رنگ پریود

شرکت پنتون رنگ جدیدی از طیف قرمز را به نام رنگ پریود رونمایی کرد!

شرکت Pantone به عنوان بخشی از تلاش خود برای پایان دادن به تابوهای مربوط به دوران قاعدگی، رنگ پریود (Period) را در طیف رنگی قرمز معرفی و نام‌گذاری کرده و در لیست رنگ‌های جهان قرار داده است. این رنگ که از طیف رنگ قرمز پررنگ بوده در واقع الهام گرفته از دوره‌ی پریود یا به قولی دوره قاعدگی زنان جهان است.

رنگ جدید شرکت پنتون: رنگ پریود

شرکت پنتون که سالانه رنگ سال را انتخاب می‌کند و از این رو همه مردم جهان با آن آشنا هستند، به تازگی از رنگ قرمز جدیدی به نام رنگ پریود (Period) رونمایی کرده است. این شرکت بزرگترین سیستم تطبیق رنگ در جهان را دارد و صنعت طراحی جهانی به آن اعتماد کرده است. در واقع از طراحی گرافیکی گرفته تا مد، طراحی محصول، چاپ و غیره، از رنگ‌های این شرکت بهره می‌برند. این شرکت اخیرا یک رنگ قرمز پررنگ را رونمایی کرده و امیدوار است که با نام‌گذاری این رنگ‌، خجالت و شرم را در زنان جهان به دلیل دوره قاعدگی از بین ببرد و به زنان جهان در این زمینه جسارت دهد. در واقع این شرکت معتقد است که زنان جهان باید به چیزی که هستند و چیزی که سیستم‌ بدنشان است، افتخار کنند و شرمساری در این زمینه بی‌معناست.

Pantone با برند محصولات زنانه سوئدی Intimina همکاری کرده است تا این رنگ جدید را بیشتر در معرض دید قرار دهد. در واقع هدف اصلی این شرکت توانمندسازی و تشویق افراد به صحبت کردن در مورد پریود، بدون در نظر گرفتن جنسیت است. از سوی دیگر به گفته شرکت Intimina، این رنگ قرمز جدید نشان‌دهنده‌ی یک جریان ثابت است و یک رنگ برای اعتماد‌به‌نفس بیشتر برای تمام زنان جهان بوده است. در واقع با نام‌گذاری این رنگ سعی شده تا زنان جهان بگوید که این دوره، حالت و عملکرد طبیعی بدن است و باید صریح، ساده و بدون هیچ‌گونه ترس و شرمی از آن صحبت کرد.

رنگ پریود

سیستم Pantone در سال 1963 در ایالات متحده برای حل مشکل تطبیق رنگ پیچیده در صنعت چاپ ابداع شد. هم اکنون کتاب معتبر پنتون دارای 2625 طیف رنگ است. در نتیجه این شرکت در حوزه رنگ و رنگ‌شناسی بسیار معتبر و قابل‌اعتماد بوده و این شرکت طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارد.

جیلیان پوپکینز، مدیر سیاست‌های شرکت ActionAid، گفت:

امروز در سراسر جهان، میلیون‌ها زن و دختر هنوز به دلیل دوره‌های قاعدگی با مشکلاتی روبرو هستند و از این ماجرا رنج می‌برند. بسیاری از دختران روزهای مهم مدرسه را به دلیل دوره‌ی پریود از دست می‌دهند یا حتی به دلیل شرم و ترس به طور کلی تحصیل را رها می‌کنند. این یکی از دلایلی است که بسیاری از زنان در سراسر جهان فقر مادام‌العمر و شکست را تجربه می‌کنند. در واقع با جسارت و اعتماد به نفس بیشتر در دوران پریود، زنان بیشتری می‌توانند از شکست نجات یابند و با اعتماد به نفس بیشتر در جامعه جهانی حضور پیدا کنند.

در واقع باید بگوییم که قاعدگی در بسیاری از نقاط جهان همچنان یک تابو است که بر سلامت، تحصیلات و وضعیت اقتصادی و اجتماعی زنان تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، در هند، زنان گاهی اوقات از پخت و پز یا لمس شخصی در طول دوره قاعدگی خود منع می‌شوند، زیرا در هند فرد پریود را نجس یا کثیف می‌دانند. همچنین یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که در یک منطقه غربی نپال، در دوران پریود، دختران را در کلبه‌های قاعدگی قرنطینه می‌کنند. 

البته چنین مواردی در زمینه دوران قاعدگی در ایران هم وجود دارد که باید کنار گذاشته شود. در این میان باید اشاره کنیم که یک زن به طور متوسط ​​2535 روز از زندگی خود را پریود است، اما این موضوع همچنان مانعی برای برابری زنان بوده است. در برخی از نقاط جهان، زنان هنوز در این زمینه با تبعیض روبرو هستند و برای مدیریت این دوره از مدرسه یا کار باز می‌مانند و حتی به محصولات بهداشتی، سلامتی و امکانات این دوره دسترسی ندارند.

بیشتر بخوانید: رنگ سال 2020 توسط کمپانی پنتون مشخص شد – Classic Blue
بیشتر بخوانید: رنگ سال 2019 توسط کمپانی پنتون مشخص شد – Living Coral
بیشتر بخوانید: ناراحت کننده‌ترین رنگ‌های جهان در سال 2020 توسط شرکت پنتون تعیین شد

امتیاز: 1.8 از 5 (20 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.