سیل خوزستان

ماجرای سیل خوزستان و تخلیه‌ی برخی شهرها و روستاها در این استان

قطعا این خبر را شنیده اید که در روزهای گذشته بارندگی شدیدی در استان خوزستان و چند استان دیگر اتفاق افتاد که این بارش شدید باعث بروز سیل و طغیان رودخانه ها در شهرهای مختلف شده است. همچنین این سیل خوزستان باعث آبگرفتگی شدید برخی از روستاها شد و در نهایت مردم مجبور شدند تا روستاها را تخلیه کنند یا محل زندگی خود ترک نمایند. به طور کلی می توان گفت که شهرهای اهواز، شوش، دشت آزادگان، هویزه، دزفول و شوشتر بیشتر آبگرفتگی و خسارت را داشته اند.

سیل خوزستان

سیل خوزستان و خسارت های وارد شده به مردم

بر اساس گزارش ها در حال حاضر رودخانه های دز و کرخه در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارند و تمامی زمین های کشاورزی این مسیر از بین رفته و دچار آبگرفتگی شدیدی شده اند. از سوی دیگر ظاهرا مردم شهر رفیع در هویزه، شهر را ترک کرده اند و شهر کاملا تخلیه شده است. البته چندین روستا هم کاملا تخلیه شده است. بر اساس گزارش ها بیش از 4 هزار نفر امدادرسانی شده اند و 900 نفر آواره هستند و به اسکان نیاز دارند که ظاهرا این اسکان در اختیارشان قرار گرفته است.

سیل خوزستان

این سیل خوزستان خسارت های زیادی به زیر ساخت های شهری زده و برخی بناهای تاریخی را هم تخریب کرده است اما قبل از هر چیزی جان مردم اهمیت دارد و در امان ماندن مردم از این بلای طبیعی مهم ترین موضوع حال حاضر است. بر اساس گزارش های مردم، بسیاری از خانه ها و منازل هم دچار آبگرفتی شده اند و این سیل خوزستان به برخی از واحدهای تجاری و مغازه ها هم آسیب رسانده است. به طور کلی شهر رفیع بیشترین خسارت را به همراه داشته اما خوشبختانه گزارشی از مرگ و میر یا مفقود شدن افراد منتشر نشده است.

سیل خوزستان

در حال حاضر اردوگاه های اضطراری برای مردم راه اندازی شده تا مردم سیل زده به طور موقت در این اردوگاه ها اقامت کنند. امدادرسانی ها در این منطقه همچنان ادامه دارد و نیروهای امداد و خدماتی در حالت آماده باش هستند. امیدواریم که این سیلاب خوزستان خسارت بیشتری به مردم عزیزمان وارد نکند و اوضاع هرچه زودتر سروسامان بگیرد.

امتیاز: 1.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.