با شستن مو به صورت روزانه چه اتفاقی برای موهایتان می‌افتد؟

در این مطلب به دلایلی که شستن مو به صورت روزانه می‌تواند باعث آسیب به موهایتان بشود، می‌پردازیم. هیچ احساسی بهتر از بیرون آمدن از حمام و استشمام بوی معطر شامپو رو موهایتان نیست. شما احساس شادابی و انرژی می‌کنید و این بهترین راه برای شروع روزتان است. با این حال، شستن مو به صورت روزانه می‌تواند باعث خشکی و شوره سر شود.

5 دلیل برای این که چرا نباید موهایتان را روزانه بشویید

1. رنگ موهایتان ممکن است سریع محو شود

رنگ مو

مواد شیمیایی موجود در رنگ در برابر آب آسیب پذیر هستند و شستن مو به صورت مکرر، ممکن است رنگ موهای شما را از بین ببرد.

راه حل: سعی کنید هر 3 روز یکبار آن را بشویید و از شامپویی مناسب برای موهای رنگ شده خود استفاده کنید. این می‌تواند به ماندگاری رنگ شما کمک کند.

2. ممکن است موهای شما خشک بشود

خشک شدن مو

موهای خشک یا وز یکی دیگر از نشانه‌هایی شستن بیش از حد مو است. اکثر شامپوها حاوی مواد شیمیایی به نام سولفات هستند که چربی و مواد زائد را از موهای شما پاک می‌کنند. در نتیجه، موهای شما جذاب‌تر به نظر می‌رسد، اما در دراز مدت به آن آسیب می‌رسانید.

راه حل: سعی کنید از محصولات مرطوب کننده برای ترمیم کوتیکول‌های مو استفاده کنید و شامپوهای بدون سولفات را انتخاب کنید.

3. ممکن است متوجه شوره سر بیشتری شوید

شوره سر

شوره سر حالتی است که در آن پوست سر شروع به خارش و پوسته پوسته شدن می کند. هنگامی که در شستن مو زیاده‌روی می‌کنید، به طور ناخواسته سبوم طبیعی پوست سر خود را از بین می‌برید، که برای تغذیه و سالم نگه داشتن آن ضروری است. این به نوبه خود می‌تواند باعث خشک شدن پوست سر شما و تولید شوره سر بیشتر شود.

راه حل: گاهی اوقات یک آبکشی ساده برای از بین بردن چربی و کثیفی اضافی کافی است. اگر از شوره سر رنج می‌برید، می‌توانید شامپو روغن درخت چای را امتحان کنید تا زمانی که پوسته‌ها از بین بروند.

4. می‌تواند باعث موخوره در موهایتان شود

موخوره

دو شاخه شدن انتهای مو و موخوره در نتیجه ساییدگی فیبر مو، معمولاً در انتهای تار ایجاد می‌شود و هنگامی که مو خیس است، حتی بیشتر در معرض آسیب قرار دارد. به همین دلیل است که هر چه بیشتر آن را بشویید، احتمال شکستن الیاف مو بیشتر می‌شود.

راه حل: اگر در حال حاضر موخوره دارید، چاره‌ای جز کوتاه کردن آنها وجود ندارد. پس از آن، سعی کنید در روزهایی که موهایتان را خیس نمی‌کنید، از شامپوی خشک استفاده کنید.

5. ممکن است موهای شما کدرتر و چرب‌تر به نظر برسند

هنگامی که موهای خود را به صورت روزانه می‌شویید، غدد چربی شما شروع به تولید روغن بیشتری می‌کنند تا از دست دادن چربی‌هایی که شامپو پاک می‌کند را جبران کند. علاوه بر این، حتی اگر نوع موی شما چرب‌ باشد، تار مو را نیز خشک می‌کنید. با تغییر فرکانس، در نهایت به آن غدد آموزش می‌دهید که بیش از حد روغن تولید نکنند.

راه حل: برنامه‌ای داشته باشید که چه روزهایی برای شستن موهایتان مناسب تر است. برای مثال، می‌نوانید در آن روزهایی که ورزش می‌کنید یا آخر هفته‌ها که بیرون می‌روید و زندگی اجتماعی فعال‌تری دارید، یک دوش آرامش‌بخش خوب بگیرید.

درمان‌های خانگی

موهای چرب
  • سرکه سیب: می‌تواند به تغییر سطح pH مو و پوست سر شما کمک کند و منجر به تجمع کمتر و سطح چربی متعادل‌تر شود. 3 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب ولرم مخلوط کنید. پس از شستن موها، محلول را روی موها و پوست سر خود بمالید. 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و آن را بشویید.
  • آلوئه ورا و آب لیمو: این 2 عنصر به عنوان کنترل کننده تولید سبوم عمل می‌کنند و می‌توانند موهای شما را درخشان‌تر و کمتر چرب کنند. آنها را با اضافه کردن 2 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذاخوری آب لیمو در یک کاسه ترکیب کنید. سپس یک فنجان آب داخل کاسه بریزید و مخلوط کنید. از این مخلوط برای آبکشی موهای خود استفاده کنید.
  • روغن‌های ضروری: روغن نعناع و درخت چای ممکن است به پاک نگه داشتن منافذ روی پوست سر شما از تجمع کمک کند و در نتیجه موهای شما را کمتر چرب کند. بین دو شستشو، یک یا 2 قطره را روی موهای خود پخش کنید. به خاطر داشته باشید که نباید این روغن‌ها را به صورت رقیق‌نشده مستقیماً روی پوست خود بمالید. سپس سر خود را در یک حوله بپیچید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند و سپس شستشو دهید و شامپو بزنید.
  • جوش شیرین: این یک جایگزین ارزان و بدون مواد شیمیایی برای شامپو خشک در نظر گرفته می‌شود و به حذف هرگونه تجمع کمک می‌کند. 2 یا 3 قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک کاسه با آب مخلوط کنید تا به قوام دلخواهتان برسد. مخلوط را از ریشه تا نوک روی موهای مرطوب بمالید و قبل از اینکه آن را بشویید، یک دقیقه صبر کنید.

آیا موهای شما هر یک از این علائم را نشان می‌دهد؟ نکات مفیدتان را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.