مکعب روبیک مونا لیزا

مکتب هنری جدید: تابلوی مکعب روبیک مونا لیزا در حراج پاریس 480000 یورو فروخته شد

بر اساس خبر تازه امروز برای هنرمندان، با فروش تابلوی مکعب روبیک مونا لیزا در حراج پاریس، مکتب هنری جدیدی طبق این اثر پایه‌گذاری شد. برای اطلاع دقیق از این موضوع در ادامه دینو را همراهی نمایید.

تابلوی مکعب روبیک مونا لیزا

تابلوی مکعب روبیک مونا لیزا در حراج شامگاه یکشنبه پاریس به قیمت تقریبی نیم میلیون یورو فروخته شد. این اثر گیج کننده ساخته شده از حدود 300 عدد مکعب روبیک رنگی، ذهن مخاطب خود را با ظرافت بسیاری به چالش می‌کشد. قیمت فروش این تابلوی خلاقانه به طور دقیق 480000 یورو معادل 521000 دلار می‌باشد که با قیمت پیشنهادی 120000 تا 150000 یورو در ابتدا معرفی شد. خالق آن هنرمند خیابانی فرانسوی «فرانک سلاما» (Franck Slama) معروف به اجرای کارهای موزاییکی پیکسل‌بندی شده Space Invader در خیابان‌های شهرهای سراسر جهان است. خانه حراج Artcurial پاریس درباره این اثر گفت:

تابلوی مکعب روبیک مونا لیزا رکوردی جدید برای این هنرمند می‌باشد.

مکعب روبیک مونا لیزا

مکتب هنری جدید

سلاما، که با نام مستعار «مهاجم» (Invader) مشغول به فعالیت است، به طرز زیرکانه‌ای خود را بنیانگذار مکتب هنری جدیدی قرار داده است که از آثار نمادین دهه 1980 به عنوان واسطه برای معرفی هنر خود استفاده می‌کند: «روبیکوبیسم» (Rubikcubism)

تابلوی مکعب روبیک مونا لیزا در سال 2005 اولین اثر از سری قطعات الهام گرفته شده از نقاشی‌های بزرگ تاریخ بود. این هنرمند خلاق، اجرای تابلوهای پیکسل‌بندی شده از شاهکار «ادوار مانه» (Edouard Manet) در 1863 با نام Le Dejeuner sur l’Herbe به معنی «ناهار بر روی چمن» و همچنین اثر « گوستاو کوربه» (Gustave Courbet) با نام L’Origine du Monde (مبدا جهان) را نیز در کارنامه خود دارد.

مکعب روبیک مونا لیزا

شما تابلوی مکعب روبیک مونا لیزا و شکل‌گیری مکتب هنری جدید بر این اساس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا چنین مکتبی در آینده می‌تواند جایگاه خود را در میان سبک‌های مطرح جهان پیدا کند؟ دیدگاه‌های خود را در نظرات با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Relaxnews

بیشتر بخوانید: هنرمند نابینای بلغاری برای ادامه دلبستگی خود تکنیکی جدید در نقاشی ابداع کرد

بیشتر بخوانید: شش راه آسان و ساده برای خلق آثار هنری و هنرمند شدن

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.