عینک آفتابی

عینک آفتابی چگونه از چشم‌ها در برابر نور خورشید محافظت می‌کند؟

عینک آفتابی چه در تابستان و چه در زمستان می‌تواند چشم‌ها را از مشکلات بینایی و دید بد نجات دهد. عینک‌ آفتابی می‌تواند از چشم در برابر اشعه مضر UV محافظت کند و از آسیب به چشم جلوگیری کند. همانطور که می دانید نور آفتاب برای چشم بسیار مضر بوده و عینک آفتابی می تواند از ضررهای آن جلوگیری کند. بنابراین از آنجایی که محافظت از چشم ضروری است در نتیجه استفاده از عینک آفتابی نیست باید در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: چرا باید روزانه ۱۵ دقیقه زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیریم؟

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید علاوه بر اینکه برای پوست مضر است و باید از کرم ضدآفتاب استفاده شود، برای چشم نیز آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت. از آنجایی که چشم‌ها بسیار بی دفاع هستند و نمی‌توانیم چشم‌ها را ببندیم در نتیجه باید حتما از عینک آفتابی استفاده کنیم. در این مطلب قصد داریم به تاثیر منفی نور خورشید بر روی چشم اشاره کنیم.

  • آب مروارید: سالانه بیش از 200.000 مورد بیماری آب مروارید در ایالات متحده رخ می دهد. این بیماری به دلیل سن و ژنتیک رخ می‌دهد اما از طرفی بخش بزرگ این بیماری مربوط به قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش بوده است.
  • آفتاب سوختگی قرنیه: آفتاب سوختگی قرنیه در زمستان شیوع بیشتری دارد. دلیل این امر این است که اشعه ماوراء بنفش خورشید از برف و یخ منعکس می‌شود و باعث “برف کوری ” می‌شود. البته این مشکل تنها مختص زمستان نیست و از بازتاب نور خورشید در آب نیز این مسئله به ‌وجود می‌آید. در نتیجه این مشکل هم برای قایقران‌ها و هم برای ماهیگیران ممکن است رخ دهد.
  • دژنراسیون ماکولا: این آسیب به قسمت مرکزی شبکیه وارد می‌شود و باعث از بین رفتن بینایی خواهد شد. البته ممکن است این بیماری پس از ۶۰ سال زندگی بروز پیدا کند اما بر اثر نور خورشید و تجمعی از اشعه ماورا بنفش ایجاد خواهد شد.
  • سرطان چشم: دقیقا همانطور که اشعه ماورا بنفش می‌تواند باعث سرطان پوست شود، باعث سرطان چشم هم خواهد شد. اما باید اشاره کنیم که سرطان چشم خطر بزرگتری محسوب می‌شود زیرا باعث از بین رفتن بینایی خواهد شد.
عینک آفتابی

چگونه از چشم محافظت کنیم؟

محافظت از چشم‌ها بسیار آسان است و فقط کافی است یک عینک آفتابی بزنید! البته هر مدل عینک آفتابی به یک اندازه از چشم‌ها محافظت نمی‌کنند. در واقع یک جفت عینک ارزان نمی‌توان عملکرد خوبی در زمینه محافظت از چشم‌ها داشته باشد. در نتیجه برای محافظت از چشم باید از عینک‌های محافظ UV یا UVB استفاده کرد تا محافظت حداقل ۹۹ درصدی حاصل شود. همچنین می‌توانید از کلاه‌های لبه‌دار برای محافظت از چشم‌ها در برابر نور خورشید استفاده کنید. فراموش نکنید که در زمستان هم باید از عینک آفتابی استفاده کنید تا انعکاس نور خورشید در برف به چشم‌ها آسیب نرساند.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.