حمام منظم فواید زیادی برای سلامتی و بدن شما دارد

60 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و طبیعی است که گذراندن وقت در یک وان آب فواید بسیاری برای سلامتی داشته باشد. اگرچه بیشتر افراد معمولاً زمان کافی یا تمایلی به حمام منظم ندارند، مزایای روحی و جسمی زیادی برای سلامتی دارد. بنابراین، می‌شود که 2 تا 3 بار در هفته زمانی را در وان حمام خود صرف کنید. با این حال، اگر هر گونه بیماری پوستی یا آلرژی دارید، قبل از ایجاد هر گونه تغییر در عادات خود، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

از آنجاییکه حفظ سلامتی شما بسیار حیاتی است، بنابراین در این مطلب، فهرستی از فواید حمام منظم تهیه کردیم که می‌تواند بهزیستی کلی شما را بهبود بخشد.

1. به شما کمک می‌کند که راحت تر نفس بکشید

به شما کمک می‌کند که راحت تر نفس بکشید، حمام منظم

گذراندن وقت در حمام تأثیر مثبتی بر ریه‌ها و میزان اکسیژن دریافتی شما دارد. اگر آب دمای آب مناسب باشد، حتی بهتر است. این اتفاق به دلیل فشاری است که آب گرم به سینه شما وارد می‌کند. بخار مسیرها و سینوس‌های شما را پاک می‌کند و در نتیجه نفس کشیدن را آسان می‌کند.

2. شما را جوان تر نشان می‌دهد

ممکن است فکر کنید که پوست شما خشک است زیرا چربی کافی ندارد، اما اینطور نیست. پوست شما به دنبال راه‌هایی برای حفظ آب، به خصوص در ماه های سردتر است. به همین دلیل است که حمام کردن به پوست شما کمک می‌کند رطوبت را جذب کند.

حمام کردن نه تنها به خشکی پوست کمک می‌کند، بلکه خواص ضدپیری نیز دارد، مانند بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، صاف کردن آن و کاهش احتمال ایجاد چین و چروک و خطوط روی صورت.

3. به درمان افسردگی کمک می‌کند

اگرچه راه‌های زیادی برای درمان افسردگی در دنیای مدرن وجود دارد، شانس دریافت کمک از راه‌های استاندارد کمتر است و ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد. به همین دلیل عاقلانه است که یک راه جایگزین و طبیعی را امتحان کنید. حتی گاهی ممکن است با یک حمام کوتاه ‌آب گرم احساس بهتری داشته باشید!

4. به شما کمک می‌کند که بهتر بخوابید

اگر 1 یا 2 ساعت قبل از رفتن به رختخواب حمام کنید، به بهبود خواب شما کمک می‌کند، به خصوص برای افرادی که با بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کنند یا مسن تر هستند.

حمام آب گرم می‌تواند به شما کمک کند آرام شوید و استرس کمتری داشته باشید، به خصوص اگر شب‌ها تحت تاثیر اضطراب باشید. حمام کردن برای عضلات شما نیز مفید است. مطالعات نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی در حین حمام می‌تواند تنفس شما را متعادل کند و فشار خون شما را کاهش دهد.

5. درد عضلات را تسکین می‌دهد

حمام منظم

ممکن است فکر کنید که تنها راه برای تسکین درد ماهیچه‌هایتان حمام یخ است، اما حمام آب گرم نیز می‌تواند موثر باشد. قرار دادن بدن در معرض گرما در حالی که ماهیچه‌های شما درد می‌کنند، راهی عالی برای آرامش آن‌ها است و افزودن مقداری نمک اپسوم می‌تواند روند کاهش درد را بهبود بخشد .

6. شما را تشویق می‌کند که هشیار باشید

هوشیار بودن یعنی کاملاً آگاه و آرام باشید و افکار خود را از هر مشکل احتمالی پاک کنید. حمام می‌تواند به شما در گذر از این روند در لحظه کمک کند و همچنین می‌تواند در حل مشکل به شما کمک کند.

حالا چه باید کرد:

  • در حمام خود نور ملایم ایجاد کنید
  • چشمان خود را ببندید و نفس عمیق بکشید.
  • افکار منفی را نادیده بگیرید
  • 20+ دقیقه در وان بمانید

آیا به طور منظم حمام می‌کنید؟ اکنون که همه فواید آن را خوانده اید، تصمیم دارید چند بار در هفته حمام کنید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.