بیماری سرطان
Woman used shield with breast cancer logo for protect cancer cell. Concept Illustration about health care and medical.

نتیجه آخرین تحقیقات درباره بیماری سرطان : بهبود سرطان وابسته به ذهن است نه بدن

همه ما می‌دانیم که چگونه از نظر ذهنی می‌توان بر بدن و جسم تاثیر گذاشت. به همین دلیل وقتی در رابطه با به یک بیماری جدی مانند سرطان صحبت می‌کنیم فکر می‌کنیم تنها راه درمان از طریق دارو است. اما براساس مقاله جدیدی که در مجله Trends in Cancer منتشر شده است، نشان می‌دهد که توانمندسازی بیماران برای تغییر ذهنیت در مورد تشخیص سرطان می‌تواند به آنها در مراقبت بهتر و بهبود یا درمان بیماری کمک کند.

آلیا کروم، مدیر آزمایشگاه ذهن و بدن در دانشگاه استنفورد در بیانیه‌ای گفت: “ما سالانه میلیون‌ها دلار برای درمان و جلوگیری از بیماری سرطان هزینه می‌کنیم. اما سرطان فراتر از یک بیماری جسمی است. همانطور که می‌خواهیم سلول‌های بدخیم را با آخرین درمان‌ها هدف قرار دهیم‌، باید به طور همزمان سعی کنیم تا درمان‌های دقیقی را برای پیامدهای روانی و اجتماعی بیماری ارائه دهیم.”

بیماری سرطان

دریافت نتیجه آزمایشات و تشخیص سرطان در یک بیمار، اغلب می‌تواند علائم اضطراب، افسردگی یا افکار خودکشی را به همراه داشته باشد که همه این موارد می‌تواند بیمار را از پیگیری برای درمان یا ایجاد تغییرات مفید در شیوه زندگی او باز دارد. برای مقابله با این امر، کروم و تیمش پیشنهاد می‌کنند که بیماران را از لحاظ روانی آماده کنیم و سرطان را دوستشان معرفی کنیم نه یک دشمن، در نتیجه شاهد نتایج خوبی از درمان این بیماری دریافت خواهیم کرد. همچنین باید به این بیماری به عنوان یک بیماری قابل کنترل نگاه کرد نه یک بیماری غیر قابل درمان. چه بسا بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری سرطان، به لطف پیشرفت علم درمان شده‌اند و پس از 30، 40 سال بیماری یا حتی بیشتر همچنان به زندگی عادی خود ادامه داده‌اند.

Crum توضیح داد: “داشتن طرز فکرهایی مانند “سرطان قابل کنترل است” یا “سرطان یک فاجعه است.” می‌تواند تاثیر مستقیمی بر بیماری فرد داشته باشد در نتیجه چه بهتر که قبول کنیم سرطان یک بیماری قابل درمان است و به مرگ منجر نخواهد شد. در واقع باید به بیماران آموزش داده شود که بیماری سرطان به معنای پایان عمرشان نیست و زندگی بعد از سرطان هم همچنان ادامه خواهد داد.

یک تحقیق نشان می‌دهد که خوش‌بینی تاثیر مستقیم و محسوسی بر سلامتی را به همراه دارد. یک زن جوان که با بیماری نادری روبرو بود، در یک مصاحبه در 2018 گفت که مطمئناً حفظ یک ذهنیت مثبت، به او کمک کرده است تا زنده بماند. او گفت: “فکر نمی‌کردم که در اثر این بیماری می‌میرم و کارم تمام است، بلکه همیشه انرژی مثبتی داشتم و این انرژی را به اطرافیان هم منتقل می‌کردم.”

بیشتر بخوانید: معرفی کشورهایی که بالاترین آمار سرطان در جهان را دارند!

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.