توانید با این روش نیاز بدن آن‌ها به میوه فراوان را تامین کنید. در ادامه با همراهی دینو می‌توانید سالاد میوه رنگین کمان با سس عسل و لیمو برای داشتن یک میان وعده سالم را تهیه کنید و از تازگی آن لذت ببرید.

سالاد میوه رنگین کمان با سس عسل و لیمو

ما در این بخش به شما نشان می‌دهیم که چگونه سالاد میوه‌ای را بدون خامه یا پودینگ و سس‌های سنگینی که عموما می‌شناسید، تهیه کنید. در این دستور تهیه شما فضای زیادی برای برجسته کردن طعم واقعی میوه‌های تازه خود دارید و دیگر به سراغ میوه‌های یخ زده و طعم دهنده‌های میوه‌ای مصنوعی به همراه قند و سایر مواد افزودنی که برای سلامتی مضر هستند، نمی‌روید. چرا باید طعم‌های زنده و لذت بخش میوه‌های تازه را با طعم مصنوعی در مخلوط پودینگی بپوشانیم؟ کافی است کمی عسل طبیعی و لیمو را با یکدیگر ترکیب کنید تا به معنای واقعی از طعم سالاد میوه رنگین کمان خود لذت ببرید.

یک میان وعده سالم

مواد لازم برای سالاد میوه رنگین کمان

توت فرنگی

برای انتخاب توت فرنگی خوب، آن‌ها باید رنگ قرمز روشن داشته و بدون لکه‌های تیره، کپک و برگ باشند و پوست آن باید زنده و شاداب به نظر برسد.

آناناس

برای انتخاب یک آناناس خوب، باید به رایحه شیرین آن توجه کنید. اگر آناناس کاملا رسیده باشد، باید پوست آن زرد شود و هنگام فشردن آن، رایحه شیرینی در فضا پخش خواهد شد.

زغال اخته

بلوبری‌های شما هر چه قدر درشت‌تر و آبدارتر باشند، شیرین‌تر خواهند بود.

انگور قرمز

برای انتخاب انگور خوب، چند عدد از آن‌ها را کمی فشار دهید و مطمئن شوید سفت و درشت هستند. همچنین انگور خوب باید از قسمت ساقه نیز سفت و سالم به نظر برسد (شل نباشد) و رنگ خوبی داشته باشد.

کیوی

برای انتخاب کیوی شیرین و قابل خوردن، به دنبال آن‌هایی باشید که در صورت فشار دادن نسبتا نرم هستند. کیوی سفت، ترش و نارس است و دهان شما را زخم می‌کند. توجه کنید که در انتخاب کیوی خوب، کوچک یا بزرگ بودن آن از نظر اندازه مهم نیست.

پرتقال ماندارین

شما می‌توانید از انواع کنسرو شده این میوه نیز در ساللاد خود استفاده کنید؛ اما، بهتر است که میوه‌های شما تازه باشند. همچنین انبه می‌تواند جایگزین خوبی برای پرتقال باشد.

موز

انتخاب موز برای سالاد میوه کاملا اختیاری است؛ اما، اگر آن را به باقی میوه‌ها اضافه کردید، فقط از موزهای زرد استفاده کنید. آن‌هایی که پوست کمی سبز دارند، به اندازه کافی شیرین نیستند و آن‌هایی که کمی قهوه‌ای شده‌اند، بیش از حد نرم و نامناسب هستند.

عسل

فقط در صورتی که به عسل آلرژی دارید، بهتر است آن را با شیره خرما، شیره توت، شربت افرا یا شربت برنج قهوه‌ای جایگزین کنید. در غیر این صورت عسل بهترین انتخاب شما خواهد بود.

لیمو

برای طعم بهتر سالاد، تنها کمی آب لیموی تازه برای طراوت بیشتر بسیار عالی است.

طرز تهیه سالاد میوه رنگین کمان

1. در ابتدا میوه‌های خود را آماده کرده و پوست بگیرید.

طرز تهیه سالاد میوه رنگین کمان - مرحله 1

2. سپس آن‌ها را به تکه‌های ریز برش بزنید. و به یک کاسه بزرگ منتقل کنید.

