مدیریت یک تیم کاری

مدیران بخوانند؛ چند نکته‌ی ساده و مؤثر برای مدیریت یک تیم کاری

مدیریت کار بسیار دشواری است مخصوصاً زمانی که قرار باشد یک تیم را مدیریت کنیم. مدیریت تیم باید به‌گونه‌ای باشد که بهترین عملکرد را از کارکنان یا افراد تیم دریافت کند. یک مدیر باید الهام‌بخش، پرانرژی و باانگیزه باشند و باید برای دستیابی به نتیجه‌ای خوب اهدافی را سازمان دهی نمایند. مدیریت کار راحتی نیست و از پس هرکسی بر نخواهد آمد درنتیجه مدیران باید بسیار صبور و باحوصله تیم را در مسیری درست هدایت کنند. اما چگونه می‌توان با رعایت چند نکته‌ی ساده به مدیریت یک تیم پرداخت؟ در این مطلب چند مورد ساده و مؤثر را برای مدیریت یک تیم کاری ارائه خواهیم کرد و امیدواریم که موردتوجه مدیران قرار گیرد.

مدیریت

چند نکته‌ی ساده و مؤثر برای مدیریت یک تیم کاری

با کارکنان ارتباط خوبی برقرار کنید

یک تیم نیاز دارد تا مدیری خوب و خوش‌رفتار داشته باشد. درواقع کارکنان زمانی می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند که با مدیران روابط خوب و دوستانه‌ای برقرار کنند. ایجاد روابط دوستانه و محیطی صمیمی بین مدیران و کارکنان درروند کاری تأثیر و نتیجه‌ی خوبی خواهد داشت. بنابراین ضروری است که مدیران روابط با کارکنان را مدیریت کنند و به این موضوع اهمیت دهند.

روابط کاری مثبت ایجاد نمایید

مدیران باید برای به‌کارگیری بهتر یک اعضای یک تیم علاوه بر شناخت مهارت‌های حرفه‌ای، به شناخت سطحی از اعضای یک تیم نیز بپردازید. درواقع برای مدیریت بهتر یک تیم نیاز به شناخت کامل اعضای تیم است. مدیران باید بتوانند اعضای تیم خود را بشناسند و متناسب با شخصیت هر عضو با آن‌ها رفتار متفاوتی داشته باشند. این شناخت مدیران به روابط بهتر تیم و ارتباط خوب اعضای تیم کمک خواهد کرد.

اعضای تیم را تشویق کنید و به تیم انرژی مثبت دهید

مدیران یک تیم نباید رفتار انتقادی داشته باشند و باید در کنار انتقادهای به‌جا اعضای تیم را تشویق هم کنند. درواقع ایراد گرفتن مداوم از کار و انتقادهای همیشگی می‌تواند اعضای تیم را از کار زده‌اند و اثری منفی خواهد داشت. مدیران خوب به اعضای تیم اعتمادبه‌نفس می‌دهند و با این شیوه قدرت و کیفیت عملکرد تیم را افزایش خواهند داد. تشویق مدیران می‌تواند موجب افزایش انگیزه، افزایش اعتمادبه‌نفس و خلاقیت بیشتر اعضای تیم شود درنتیجه بسیار کاربردی خواهد بود.

مدیران

واقعی رفتار کنید

اعضای تیم توقع ندارند که شما همیشه به آن‌ها محبت کنید درنتیجه در مواردی برای رسیدگی به برخی موضوعات باید جدی باشید و از واقعی بودن نترسید. خودتان باشید و در مواردی به اعضای تیم سمت خود را یادآوری کنید تا از محیط دوستانه‌ی کاری سو استفاده نشود. درست است که باید محیطی صمیمی ایجاد کنید اما نباید این روابط از حالت کاری خارج شود و مسئولیت‌های کاری فراموش شود.

ارتباطی یکسان با اعضای تیم داشته باشید

برخی رفتارها می‌تواند در یک تیم نتایج منفی زیادی داشته باشد در نتیجه باید به رفتار خود در محیط کاری توجه داشته باشید. برای مثال نباید با یکی از اعضای تیم بیش‌ازحد شوخی کنید و یا با یکی از اعضای صمیمانه‌تر از بقیه رفتار نمایید. این موضوع می‌تواند روابط شما را با دیگر اعضای به خطر بیندازد. همچنین باید سعی کنید تا روابط بین کارکنان را به سمتی دوستی سوق دهید تا همه‌ی اعضای با یکدیگر با احترام و دوستانه برخورد نمایند. به‌طورکلی سعی کنید با تمام اعضا در یک سطح ارتباط داشته باشید.

قاطع باشید

یک رهبر و مدیر خوب باید قدرت تصمیم‌گیری بالایی داشته باشد. درواقع فراموش نکنید که تصمیمات مهم تیم به عهده‌ی مشاء است. می‌توانید کمی انعطاف‌پذیر باشید و ازنظر اعضای تیم استفاده کنید اما باید تصمیم نهایی را خودتان بگیرید و اجازه ندهید اعضای تیم زیاد در بخش تصمیم‌گیری ورود کنند. به‌طورکلی اعضای تیم می‌توانند نظرات خود را به شما بگویند و شما برای مدیریت یک تیم کاری می‌توانید نظرات را بررسی کنید و بهترین‌ها را انتخاب نمایید. این شیوه‌ی کاری معمولاً نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

مدیریت یک تیم کاری

مسئولیت‌ها را به افراد مناسبی دهید

انتخاب اینکه کدام عضو تیم چه مسئولیتی داشته باشد به عهده‌ی مدیر تیم است. انتخاب شما و تقسیم وظایف درروند کار تأثیر زیادی خواهد داشت و به شناخت شما نسبت به اعضای تیم برمی‌گردد. اگر افراد در جایگاه و مسئولیت درست‌کاری خود قرار نگیرند شما نمی‌توانید نتیجه‌ی خوبی را از تیم و کاری تیمی دریافت نمایید. بنابراین برای بهره‌وری بهتر تیم باید مهارت‌های اعضای تیم را بشناسید و به هر عضو بر اساس مهارت‌هایش مسئولیتی دهید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar unknow گفت:

    سلام

    واکنش مدیران ایران به این مقاله

    ما مدیریتمون عالی و کامل هست و تا الان هم حکومت رو به سود دهی بالایی رسوندیم و ثروت زیادی جمع کردیم برای مواقع بحران و درضمن این مقاله مزخرفی که شما گذاشتی یجور توهین حساب میشه به ما چطور جرأت می کنی مدیریت مارو با این مقالات زیره سوال ببری
    خانم مهتا ما از طرف سیستم مدیریت این حکومت بهتون گوش زد می کنیم که اگر یکبار دیگه چنین مقاله ای بذاری میری تو گونی

    و کاری که برای جلو گیری انجام میشه
    ما باید برای این موضوع جلسه ای و باید با هوش مصنوعی فیلترینگ جدیدی لحاظ کنیم
    باید چیزی بسازیم که اینجور مقالات رو وب شناسایی کنه و اخطار بفرسته ما برای اینکار بودجه 10 هزار ملیاردی در نظر گرفتیم

    1 سال بعد ، پروژه موفقیت آمیز نبود 10 هزار ملیارد گُم شد

    🙂 😀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.