فیلم جوکر

فیلم جوکر برنده‌ی شیرطلایی بهترین فیلم در فستیوال ونیز 2019 شد

فیلم جوکر که مربوط به ماجراهای پیش از ورود بتمن به گاتهام است، روز گذشته در فستیوال جهانی فیلم ونیز موفق شد تا بزرگترین جایزه این مراسم، یعنی شیر طلایی برای بهترین فیلم را از آن خود کند.

این فیلم که تاد فیلیپس (Todd Phillips) آن را کارگردانی کرده و واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) در آن به ایفای نقش پرداخته، گذشته‌ی جوکر، یکی از مهمترین دشمنان بتمن را روایت می‌کند. پخش فیلم جوکر در سینماها از تاریخ چهارم اکتبر (دوازدهم مهر) آغاز خواهد شد.

داستان این فیلم ماجرای زندگی آرتور فلِک (Arthur Fleck) را به تصویر می کشد. او که کمدینی ناموفق در گاتهام است با لباس‌های دلقک مانند خود مورد آزار و اذیت زیادی در شهر قرار می‌گیرد. فلک به تدریج به سمت دیوانگی کشیده می‌شود و در نهایت به جوکری تبدیل می‌شود که مغزمتفکر کارهای خلاف در گاتهام است.

فینیکس با بازی فوق‌العاده‌ی خود شکل جدیدی به جوکر داده است. این کاراکتر پیش از این توسط جارد لتو در جوخه انتحار (Suicide Squad)، هیث لجر در شوالیه تاریکی (The Dark Knight) و جک نیکلسون در فیلم بتمن 1989 بازی شده بود.

فیلیپس در هنگام دریافت این جایزه از کمپانی برادران وارنر و DC برای اعتماد به او برای ساخت یک فیلم متفاوت تشکر کرد. همچنین فیلیپس از فینیکس که برای دریافت جایزه او را همراهی می‌کرد تشکر کرد و اظهار داشت:

بدون فینیکس این فیلم وجود نداشت. واکین قوی‌ترین، درخشان‌ترین و روشنفکرترین شیری است که می‌شناسم. ازت ممنونم که با استعداد دیوانه‌وارت به من اعتماد کردی.

جایزه فیلم جوکر

در سالهای گذشته آلفونسو کوارون برای فیلم رما (Roma) و گی‌یرمو دل تورو برای فیلم شکل آب (The Shape of Water) این جایزه را دریافت کرده بودند.

دومین فیلم جشنواره

فیلم افسر و جاسوس (An Officer and a Spy) به کارگردانی رومن پولانسکی شیر نقره‌ای جشنواره ونیز را به عنوان دومین فیلم برتر سال دریافت کرد. اعطای این جایزه به پولانسکی واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. او که از سال 1978 بدلیل اقرار به داشتن رابطه جنسی با یک دختر 13 ساله از آمریکا فرار کرده، تاکنون موفق شده تا با فیلمسازی در کشورهایی که او را به آمریکا مسترد نمی‌کنند، به کار خود ادامه دهد.

هفتاد و ششمین فستیوال فیلم ونیز که قدیمی‌ترین فستیوال فیلم در دنیاست، از 28 آگوست تا 7 سپتامبر برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: مستند در جستجوی فریده از بین بسیاری از فیلم های برتر ایرانی سال، نماینده اسکار 2020 شد!

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar Me گفت:

    این فیلم بی شک جایزه های بیشتری هم دریافت خواهد کرد. به نظرم اسکار بهترین بازیگر مرد را هم می برد 🤔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.