طرز تهیه سالاد میوه رنگین کمان - مرحله 2

3. با ترکیبی از عسل، آب لیموی تازه و کمی آب سس سالاد خود را تهیه کنید. توجه داشته باشید که بلافاصله قبل از سرو، سس را به میوه‌ها اضافه کنید تا باعث له شدن آن‌ها نشود. به همین راحتی!

طرز تهیه سالاد میوه رنگین کمان - مرحله 3

نکات مهم سالاد میوه رنگین کمان

  • برای داشتن ترکیبی خوب و جذاب، سعی کنید انواع میوه‌ها را به کار ببرید. تقریبا هر میوه تازه‌ای برای این سالاد مناسب است؛ اما برای داشتن طعم‌های متنوع، ترجیحا از ترکیب‌های چشم نواز استفاده کنید.
  • از میوه رسیده استفاده کنید.
  • موزها را در انتهای کار به سالاد میوه رنگین کمان خود اضافه کنید تا سیاه و له نشوند.
  • اگر به طعم‌های تند علاقه‌مند هستید، کمی پوست لیموی تازه را با رنده خلال کرده و به سس خود اضافه کنید.
  • برای رسیدن به بهترین نتیجه فقط از میوه‌های تازه استفاده کنید و به سراغ انواع منجمد آن نروید. میوه‌های یخ زده پس از آب شدن، شل و آبکی می‌شوند و سالاد شما را خراب می‌کنند.
نکات مهم سالاد میوه رنگین کمان

آیا شما نیز تا به حال سالاد میوه رنگین کمان با سس عسل و لیمو درست کرده‌اید؟ نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای بهتر شدن نتیجه را با ما در میان بگذارید.

منبع: Cooking Classy

بیشتر بخوانید: آشپزی با دینو: دستور تهیه پای چیز کیک کدو تنبل در آغاز یک پاییز زیبا

بیشتر بخوانید: غذاهای جاودانگی: چیزهایی که سلامتی را به شما هدیه می‌دهند

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۸ دیدگاه

  1. Avatar unknow گفت:

    dayum

    همین یک ظرف که فکنم نهایت برای 2 نفر کافی باشه بالای صد هزار تومان در میاد
    علاوه بر این توت سیاه که شیرین هست و قرمز که هم ترش هم شیرین و مقدار کمی کرن بری خورد شده و حذف پرتقال ماندارین و بجاش اضافه کردن آلو سیاه البته از نوع صفتش و اضافه کردن گیلاس می تونه طعمشو بهتر کنه
    این یکی از غذاهایی هست که خیلی دوست دارم تجربش کنم ولی تا الان فقط مزه ی تصاویرشو چشیدم 🙂

    تو این اوضاع هم شما هی از این پست ها بذارین 🙂

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      ممنونم بابت نظر خوبتون✨ البته لزومی نداره حتما از میوه های گرون استفاده کنین در کل میتونین ظرف میوه تون رو با هر چیزی ک دارین تزیین کنین تا برای بچه ها بیشتر جذاب بشه

  2. Avatar یاسر گفت:

    و همینطور که از اسم این سالاد مشخصه بیشتر به درد انسانهای رنگین کمانی میخوره

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      انسانهای رنگین کمانی مشکلی دارن از نظر شما؟

      • Avatar یاسر گفت:

        سلام خسته نباشید
        نه اتفاقا به نظر من هیچ مشکلی ندارن و من کاملا این دسته از انسانهارو پذیرفتم و احترام زیادی هم براشون قائل هستم فقط خواستم از این تشابه اسمی استفاده کرده باشم و طبق معمول یه شوخی بکنم اگر شوخی بی مزه ای بود و یا باعث رنجش خاطر کسی شدم از شما و بقیه عزیزان عذر خواهی میکنم
        براتون آرزوی شادی و سلامتی دارم.

        • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

          متشکرم بابت رعایت ادب 👍🏼👍🏼👍🏼 متاسفانه درک نشدن و درک نکردن مشکل اصلی بشره ک از گذشته تا همیشه ادامه داره

    • Avatar FarzamGD گفت:

      👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼👎🏼

      محترم باش پسر خوب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.