قانون 50/30/10/10 برای زود بیدار شدن

قانون 50/30/10/10 برای زود بیدار شدن و تحقق رویای شما چیست؟

همه ما کم و بیش در زندگی خود به دنبال اهداف مشخصی هستیم و برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنیم. با این حال ممکن است دستیابی به اهدافمان با شرایط فعلی و فعالیت‌های روزمره ما هم‌راستا نباشد و ما از مسیر موفقیت دور شویم. یکی از مواردی که بیش از همه برای موفق شدن در زندگی اهمیت دارد، داشتن نظم و برنامه‌ریزی در هر کاری است. مهم‌تر از همه خوابیدن شما است که باید ببینید به چه صورت است. اگر شما به زمان خواب خود اهمیت نمی‌دهید، به احتمال زیاد روز مفیدی نخواهید داشت. در ادامه همراه دینو باشید تا ببینید قانون 50/30/10/10 برای زود بیدار شدن و تحقق رویای شما چیست و چگونه می‌توان به کمک آن در زندگی موفق شد.

زود بیدار شدن

به یاد داشته باشید که اولین اصل موفقیت این است که شما از ساعت‌های روز خود به بهترین شکل استفاده کنید. مهم است که به طور منظم و صبح زود از خواب بیدار شوید تا در حالی که زندگی سالمی دارید آرزوهای خود را برآورده کنید. مهندس «جیسون گوتیرز» (Jason Gutierrez) درباره قانون 50/30/10/10 برای زود بیدار شدن توضیح می‌دهد. او چهار عنصر «تصمیم»، «آمادگی»، «اجرا» و «شانس» را با توجه به اهمیت در عادت‌های خوابیدن زود هنگام بیان می‌کند. این موارد را با ما بخوانید:

قانون 50/30/10/10

قانون 50/30/10/10

50 درصد: تصمیم

این موضوع بسیار مهم است که اگر می‌خواهید زود از خواب بیدار شوید، باید تلاش کنید شب‌ها زودتر بخوابید. بسیاری از مردم برای خوابیدن خود ساعت مشخصی تعیین نمی‌کنند و در عین حال انتظار دارند بتوانند صبح زودتر از همیشه بیدار شوند. فراموش نکنید که اگر دیر بخوابید، زود بیدار شدن شما بی‌فایده خواهد بود؛ چرا که نداشتن خواب کافی، انرژی مورد نیازتان را تامین نمی‌کند و روز شما هدر خواهد شد. مهم است که برای ایجاد یک ریتم مشخص در زندگی خود، ابتدا تصمیم بگیرید که هدف شما چیست و همین موضوع، 50 درصد موفقیت شما را معین می‌کند. به یاد داشته باشید که اگر نمی‌توانید زود بیدار شوید، نمی‌توانید شروع کنید. اگر نتوانید شروع کنید، نمی‌توانید به سمت موفقیت قدم بردارید و در نهایت اگر نتوانید به سمت موفقیت بروید، رویاهایتان محقق نخواهند شد.

30 درصد: آمادگی

تنها با کمی جدیت و وسواس در تصمیم‌گیری می‌توانید در هدف خود موفق شوید. با این حال در صورت جدی بودن برای بیدار شدن در اوایل صبح، آمادگی لازم برای خواب در شب و فراهم کردن شرایط مناسب آن، 30 درصد موفقیت شما را به همراه دارد. برای اطمینان از این که به 30 درصد مورد نظرتان می‌رسید، این پنج مورد زیر را انجام دهید:

1. زود بخوابید

بهترین زمان خواب برای افراد مختلف متفاوت است. با این حال باید توجه داشته باشید که حداقل 7 تا 8 ساعت بخوابید و این میزان ساعت خواب بین 10 شب تا 10 صبح تنظیم شود. اگر دو ساعت زودتر از حد معمول از خواب بیدار شوید، شب باید دو ساعت زودتر بخوابید.

