صدها پناهجوی ایرانی

ماجرای صدها پناهجوی ایرانی که در دریای بریتانیا گرفتار شدند چیست؟

چند هفته‌ی قبل صدها پناهجوی ایرانی به‌سختی خود را به مسیر خطرناک دریایی بریتانیا رساندند و تصمیم داشتند تا از این مسیر به بریتانیا مهاجرت کنند. لازم به ذکر است که این پناهجویان ایرانی بودند و به دنبال راهی برای رفتن از ایران و تحقق بخشیدن رؤیاهایشان بودند. متأسفانه این پناهجویان روزهای زیادی در دریا گرفتار شدند و از امدادگران درخواست کمک کردند. در 22 نوامبر هفت نفر در یک قایق در آب‌های پیدا شدند و چند ساعت بعد تعداد دیگری از پناهجویان خود را به ساحل رساندند. در 23 نوامبر نیز هشت پناهجو در یک قایق در طوفان شرق انگلستان پیدا شدند. شایان‌ذکر است که بر اساس گزارش‌ها بیش از 100 پناهجو که با خانواده و کودکان بودند، از فرانسه به بریتانیا مهاجرت کردند. بر اساس آمار منتشرشده، تعداد ایرانیان پناهجو، روزبه‌روز در حال افزایش است و تمام این پناهجویان ادعا کردند که ایرانی هستند.

پناهجویان ایرانی

صدها پناهجوی ایرانی در دریای بریتانیا

اما ماجرای هجوم ایرانیان به آب‌های بریتانیا چیست؟ به گزارش برخی منابع، صدها پناهجوی ایرانی که از صربستان ناامید شدند، به سمت بریتانیا حرکت کردند و مقصد بعدی ایرانیان، مهاجرت به بریتانیا از طریق راه دریایی که مسیری پرخطر است، خواهد بود. در مطالب قبل اشاره‌کرده‌ایم که صدها ایرانی در مرز صربستان با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند و اجازه‌ی ورود به این کشور را ندارند. البته آمار نشان می‌دهد که 12 هزار ایرانی که به صربستان رفتند، هرگز به ایران بازنگشتند و اکنون در وضعیت بدی قرار دارند.

به‌طورکلی این شیوه‌ی مهاجرت پرخطر و پراسترس کمی نگران‌کننده شده است و مردم به وضعیتی دچار شده‌اند که برای رسیدن به وضعیت بهتر زندگی، چنین سختی‌هایی را می‌پذیرند. بر اساس گزارشی، 5 مهاجر ایرانی سوار بر یک قایق بادی بدون موتور در سواحل شمالی فرانسه پیدا شدند. گفته می‌شود که این 5 پناهجو که ایرانی بودند، پاروهای خود را از دست دادند و در دریا گرفتارشده بودند. البته درنهایت به کمک گروه غریق نجات فرانسوی، این 5 نفر از سرما، مه، طوفان و گرسنگی نجات یافتند.

این مسیر به یکی از مسیرهای پرخطر برای مهاجرت ایرانیان تبدیل‌شده و هرساله پناهجویان زیادی از جمله صدها پناهجوی ایرانی، گرفتار این مسیر پرخطر می‌شوند. درست است که ساحل فرانسه به ساحل بریتانیا بسیار نزدیک است اما این مسیر دردسرهای زیادی دارد. به‌طورکلی تصور چنین مهاجرت و چنین مشکلاتی بسیار غم‌انگیز و وحشتناک است و وضعیت مردم باید خیلی سخت باشد که به چنین وضعیتی تن بدهند. امیدواریم که هم وطن‌های پناهجویمان از این بلایا و مشکلات در امان باشند و به وضعیت باثباتی برسند.

امتیاز: 4.3 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۴ دیدگاه

  1. Avatar ابی گفت:

    هیچی ندار تویی که حتی یه اسم مجازی هم برا خودت نتونستی انتخاب کنی اینا از دست کثافتایی مثل تو فرار کردن لطفا منتشر کنید

  2. Avatar Hamid گفت:

    جناب مهندس سرنوشت این یه مشت ادمو رهبرای اون جامعه رقم میزنن داخل همین یه مشت ادم که میگی ممکنه کلی نخبه وجود داشته باشه که بخاطر وضع بد کشورشون مجبور شدن تن به هر کاری بدن کدوم ادم دیوانه ای ترجیح میده ارامشو ول کنه خودشو تو خطر بندازه

    • Avatar علی گفت:

      ببخشید.
      اینجا همه کاره ، دولت هست که اونهم همین ماها بهش رای دادیم.
      نه شخص جناب رهبری.
      ایشون وضع زندگیشون مثل ما مردم عادی هست.
      اما متآسفانه مسئولین ما ، مرفه بی درد هستند.

  3. Avatar zZZz گفت:

    دَندِشون نرم ، چشمشون کور / یه مُشت پَتیاره / یه مشت بی خاصیت که سربار جامعه بودند هیچی نداشتند و هیچی ندار بودند ، حالا با همون هیچی نداشتنش دل و زدن به دریا ، خب اینا که چیزی رو از دست ندادن ، اونجا هم هیچی بَبویی نخواهند شد ! / البته دل ادم میسوزه که یک نفر در سختی هستش ، از این جهت که در سختی هستند واقعا باعث نا آرامی خاطر هست /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.