درمان سیاهی زیر بغل

چطور مشکل سیاهی زیر بغل را برطرف کنیم تا پوستی تمیز داشته باشیم

سیاهی زیر بغل یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که همه افراد به خصوص خانم‌ها با آن مواجه‌اند. برای افرادی که پوست تیره‌ای دارند شاید این موضوع چندان جدی نباشد، اما برای کسانی که پوست روشنی دارند و از سیاهی زیر بغل رنج می‌برند، پوشیدن لباس‌های بدون آستین می‌تواند یک چالش بزرگ و خجالت‌آور باشد. اما چاره چیست؟

مقابله با سیاهی زیر بغل

سیاهی زیر بغل یک مشکل طبیعی است، اما عواملی وجود دارند که می‌توانند در تشدید آن نقش داشته باشند. در هر حال، خوشبختانه درمان‌های طبیعی برای تمیز کردن و سفیدی پوست زیر بغل وجود دارد که می‌تواند تا حد زیادی این تیرگی را برطرف کند. در ادامه چند راهکار طبیعی را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

آب لیمو

آب لیمو

لیموی تازه را نصف کرده و نصب آن را به زیر بغل خود بمالید. مطمئن شوید که آب لیمو به پوست شما نفوذ می‌کند. اجازه دهید که پوست شما خودبه‌خود خشک شود و بعد از آن دوش بگیرید. سعی کنید که روزی یک بار این کار را انجام دهید. البته اگر پوست حساسی دارید می‌توانید آب لیمو را با کمی آب رقیق کنید و با پنبه به پوست خود بمالید.

جوش شیرین

جوش شیرین

کمی جوش شیرین را با همان اندازه نشاسته ترکیب کنید و آن را بر روی پوست خشک زیر بغلتان قرار دهید. این کار از تعرق و ایجاد بوی نامطلوب هم جلوگیری می‌کند. این ترکیب تا چندین ساعت شما را در امان نگه می‌دارد. البته می‌توانید با مخلوط کردن جوش شیرین و آب لیمو و استفاده از آن به مدت چند دقیقه در هر نقطه‌ای از بدن که زیاد عرق می‌کند، سرعت آن را کم کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب

سرکه سیب سرخ یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین برای دئودورانت است. خواص ضدباکتریایی آن مانع رشد باکتری می‎شود. سرکه سیب را در کاسه‌ای ریخته و با پنبه آن را به آرامی روی پوست خود بمالید. این مایع pH پوست را کاهش می‌دهد و بوی بدن و تیرگی پوست را به مروز زمان از بین می‌برد. برای اثربخشی این روش در هفته 3 بار آن را تکرار کنید.

ماسک زردچوبه و کشک

ماسک زردچوبه و کشک

به مقداری کشک، کمی زردچوبه اضافه کنید و آن را روی پوست خود بمالید. کشک دارای خاصیت طبیعی سفیدسازی است و به روشن شدن پوست کمک می‌کند. زردچونه حاوی آنتی باکتریال  است و پوست زیر بغل را تمیز نگه می‌دارد. دقت کنید که در این ترکیب زردچوبه زیاد استفاده نکنید، چرا که زیر بغل شما را به طرز خنده‌داری زرد خواهد کرد.

سیب‌زمینی

سیب زمینی

سیب‌زمینی به صورت لایه‌های نازک خورد کنید و آن تکه‌های نازک را به آرامی روی پوست زیر بغل خود بمالید. البته می‌توانید با له کردن سیب‌زمینی، آب آن را گرفته و به آرامی در نواحی سیاه بمالید. به مدت 20 تا 25 دقیقه آن را به همان صورت نگاه دارید و سپس با آب ولرم بشویید. برای نتیجه گرفتن سریع روزی یکبار این کار را تکرار کنید.

خیار

خیار- درمان سیاهی زیر بغل

خیار یک منبع بسیار عالی از ویتامین C، مولیبدن، ویتامین K، اسید پانتوتنیک، پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم، فسفر، ویتامین B1 و بیوتین است. ابتدا به آرامسی لایه‌های نازک خیار رای به آرامی روی پوست خود بمالید. یا می‌توانید با تهیه آب خیار و استفاده از پنبه مایع مورد نظر را روی پوست خود قرار دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا به آن نتیجه‌ای که مطبوعتان است، دست پیدا کنید.

نکته نهایی: در نظر داشته باشیم که انجام کارهایی مانند استفاده از تیغ برای اصلاح موهای زائد و دئودورانت می‌تواند باعث تشدید سیاهی زیر بغل شوند. بنابراین بهتر است که در هنگام انجام تنها یکی از روش‌های بالا به صورت منظم، از تیغ و اسپری استفاده نکنید.

امتیاز: 4.8 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar سارا گفت:

    من سیب زمینی رو هم برای زیربغل هم زیرچشم استفاده کردم، جواب گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.