2. شرایط را برای خوابیدن فراهم نمایید

سعی کنید یک ساعت قبل از خوابیدن، دستگاه‌هایی مانند رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند را کنار بگذارید. اگر این کار برایتان مقدور نیست، می‌توانید نور صفحه نمایش آن‌ها را به حداقل رسانده و حالت مناسب شب را انتخاب کنید تا کمتر بر کیفیت خواب شما تاثیر منفی بگذارند. برای خواب بهتر همچنین می‌توانید چند دقیقه از حرکات ورزشی مخصوص، مراقبه و مواد غذایی مفید استفاده کنید و سپس به رختخواب بروید. وقتی نمی‌توانید بخوابید، افکارتان را متمرکز کنید یا در نور کم کتاب بخوانید تا آرامش شما تامین شود.

3. برای صبح روز بعد برنامه‌ریزی کنید

با برنامه‌ریزی برای صبح روز بعد و دانستن این که دقیقا باید روی چه چیزهایی تمرکز کنید، از هدر رفتن وقت و انرژی خود جلوگیری کرده‌اید. معمولا اگر زود بیدار شوید و وظایف مشخصی نداشته باشید، فقط کارهایتان را به تعویق انداخته و روز خود را هدر خواهید داد.

4. بعد از ساعت 14 بعد از ظهر کافئین مصرف نکنید

این موضوع به خوبی شناخته شده که کافئین باعث بیداری می‌شود. مطالعات مختلف در این زمینه نشان می‌دهند که مصرف کافئین شش ساعت قبل از خواب، کیفیت و کمیت خوابیدن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. به همین دلیل بهتر است از ساعت 14 بعد از ظهر به بعد کافئین مصرف نکنید.

5: در طول روز چند حرکت ورزشی انجام دهید

تایید شده که کیفیت خواب با ورزش کردن بهبود می‌یابد. سعی کنید همیشه در ساعتی از روز ورزش کنید و چند حرکت هر چند ساده انجام دهید.

10 درصد: اجرا

وقتی که موفق شدید خودتان را برای خواب به موقع و زود بیدار شدن آماده کنید، فقط باید تلاش کنید که بخوابید و منظم شوید. همیشه شب قبل از خواب به خودتان یادآوری کنید که من فردا سر ساعت مشخصی از خواب بیدار می‌شوم و فعالیتم را شروع می‌کنم. با این که چنین کاری ممکن است مسخره به نظر برسد؛ اما، نباید آن را نادیده بگیرید. همچنین هنگامی که زنگ هشدار خود را در اوایل صبح می‌شنوید، مهم است که از رختخواب خارج شوید و فورا اتاق را ترک کنید. هرگز در رختخواب پیام‌ها و ایمیل‌هایتان را چک نکنید. فقط بلند شوید و روز خود را شروع کنید تا 10 درصد به موفقیت‌تان اضافه کنید.

10 درصد: شانس

البته توجه داشته باشید که حتی با همه این تلاش‌ها، شما ممکن است به دلایلی نتوانید زود از خواب بیدار شوید. دلایلی مانند کار کردن به مدت طولانی در روز قبل، یا نقل مکان به خانه جدید و عادت نکردن به محیط، استرس، تنبلی و مواردی از این قبیل. اگر یک حیوان خانگی داشته باشید، شما مجبورید هر روز صبح بین ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید تا به آن‌ها رسیدگی کنید. این همان 10 درصد شانسی است که ممکن است در زندگی با آن روبرو شوید. البته در حقیقت، «شانس» کلمه مناسبی نیست؛ بلکه، «مسئولیت مالک» است که باعث این موضوع می‌شود. با این وجود همیشه داشتن یک شریک مناسب برای انجام مسئولیت‌هایتان می‌تواند دنیای شما را تغییر دهد. این شریک می‌تواند یک حیوان خانگی، خانواده و یا همسر شما باشد. فقط کافی است کمی خوش شانس باشید.

شما درباره قانون 50/30/10/10 چه نظری دارید؟ آیا این اعداد برای تحقق رویاهای شما به حد کافی تاثیرگذار هستند؟ چه پیشنهادات دیگری برای زود بیدار شدن دارید؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gigazine

بیشتر بخوانید: 25 رفتار ممنوعه در زندگی که ارزش هدر رفتن زمان شما را ندارند

بیشتر بخوانید: 10 مورد از ناسالم‌ترین عادت‌های خواب در سیاره زمین که در طولانی مدت آسیب‌زا هستند

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.