معرفی کتاب‌های ساده

معرفی کتاب‌های ساده برای کتاب‌نخوان‌هایی که می‌خواهند کتاب‌خوان شوند

چگونگی علاقه‌مند شدن به کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین اینکه برای کتاب‌خوان شدن با چه کتاب‌هایی شروع کنید نیز بسیار مهم است. مثلاً اگر تاکنون کتاب نخوانده‌اید و کتاب صد سال تنهایی را به عنوان اولین کتاب خود انتخاب و مطالعه کنید، قطعاً از کتاب خواندن فراری خواهید شد. در نتیجه بهتر است قدم‌به‌قدم به سمت کتاب‌ها بروید و برای شروع، کتاب‌های ساده‌تر و کم حجم‌تر را انتخاب نمایید. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی کتاب‌های ساده و قابل‌فهم برای آن‌هایی که قصد شروع کتاب‌خوانی را دارند بپردازیم. درنتیجه اگر می‌خواهید کتاب‌خوان شوید می‌توانید از کتاب‌های معرفی شده در این لیست استفاده کنید.

معرفی کتاب‌های ساده برای کتاب‌نخوان‌ها

 معرفی کتاب‌های ساده

شب‌های روشن – فیودور داستایفسکی

این کتاب یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آن‌هایی است که تازه قصد دارند کتاب و کتاب‌خوانی را شروع کنند. در واقع در این کتاب با یک رؤیاپردازی و یک رمان کوتاه مواجه خواهید شد. داستان کتاب درباره مرد جوانی است که محو تنهایی خود شده و سال‌ها تنها زندگی می‌کند. البته بهتر است که بگوییم که او از تنهایی خود لذت می‌برد تا اینکه در نهایت با دختری آشنا می‌شود و با او هم‌صحبت می‌شود. دختری که از عشق فراری است و در همان شروع صحبت شرایطی را برای آشنایی با مرد جوان اعلام می‌کند. ماجراهایی درام در ادامه داستان رخ خواهد داد و مرد جوان تنها چیزهای جدیدی را تجربه می کند که بهتر است حتماً به سراغ این کتاب بروید و در نهایت نظرات خود را از مطالعه این کتاب با ما به اشتراک بگذارید.

به کودکی که هرگز زاده نشد – اوریانا فالاچی

این کتاب در واقع مجموعه نامه‌هایی است که زنی باردار برای کودکانی که به دنیا نیامده‌اند می‌نویسد. این کتاب سبک انتقادی به جوامع و زندگی بشریت دارد و موضوعی که به آن اشاره دارد این است که شاید جهان جای خوبی برای به دنیا آوردن کودکانی جدید نیست و این در شرایطی است که نمی‌دانیم آیا آن کودک می‌خواهد متولد شود یا خیر. این کتاب جذاب را از دست ندهید و حتماً آن را مطالعه نمایید. این کتاب کم حجم حتما نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

کسی برای سرهنگ نامه نمی‌دهد – گابریل گارسیا مارکز

این کتاب درباره سرهنگ بازنشسته‌ای است که تمام عمرش منتظر نامه‌ای برای بازنشستگی‌اش بوده و هر جمعه به اداره پست می‌رود تا شاید جوابی به نامه‌اش داده شده باشد. این سرهنگ که در این دوران زندگی‌اش از شرایط بد مالی رنج می‌برد، شروع به فروختن لوازم باارزش خود می‌کنند. در نهایت سرهنگ متوجه می‌شود که از جواب نامه خبری نیست و تصمیم جدیدی می‌گیرد تا بتواند زندگی‌اش را تغییر دهد و شاید این تصمیم تنها شناس او برای ایجاد یک تغییر است.

پیرمرد و دریا – ارنست همینگوی

کتاب پیرمرد و دریا نیز بسیار شیرین و دل‌چسب ماجرای یک ماهیگیر پیری را می‌گوید که به دل دریا می‌رود تا ماهی بگیرید. در واقع ماجرای این کتاب از آنجا شروع می‌شود که ماهیگیر به مدت 84 روز حتی یک ماهی هم نگرفته و در همان ابتدای داستان شاهد امیدی تحسین‌برانگیز از شخصیت داستان خواهیم بود. در ادامه نیز شاهد روایت ماجراهایی در دل دریا خواهیم بود که با مطالعه این کتاب می‌توانید از ادامه ماجراهای این کتاب با خبر شوید.

قلعه حیوانات – جورج اورول

ماجرای این کتاب در واقع تصویری از یک مزرعه را نشان می‌دهد که صاحب مزرعه کارهای مزرعه را رها کرده و در نهایت حیوانات مزرعه تصمیم می‌گیرند تا خودشان مسئولیت و مدیریت مزرعه را به عهده بگیرند. شاید این کتاب درباره یک مزرعه و حیواناتش باشد اما یک تصویر کامل از انسان را ارائه می‌دهد. این کتاب مفهوم آزادی و انقلاب را به تصویر می‌کشد و در واقع مفهومی فراتر از چیزی که می‌خوانید خواهد داشت. این کتاب فساد، نیرنگ و استثمار را که به مرور در بشریت به وجود آمده را بیان می‌کند. این کتاب را از دست ندهید.

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.