ناراحت کننده‌ترین رنگ‌های جهان

ناراحت کننده‌ترین رنگ‌های جهان در سال 2020 توسط شرکت پنتون تعیین شد

«پنتون» (Pantone) شرکت قدرتمند و متخصص حوزه رنگ‌شناسی در جهان که برای پیش‌بینی روندهای بصری با رنگ سال خود شناخته می‌شود، طی حرکت جدید دیگری رنگ‌های متفاوتی را معرفی کرده است. در واقع طی حرکتی انتقادی، ناراحت کننده‌ترین رنگ‌های جهان در سال 2020 توسط شرکت پنتون تعیین شد. با ادامه این مطلب همراه دینو باشید.

ناراحت کننده‌ترین رنگ‌های جهان در سال 2020

پنتون در سال جدید با معرفی رنگ سال خود با نام آبی کلاسیک 2020، تلاش کرده احساس آرامش، اطمینان و ارتباط متقابل را در مردم تقویت کند. تیم تخصصی این شرکت همچنین یک پروژه جدید برای ثبت واقعیت‌های بسیار غم‌انگیز در سال 2020 با استفاده از سیستم تطبیق رنگ خود اجرا کرده‌اند که در حمایت از بی‌گناهان جهان مطرح شده است. پروژه «رنگ‌های درد» (Pain Tone) از رنگ‌هایی الهام گرفته شده که برداشتی از فیلم‌های مربوط به قتل سیاه پوستان بی‌گناه در سراسر جهان است. این رنگ‌ها با توجه به بررسی جنبه‌های مختلف موارد موجود در مجموعه شرکت پنتون با نام‌هایی مانند «زرد تفنگ بی‌حس کننده» (Stun Gun Yellow)، «نارنجی شعله طغیان» (Riot Flame Orange) و «سبز خفه کننده» (Chokehold Green) معرفی شدند. چنین حرکتی در حقیقت بیانگر ناراحت کننده‌ترین رنگ‌های جهان در سال 2020 است.

ناراحت کننده‌ترین رنگ‌های پنتون در سال 2020
ناراحت کننده‌ترین رنگ‌های پنتون در سال 2020 - سبز خفه کننده

بزرگ‌ترین شرکت حوزه رنگ‌شناسی در جهان علاوه بر ایجاد و نامگذاری رنگ‌های جدید، رنگ سال 2020 را از «آبی کلاسیک» (Classic Blue) به «شفاف بی‌رنگ» (Transparent)، به عنوان «فراخوانی برای اقدام جهان در جهت دیده شدن رنگ پوست افراد» تغییر داد.

هدف پروژه ناراحت کننده‌ترین رنگ‌های جهان

پروژه جدید پنتون توسط «جین کوارکوپوم» (Jean Quarcoopome) شروع و توسط مدیر هنری آژانس خلاق غنایی با نام Insel Communications، به همراه مدیر هنری شرکت «عبدالرحمن گالال» (Abdelrahman Galal) و نویسنده «پراناو سبحاراول» (Pranav Sabharwal) به مرحله اجرا رسید. این پروژه با هدف «یادآوری جاودانه در یادداشت‌های هر قربانی» ساخته شده که نشان می‌دهد آخرین لحظه زندگی آن‌ها توسط نفرت رنگ‌آمیزی شده است. این تیم تخصصی برای پروژه خود از فناوری Plane-Tracking AR کمک گرفته و رنگ‌های خود را با موارد موجود در صحنه هر قتلی که توسط خشونت پلیس اتفاق افتاده بود، تطبیق دادند.

پنتون اخیرا طی یک همکاری با هنرمند Fuzzed Up Bear، از جنبش Black Lives Matter حمایت کرده تا اثری با عنوان «انسان» (Human Being) خلق کند که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. این اثر در واقع یک بازوی سیاه است که توسط سیستم تطبیق رنگ شرکت ساخته شده است. این اثر هنری همچنین به دنبال اجرای عدالت برای «جورج فلوید» (George Floyd) پس از مرگ وی به دست افسران پلیس مینه سوتا است.

نظر شما درباره انتخاب ناراحت کننده‌ترین رنگ‌های جهان توسط شرکت پنتون چیست؟ آیا این حرکت جدید می‌تواند کمکی برای حمایت از افراد بی‌گناهی که ناعادلانه به قتل می‌رسند، باشد؟ نظرات و دیدگاه‌های ارزشمندتان را با ما سهیم شوید.

منبع: Creative Blog

بیشتر بخوانید: آبی سرمه‌ای آرامش‌بخش‌ترین رنگ جهان برای بهبود حس اضطراب و افسردگی است

بیشتر بخوانید: روانشناسان درباره چگونگی تاثیر رنگ‌ها بر احساسات و رفتار انسان توضیح می‌دهند

امتیاز: 4.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar سشی گفت:

    قرمز کهریزک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.