ابتلا به سرطان

۱۶ ماده غذایی که باعث ابتلا به سرطان خواهند شد

بدن ما برای رشد و سلامت، نیاز به مواد غذایی متنوعی دارد. اما تغذیه سالم بسیار مهم است و نحوه طبخ برخی مواد غذایی نیز اهمیت دارد. هرچه غذاهای سالم‌تری مصرف کنیم، سالم‌تر خواهیم ماند. اما مواد غذایی ناسالمی وجود دارند که می‌توانند باعث ابتلا به سرطان شود. در این مطلب چند ماده غذایی که باعث ابتلا به سرطان خواهند شد را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

ابتلا به سرطان

ابتلا به سرطان

نوشیدنی‌های گازدار

نوشیدنی‌های گازدار دارای قند زیادی و در واقع با فروکتوز بالا بوده در نتیجه قند خون شما را افزایش می‌دهد و باعث احساس سیری در شما خواهد شد. در این نوشیدنی‌ها مواد و رنگ‌ها شیمیایی هم وجود دارد که این مواد سرطان‌زا هستند.

گوشت قرمز گریل شده

متخصصان توصیه می‌کنند که برای کاهش خطر ابتلا ‌به سرطان، مصرف گوشت قرمز چرب را فقط به چند وعده در هفته محدود کنید. زمانی که در مصرف گوشت قرمز افراط کنید و برای طبخ غذا از ذغال استفاده کنید شاید از خوردن غذا بیشتر لذت ببرید اما این موضوع باعث ابتلا به ‌سرطان در شما خواهد شد.

پاپ کورن بو داده در مایکروویو

پاپ کورن به طور کلی یک میان وعده سالم است اما اگر در مایکروویو تهیه شود باعث ابتلا به‌ سر‌طان خواهد شد. در نتیجه تا جای ممکن سعی کنید تا پاپ کورن را در مایکروویو تهیه نکنید.

مواد غذایی کنسرو شده به ویژه گوجه فرنگی

سبزیجات کنسرو شده به عنوان بخشی از مواد غذایی روزمره ما مصرف می‌شوند. برای مثال می‌توان به خیارشورها یا حتی مربا اشاره کرد. این موضوع برای بدن مسئله‌ساز بوده زیرا قوطی‌هایی که مربا یا خیارشور در آن کنسرو می‌شوند شیمیایی هستند. در نتیجه این قوطی‌ها باعث ابتلا به‌ سرطان خواهد شد.

روغن‌های هیدروژنه

روغن‌های هیدروژنه در واقع روغن‌های غیرطبیعی و شیمیایی هستند که رنگ و بوی طبیعی دارند اما برای بدن بسیار مضر هستند. در نتیجه سعی کنید از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون استفاده کنید تا به سرطان مبتلا نشوید.

شیرین‌کننده‌های مصنوعی

بحث‌های زیادی در مورد سلامت شیرین کننده‌های مصنوعی وجود دارد و باید اشاره کنیم که این مواد جایگزین قند هم نیستند در نتیجه برای مصرف روزانه انتخاب خوبی نخواهند بود. شیرین‌کننده‌های مصنوعی در واقع میل شما را به شیرینی بیشتر می‌کنند و در عین حال شیمیایی و سرطان‌زا هستند.

آرد سفید تصفیه شده

غلات کامل، بخشی از تامین‌کننده‌ی مواد سالم برای بدن است و برای بدن بسیار اهمیت دارد. اما غلات تصفیه شده چندان مغذی نیست و یک کربوهیدرات خالص است که منجر به افزایش قند خون خواهد شد و خطر ابتلا ‌سرطان را افزایش خواهد داد.

میوه ها و سبزیجات غیر ارگانیک

میو‌ها و سبزیجات ارگانیک بهترین چیز برای سلامتی بدن بوده است. اما اگر میوه‌ها و سبزیجات از طریق سموم و کودهای شیمیایی مختلف تولید شده باشند برای بدن مضر خواهند بود و منجر به ابتلا‌ به‌ سرطان خواهند شد.

چیپس و فست فود

سیب زمینی عمدتا کربوهیدرات است، اما وقتی پخته شود و به شکل کامل خورده شود (با پوست) می‌تواند سالم باشد. از طرف دیگر، چیپس سیب زمینی یکی از میان‌وعده‌های بسیار مضر است که با چربی‌های ترانس سرخ می‌شود. در نتیجه چیپس به دلیل داشتن مواد شیمیایی و نگه‌دارنده منجر به ابتلا‌ به سرطان خواهد داشت. از سوی دیگر فست‌فود نیز به همین شکل تاثیر منفی دارد و عملکردی مشابه چیپس را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: 30 عادت سرطان‌زا در زندگی روزمره که شما را متعجب خواهند کرد
بیشتر بخوانید: درمان سرطان سینه : زهر زنبور عسل قادر است تا سلول‌های سرطان سینه را از بین ببرد
بیشتر بخوانید: مصرف کاکائو در صبح: چرا باید صبحانه کاکائو بخوریم و کاکائو چه تاثیری بر بدن دارد؟

امتیاز: 3.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.