طولانی ترین جنگ ها در تاریخ

طولانی ترین جنگ ها در تاریخ چند سال به طول انجامیده‌اند؟ (قسمت دوم)

از آغاز حیات بر روی کره خاکی تا عصر حاضر زمین دستخوش تغییرات بی‌شماری بوده است. برخی از آنها به دلایل طبیعی و بیشتر موارد آن به دست بشریت بوده است. در این میان می‌توان گفت که جنگ‌ها ناگوارترین اتفاقاتی بودند که با دست انسان‌ها رقم خورده‌اند. حتی کوتاه‌ترین جنگ‌ها هم برای کسانیکه درگیر آن بوده‌اند بسیار طولانی گذشته است. متاسفانه برای کسانی که درگیر طولانی ترین جنگ ها در تاریخ بوده‌اند، این اتفاق دهه‌ها و حتی قرن‌ها به طول انجامیده است.

10 مورد از طولانی ترین جنگ ها در تاریخ

زمانیکه از عبارت طولانی ترین جنگ ها در تاریخ استفاده می‌کنیم، بدان معنی است که بسیاری از سربازان تمام طول زندگی خود را درگیر جنگی بوده‌اند که هرگز در خصوص آن تصمیم گیرنده نبودند و حتی این جنگ‌ها پیش از تولدشان آغاز شده بود. در ادامه این مطلب با هم نگاهی خواهیم انداخت به طولانی ترین جنگ های تاریخ بشریت تا به امروز.

#9 جنگ استقلال هلند (1568-  1648 – مدت 80 سال)

جنگ هلند

جنگ هشتاد ساله هلند که Dutch Revolt نیز نامیده می‌شود از سال 1568 آغاز شد و بعد از گذشت 80 سال در سال 1648 به پایان رسید. این انقلاب با شورش در 17 استان در هلند علیه پادشاه اسپانیا آغاز شد. با آغاز انقلاب هلند؛ نیروهای ارتش پادشاه مسئولیت سرکوب شورشیان را برعهده گرفتند و موفق به کنترل جنگ شدند. با این حال شورش معترضین رشد کرد و قوی‌تر شد و در سال 1572 شورشی‌ها موفق شدند برلیه (Brielle) فتح کنند و این موضوع شکست سنگینی را به اسپانیا تحمیل کرد.

در نهایت در سال 1648، 17 استان شورشی توانستند استقلال خود را بدست بیاورند و به عنوان استان‌های متحد هلند نام خود را ثبت کنند که حالا به نام جمهوری هلند شناخته می‌شوند. پس از برقراری جمهوری و ایجاد آرامش در هلند، دوران طلایی این کشور با گسترش فعالیت‌های بازگانی، فرهنگی و سیاسی آغاز شد. هلند از شرق با آلمان همسایه است و از جنوب با بلژیک. از سمت غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا هم‌جوار شده است.

بیشتر بخوانید: طولانی ترین جنگ های تاریخ چند سال به طول انجامیده‌اند؟ (قسمت اول)

بیشتر بخوانید: طولانی ترین جنگ های تاریخ چند سال به طول انجامیده‌اند؟ (قسمت سوم)

ادامه دارد…

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.