مردی بر اثر مصرف بیش از حد کافئین که معادل 200 فنجان قهوه بود جان خود را از دست داد

به گزارش یاهو نیوز، مرد 29 ساله، تام منسفیلد که یک مربی شخصی بود، یک کیسه 100 گرمی پودر کافئین را برای استفاده در نوشیدنی‌های مکمل سفارش داده بود و هنگام اندازه گیری پودر بر روی ترازو، خطایی مرتکب شد که منجر به مصرف بیش از حد و دوز کشنده کافئین شد.

به گزارش بی بی سی، دوز توصیه شده پودر کافئین بین 60 تا 300 میلی گرم است، اما در ترازو استفاده شده وزن اولیه آن 2 گرم بود. به گزارش بی بی سی، این بدان معناست که این شخص در نهایت چندین گرم پودر، معادل 200 فنجان قهوه، مصرف کرده‌است.

مصرف بیش از حد کافئین

بی بی سی گزارش داد که بلافاصله پس از مصرف بیش از حد کافئین در 5 ژانویه 2021، منسفیلد گفت که قلبش به سرعت می‌تپد سپس دهان او کف کرده و همسرش با آمبولانس تماس می‌گیرد. این شخص پس از ایست قلبی به بیمارستان منتقل شد و در همان روز مرگ او اعلام شد.

پزشک قانونی دریافت که سطح کافئین منسفیلد در خون او 392 میلی گرم در لیتر است. به گزارش بی بی سی، سطح معمولی کافئین پس از نوشیدن یک فنجان قهوه حدود 2 تا 4 میلی گرم در لیتر است.

پودرهای کافئین می‌توانند خطرناک باشند زیرا بسیار قوی‌تر از نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه هستند. در سال 2015، سازمان غذا و داروی ایالات متحده به چندین شرکت فروش پودر هشدار داد که محصولات آنها “خطر قابل توجه و غیر منطقی بیماری یا آسیب” را برای مصرف کنندگان به همراه دارد.

این آژانس خاطرنشان کرد که اندازه گیری دقیق دوز مطمئن پودر کافئین برای مصرف کنندگان می‌تواند دشوار باشد. این آژانس گفت: “تفاوت بین مقدار مطمئن و دوز سمی کافئین در این محصولات پودری خالص بسیار ناچیز است. “

در مورد منسفیلد، شرکتی که پودر کافئین را به او فروخته بود، در زمان مرگ منسفیلد، اسکوپی برای اندازه گیری محصول در نظر نگرفته بود اما اکنون شامل یک اسکوپ در محصولات خود است. North Wales Live گزارش داد که اگر اسکوپ در آن زمان در دسترس بود، منسفیلد احتمالا هنوز زنده بود.

نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.