مسابقه نشنال جئوگرافیک

مسابقه نشنال جئوگرافیک بدون حضور عکاسان ایرانی برگزار خواهد شد

عکاسان ایرانی قرار نیست در مسابقه نشنال جئوگرافیک شرکت داشته باشند، چرا که این موسسه کاربران ایران را از شرکت در این مسابقه منع کرده است.

مسابقه نشنال جئوگرافیک و حواشی آن

حساب کاربرانی نشنال جئوگرافیک به مناسب آنکه در شبکه اجتماعی اینستاگرام به رقم 100 میلیون دنبال کننده دست یافته است و به همین مناسبت مسابقه‌ای ترتیب داده است که جایزه برنده آن سفر عکاسی به کشور تانزانیا است. در
مسابقه نشنال جئوگرافیک عکاسان چند کشور از جمله، ایران، کوبا، کره‌شمالی، سودان و سوریه را از حضور منع شده‌اند.

البته بد نیست بدانید که این اولین باری نیست که عکاسان بااستعداد کشور ما به دلایل سیاسی از حضور در چنین عرصه‌هایی منع شده‌اند. در اتفاقی مشابه در سال 2012 موسسه نشنال جئوگرافیک ایران و کاربران ایرانی را از شرکت در مسابقات جهانی نشنال جئوگرافیک محروم کرد و این موضوع جنجال‌های زیادی به همراه داشت. در همان زمان اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه از سمت دولت آمریکا برای نقل‌وانتقال مالی به حساب اتباع ایرانی، دلیل این تصمیم National Geographic اعلام شد.

درباره انجمن نشنال جئوگرافیک

انجمن جغرافیای ملی یا همان The National Geographic Society یک سازمان مردم نهاد است که 130 سال پیش و توسط 33 دانشمند و جهانگرد در ایالات متحده تأسیس شد. حالا این سازمان یکی از بزرگ‌ترین نهادهای مردمی در جهان است که هدف آن شناساندن و پاسداری از محیط زیست، باستان شناسی، زیست شناسی و علوم جغرافیایی بیان شده است. جالب است بدانید که یکی از موسسان این بنیاد گراهام بل، مخترع تلفن بود که بعد از گاردیتر گرین هابارد، ریاست آن را بر عهده گرفت.

بنیانگذارن این موسسه در طول سال‌ها کسب‌وکار خود را گسترش دادند. 9 ماخ پس از آغاز کار اولین نشریه نشنال جئوگرافیک منتشر شد و حالا یکی از معتبرترین و مشهورترین مجلات علوم طبیعی در جهان به‌حساب می‌آید. البته گاهنامه‌های دیگری مخصوص جهانگردان، مسافران، ماجراجویان و کودکان نیز منتشر می‌شود.

در سال 1997 شبکه‌ای تحت همین نام تأسیس شد که در آن مستندهای بسیار جالبی از حیات وحش، محیط زیست و … پخش می‌شود. در اکتبر 2011 هم نشنال جئوگرافیک فازسی برای کاربران ایران آغاز به‌کار کرد و حالا هرچند با وقفه‌ای چند ساله همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar امید گفت:

    از ایرانی وقیح تر هست؟ هر روز مرگ بر کشورشون و حمله به پرچمشون! و با وقاحت انتظار دارینم شرکت کنیم؟ و پولشون رو بگیریم؟ اصلا فکرش هم چندش آوره که ما چی شدیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.