طرفدار ترامپ از 2016 و کشاورز اهل اوهایو: من دوباره به رئیس جمهور رأی نخواهم داد

طرفدار ترامپ «کریستوفر گریبس»، یک کشاورز سویا اهل اوهایو است که از 2016 حامی رئیس‌جمهور بوده. خانواده وی مالک 560 هکتار زمین هستند. در حال حاضر، آن‌ها 50 هکتار زمین زراعی زیر کشت برای بهره‌برداری دارند. وی روز پنج‌شنبه به CNBC گفت که در انتخابات آینده 2020 دوباره به رئیس‌جمهور دونالد ترامپ رای نخواهد داد.

طرفدار ترامپ

کشاورز اهل اوهایو در انتخابات 2016 به همراه بیش از 75٪ از رای‌دهندگان روستایی در محدوده کشاورزی به ترامپ رای داد. او می‌گوید:

من نمی‌توانم به او رأی دهم. من باید از شغل خود محافظت کنم. من یک رأی‌دهنده ترامپ بودم. من به رئیس‌جمهور رأی دادم.

اکنون گریبس در حال عقب‌نشینی از طرفداری رئیس‌جمهور علیه سیاست‌های تجارت ترامپ و اثرات تلافی‌جویانه آن بر کشاورزی آمریکاست. او هنگام صحبت درباره چگونگی ناامید شدنش از رئیس‌جمهور در معاملات تجاری گفت:

این جریان مطمئنا من را ناامید می‌کند. … او به سه روش مختلف معامله را از دست داده است.

طرفدار ترامپ-کشاورز اهل اوهایو

جنگ تجاری

کشاورزان یکی از بزرگ‌ترین قربانیان جنگ تجاری ایالات متحده و چین هستند. با خروج چین به طور رسمی از خرید کالاهای کشاورزی ایالات متحده، کشاورزان آمریکایی پنجمین مشتری بزرگ خود را از دست می‌دهند. بر اساس اعلام وزارت کشاورزی، ایالات متحده سال گذشته 9.2 میلیارد دلار صادرات کشاورزی به چین داشته است.

گریبس در سال 2018 به CNBC گفت که قیمت سویای وی به دلیل جنگ تجاری 20٪ کاهش یافته است. سال گذشته، با قیمت نقدی محلی آن 10.50 دلار در هر پیمانه فروخته شد. اکنون، سویای او با قیمت 9 دلار، درست با هزینه تولید، به فروش می‌رسد. کشاورز می‌گوید:

ما بزرگ‌ترین بازار صادراتی خود را که چین بود، از دست داده‌ایم. این موضوع بر قیمت‌ها اثر می‌گذارد. مشکلات ژئوپلیتیکی که با تعرفه‌های ترامپ داریم، اعتماد به نفس بازار را افزایش داده است. بازار فقط نمی‌تواند حرکت کند.

نتایج آتی

علی‌رغم خسارت مالی ناشی از نزاع تجاری، بسیاری از کشاورزان همچنان از ترامپ حمایت می‌کنند. طبق بررسی اخیر مرکز تحقیقات پوردو برای کشاورزی تجاری، 78 درصد از کشاورزان در ماه ژوئیه اظهار داشتند که معتقدند جنگ تجاری در نهایت به نفع کشاورزی ایالات متحده خواهد بود. درباره نتیجه این نظرسنجی، گریبس چنین پاسخ می‌دهد:

نه، به نظر من چنین نیست! مطمئنا من با آن موافق نیستم. این سیاست‌ها باید تغییر کنند.

هفته گذشته ترامپ توئیت کرد که 10٪ تعرفه را برای 300 میلیارد دلار کالای چینی اعمال خواهد کرد. این امر باعث شد که چین با توقف واردات کشاورزی آمریکا تلافی کند و اختلافات بین دو اقتصاد بزرگ جهان تشدید شود. نظر طرفدار ترامپ درباره ادامه این روند:

ما باید از شر این آشفتگی سیاسی که دامن‌گیرمان است خلاص شویم. عدم قطعیت، چیزی است که اکنون بازارهای ما را کاهش می‌دهد.

متاسفانه در نهایت کاخ سفید به درخواست اظهارنظر در مورد اظهارات گریبس، پاسخ نداد. باید منتظر تصمیمات بعدی ترامپ در خصوص سیاست‌های تجاری کشاورزی باشیم. با این حال، ادامه این روند برای بازارهای آمریکا و کشاورزی آن سودمند نخواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا با نظرات کشاورز اهل اوهایو طرفدار ترامپ موافق هستید؟

بیشتر بخوانید: «مریخ مستقیم» پرسش مداوم ترامپ از ناسا: چرا نمی‌توانیم مستقیما به مریخ برویم

بیشتر بخوانید: معرفی اولین مزرعه هوشمند که توسط یک ربات کشاورز مدیریت می شود

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۴ دیدگاه

  1. Avatar رضا گفت:

    به نظر من جنگ تجاری جز افزایش هزینه برای مردم و ایجاد مشکلات اقتصادی چیز عاید مردم آمریکا نمی کند. به طور کلی باید راه حل های منطقی برای تجارت بهتر در نظر گرفت نه جنگ تجاری.

  2. Avatar oh گفت:

    یعنی خاک برسر این امریکایی ، که چنین رییس جمهور خوبی براتون وجود داره ، ولی فرصت ادامه ی راه رو ازش میگیرید ، عقیده ی ترامپ بر دوشیدن تمام عالم و تزریق آن به منافع امریکاست ، او یک تاجر حساب گر است ، و خوب می فهمد ، – حیف ، شما باید یه رییس جمهور مثل hasan اقا داشته باشید ، تا قدر عافیت رو بدونید ! اون وقت که دست ترامپ که هیچ ، جوراب هاش رو می بویید!

  3. Avatar Milad گفت:

    خطاب به کریستوفر گریبس :
    خیلی سخت میگیری داداش
    شانس آوردی به روحانی رای ندادی
    الان اگه جای ما بودی چیکار میکردی ؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.