Photo taken in Panamá, Panama

اگر استفاده از ضد تعریق را متوقف کنید چه اتفاقی ممکن است برای بدن شما بیفتد؟

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم هستید، احتمالا صبح خود را با دوش گرفتن و مسواک زدن دندان‌هایتان و استفاده از اسپری یا ضد تعریق (دئودورانت) مورد علاقه‌تان شروع می‌کنید. بسیاری از ما نمی‌توانیم بدون استفاده از این ضد تعریق‌ ها روز خود را شروع کنیم اما استفاده روزانه از آن ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد. اگرچه کنار گذاشتن ضد تعریق ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد اما انجام این کار ممکن است به طرز شگفت انگیزی برای سلامتی شما مفید باشد.

فواید استفاده نکردن از ضد تعریق:

1. برای سلامت باروری شما بهتر است

فواد استفاده نکردن از ضد تعریق

هنگامی که یک دئودورانت را انتخاب می‌کنید، احتمالاً می‌خواهید بوی خوبی داشته باشد و به اندازه کافی ماندگار باشد تا بوی نامطبوع بدن را بپوشاند. اما موادی که باعث می‌شود دئودورانت به پوست شما بچسبد ممکن است در واقع برای سلامتی شما مضر باشد. به عنوان مثال، فتالات‌هایی که به دئودورانت شما کیفیت طولانی مدت آن می‌دهد، ممکن است تعادل هورمونی شما را بهم بریزد و حتی منجر به مشکلات تولید مثل و سایر مشکلات سلامتی شوند.

2. به طور طبیعی بوی بدن کاهش می‌یابد

هر چقدر هم که متناقض به نظر برسد، کنار گذاشتن ضد تعریق ممکن است باعث شود بوی طبیعی بدن شما کمتر به چشم بیاید. از آنجایی که ضد تعریق‌ها دارای مواد ضد میکروبی برای از بین بردن باکتری‌های زیر بغل هستند، به باکتری‌های دیگری که بوی نامطبوع‌تری تولید می‌کنند، اجازه تکثیر می‌دهند. استفاده از مام (دئودورانت) به صورت روزانه ممکن است باعث شود بوی بدن شما قوی‌تر شود و عدم استفاده از آن ممکن است بو را کاهش دهد.

3. برای میکروبیوم طبیعی پوست شما مفید است

میکروارگانیسم‌های مختلفی روی پوست شما زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها برای سلامتی شما مفید هستند. نوع محصول مراقبت از پوستی که برای از بین بردن بوی بدن استفاده می‌کنید بر این باکتری‌ها تأثیر می‌گذارد و ممکن است میکروبیوم پوست شما را خراب کند. تحقیقات نشان داده است که ضد تعریق‌های مبتنی بر آلومینیوم، باکتری‌های تولید کننده بو را از بین می‌برند و ممکن است غدد عرق شما را مسدود کنند. اگر نمی‌توانید به طور کامل از دئودورانت خود صرف نظر کنید، به جای استفاده از ضد تعریق هایی که بر پایه نمک آلومینیوم هستند، محصولات طبیعی را انتخاب کنید.

4. احتمالاً به آن نیازی ندارید

استفاده از ضد تعریق

بسیاری از ما دئودورانت یا ضد تعریق را صرفاً از روی عادت استفاده می‌کنیم، اما به احتمال زیاد ممکن است نیازی به استفاده روزانه از آن نداشته باشیم. دانشمندان کشف کرده‌اند که ژنی به نام ABCC11 تعیین می‌کند که افراد دارای ماده شیمیایی خاصی در زیر بغل خود هستند که باعث بوی نامطبوع بدن می‌شود. به نظر می‌رسد برخی از افراد فاقد این ژن هستند اما همچنان به طور منظم از دئودورانت استفاده می‌کنند. اگر احساس می‌کنید که زیر بغل‌هایتان بو نمی‌گیرد، از مصرف ضد تعریق و دئودورانت‌ها اجتناب کنید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar عاشق ضد تعریق گفت:

    خیلی ها نمی زنن … در واقع اصلاً نمی دونن چیه … من که نزنم می میرم … از اون ضد تعریق های آلومینیوم کلرید دار مشتی … بزنی تا یه هفته هم لازم نیست حموم بری

  2. Avatar میلاد گفت:

    البته اون هایی که آلومینیوم و SLS ندارن مشکل مورد اول رو ندارن و به باروری آسیبی نمی‌زنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.