نابودی یک رابطه

نابودی یک رابطه : چه نوع بحث و دعوایی یک رابطه عاشقانه را از بین خواهند برد؟

در هر رابطه‌ای، چه دوستانه و چه عاشقانه، بحث و درگیری‌هایی وجود دارد. اما کنترل این ماجرا برای دوام یک رابطه بسیار اهمیت دارد. اگر یک بحث زیاد عمق پیدا کند و عمر آن طولانی شود، تاثیرات منفی بر رابطه خواهد داشت. در نتیجه کنترل و از بین بردن شکاف‌های ایجاد شده در طول یک بحث و دعوا بسیار مهم است. هرچه شکاف رابطه‌ی شما عمیق‌تر شود، عمر رابطه کوتاه‌تر خواهد شد. در ادامه خواهیم گفت که چه نوع بحث و دعوایی یک رابطه عاشقانه را از بین خواهند برد و منجر به نابودی یک رابطه خواهد شد؟

نابودی یک رابطه عاشقانه یا یک ازدواج

در حقیقت، برخی از متخصصان روابط ادعا می‌کنند که می توانند بر اساس نحوه یک بحث و دعوا بین یک زوج، پیش بینی کنند که آیا رابطه در مسیر تخریب است یا خیر. شری آما تنشتاین، مددکار اجتماعی بالینی و مشاور ازدواج، اشاره کرد که “سبک جنگ مخرب” می‌تواند یک رابطه را نابود کند. این سبک بحث و دعوا شامل فریاد زدن، جیغ زدن، گوش ندادن، تحقیر کردن و بی‌احترامی به شریک زندگی است. وقتی زن و شوهری به وضوح به یکدیگر بی‌احترامی می‌کنند یا یکدیگر را تحقیر می‌کنند، بدان معناست که فرصتی برای بهبود چنین رابطه‌ای وجود نخواهد داشت.

نابودی یک رابطه

زوجین در مورد بسیاری از مسائل با هم بحث و دعوا می‌کنند که این بحث و دعواها می‌تواند ساده یا پیچیده باشد. در نتیجه باید تا جای ممکن یک جنگ را در یک رابطه‌ی عاشقانه کنترل کرد و از بیان جملاتی که برای یک رابطه سم هستند پرهیز کرد. برای مثال گفتن جملاتی مانند “تو بی‌ارزش هستی!”، “این آخرین باری است که با تو بحث می‌کنم”، “تو ارزشش را نداشتی”، “رابطه با تو اشتباه بود” می‌تواند رابطه‌ی شما را به پایان برساند زیرا این جملات آسیب جدی به طرف مقابل شما وارد خواهد کرد و او را به نابودی خواهد کشید.

در نتیجه در یک بحث و دعوا، چه ساده و چه پیچیده از بیان جملات کوبنده خودداری کنید و سعی نکنید با بیان این جملات به همسرتان آسیب برسانید. به جای اینکه بخواهید ضربات لفظی محکمی به یکدیگر وارد کنید، باید وقت بگذارید، سکوت کنید و کمی دور شوید تا آب‌ها از آسیاب بیفتد. در نهایت در آرامش با یکدیگر صحبت کنید و هرگز با حالات عصبی سعی نکنید مشکلات یک ازدواج یا یک رابطه‌ی عاشقانه را حل کنید.

بیشتر بخوانید: بدترین هدیه پرنس ویلیام به همسرش کیت میدلتون
بیشتر بخوانید: معرفی کشورهایی که بالاترین آمار طلاق را در جهان دارند!
بیشتر بخوانید: رفتارهای یک رابطه ی خوب : چگونه رابطه‌ی دوستانه و خوبی با همسرتان داشته باشید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.