تعریق بیش از حد

علت تعریق بیش از حد بدن چیست و به چه عواملی بستگی دارد؟

تعریق یک عمل طبیعی در بدن است و در واقع به خنک شدن بدن کمک خواهد کرد. در این میان برخی از افراد دچار هایپرهیدروزیس هستند و مدام با تعریق بیش از حد پا، دست و زیر بغل روبرو می‌شوند. تعریق بیش از حد بدن دلایل متعددی دارد و به عوامل بسیار زیادی بستگی خواهد داشت که می‌توان به تغییرات هورمونی، مصرف داروهای خاص، اضطراب و ترک الکل و مواد مخدر اشاره کرد.

طبق مطالعات انجام شده تغذیه نیز می‌تواند بر تعریق بیش از حد و غیرعادی بدن تاثیر بگذارد. برای مثال غذاها پر ادویه، غذاهای فرآوری شده و غذاهای شور باعث تعریق بیش از حد بدن خواهند شد. همچنین نوع لباس و جنس لباسی که به تن دارید نیز در میزان تعریق بدن تاثیر خواهد داشت در نتیجه انتخاب لباس مناسب نیز اهمیت زیادی دارد. البته اقدامات ساده‌ای برای کاهش تعریق اضافی بدن وجود دارد اما بهترین کار آن است که برای کنترل این موضوع به پزشک مراجعه کنید.

تعریق بیش از حد بدن

مهم‌ترین نکته برای کاهش تعریق اضافی بدن آن است که همیشه سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و دچار استرس نشوید. در واقع تلاش برای حفظ آرامش، رابطه‌ی مستقیم با کاهش تعریق اضافی دارد. یکی دیگر از راهکارها استفاده از دئودورانت‌های مختلف است که علاوه بر خوشبو کردن بدن به کنترل تعریق نیز کمک خواهند کرد.

از سوی دیگر باید بدانید که از لباس‌های نایلونی دوری کنید و لباس‌هایی با نخ طبیعی را برای پوست خود انتخاب کنید. از خوردن غذاهای پر ادویه خصوصا در فصول گرم خودداری کنید. هر دو یا سه روز دوش بگیرید. در نهایت برای افزایش تعریق در اثر تغییرات هورمونی و مصرف داروها باید با پزشک مشورت کنید تا راهکارهایی را در اختیارتان قرار دهد. اگر تعریق مخصوصا در زیربغل برایتان آزاردهنده است سعی کنید به سراغ لباس‌هایی با رنگ تیره بروید تا میزان تعریق شما در لباس نشان داده نشود.

بیشتر بخوانید: آمار مرگ و میر ناشی از مصرف دخانیات سیگار، توتون و تنباکو
بیشتر بخوانید: چرا در زمان استفاده از نخ دندان لثه ما دچار خونریزی می‌شود؟
بیشتر بخوانید: میزان خطر فعالیت‌های روزمره و احتمال ابتلای شما به ویروس کرونا

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.