14 نشانه واقع بینانه یک رابطه سالم بالغانه

نشانه یک رابطه سالم بالغانه چیست و این روابط چگونه به نظر می‌آیند؟ نیک هورنبی، نویسنده معروف می‌گوید:

اشتراکات و سلایق شما در فیلم یا موسیقی لزوماً نشانه یک رابطه سالم بالغانه نیست و تعیین نمی‌کند که آیا شما و دیگری برای هم مقدر شده‌اید یا خیر. ازدواج من کامل نیست، اما رضایت بخش و خوشحال کننده‌است و به من در مورد آنچه که روابط سالم را سالم می‌کند، آموخت. در اینجا چند مورد از آن چیزهایی که یاد گرفتم و به نظر می‌رسد که در مورد قدرت اتحاد شما در رابطه می‌گوید و می‌تواند نشانه‌هایی از یک رابطه شاد و سالم باشد را به اشتراک می‌گذارم.

نشانه های رابطه سالم بالغانه:

1. شما حرف دلتان را می‌زنید

روابط زمانی شکوفا می‌شود که زوج‌ها بتوانند آزادانه و صادقانه اظهار نظر کنند. این بدان معناست که هیچ موضوعی خارج از محدودیت نیست و هر دو احساس می کنید که حرفتان شنیده می‌شود. ارتباط مداوم برای ساختن یک زندگی مشترک پایدار و یکی از واقعی‌ترین ویژگی‌های یک رابطه سالم، حیاتی است.

2. شما فضای خود را دارید

فقط به این دلیل که عاشق هستید، نباید هر لحظه را با هم بگذرانید. وقت گذاشتن برای دنبال کردن علایق و دوستی‌هایتان، رابطه‌تان را تازه نگه می‌دارد و به هردو شما این فرصت را می‌دهد که به صورت فردی در رابطه رشد کنید.

3. شما دعوا می‌گیرید

یکی از بزرگترین تفاوت‌های بین روابط سالم و ناسالم، دعوا کردن یا عدم دعوای زوجین نیست، بلکه نحوه دعوای آنهاست. اختلاف نظرها طبیعی است، بنابراین اگر دعوا و بحث نمی‌کنید، به احتمال زیاد جلوی خود را می‌گیرید. افرادی که در روابط سالم با هم دعوا می‌کنند، به طور سازنده و منصفانه باهم بحث می‌کنند. این به معنای تحقیر کردن نیست بلکه به معنای تلاش برای درک شریک زندگی خود به جای تلاش برای کسب امتیاز است و زمانی که طرفین اشتباه می‌کنند، از یکدیگرعذرخواهی می‌کنند.

4. خود و شریک زندگی خود را همانطور که هستید دوست دارید

روابط سالم باید مبتنی بر واقعیت باشد. شما باید متوجه شوید که هیچ یک از شما کامل نیستید و همدیگر را به خاطر آنچه در حال حاضر هستید، می‌پذیرید و برای هم ارزش قائل هستید، نه آن چیزی که ممکن است بعدا به آن تبدیل شوید.

5. شما مشترکا تصمیم می‌گیرید

تصمیماتی مانند این که چه فیلمی ببینید تا چند فرزند داشته باشید را با هم می‌گیرید و به دغدغه‌ها و خواسته‌های یکدیگر گوش ‌می‌دهید و احترام می‌گذارید.

رابطه سالم

6. شما شادی را پیدا می‌کنید

روابط سالم پر از خنده و سرگرمی است – به این معنی که زندگی مشترک شما عمدتاً به روش‌های گاهی ساده شاد است. (درست کردن شام، خندیدن با هم به چیزهای مختلف، تمام کردن جملات یکدیگر و غیره).

7. شما تعادل را پیدا می‌کنید

گاهی اوقات شریک زندگی شما باید ساعت‌های بیشتری کار کند در حالی که شما راننده و آشپز هستید. یا باید زمانی را به یکی از والدین مسن خود اختصاص دهید، در حالی که همسرتان در حال انجام کارهای خانه است. زندگی همین است، آنچه مهم است این است که در درازمدت، شما به نقطه منصفانه‌ و متعادلی در رابطه برسید.

8. با مهربانی با یکدیگر رفتار می‌کنید

هیچ چیز قوی‌تر از این نیست که با فردی که دوستش دارید با توجه، همدلی و قدردانی رفتار کنید. اگر متوجه شدید که برای افرادی که به سختی می‌شناسید یا نمی‌شناسید احترام بیشتری نسبت به شریک زندگی خود قائل هستید، یک قدم به عقب بردارید و اولویت‌های خود را دوباره بررسی کنید.

9. شما به یکدیگر اعتماد دارید

روابط سالم بر پایه اعتماد و تعهد به برقراری ارتباط بدون قید و شرط یا مخفی نگه داشتن، ایجاد می‌شود.

10. بگذرید و رها کنید

گاهی اوقات شریک زندگی‌تان شما را اذیت می‌کند همچنین شما آن‌ها را آزار خواهید داد. چیزهایی خواهید گفت که منظورتان نیست و ممکن است بی ملاحظه رفتار کنید. مهم این است که چگونه با همه این‌ها کنار بیایید و برخورد کنید. به آنها بگویید که از رفتارشان ناامید شده‌اید سپس آن مسئله را رها کنید و بی‌خیال شوید.

11. شما صمیمی هستید

رابطه جنسی رضایت‌بخش و صمیمی، بخش مهمی از روابط سالم است، اما تنها یک بخش آن است و با صمیمیت متفاوت است، اگر در یک رابطه سالم هستید، در رختخواب و بیرون از تخت احساس ارتباط و صمیمیت خواهید داشت.

12. رابطه شما مکان امن شماست

رابطه شما باید یک مکان امن برای بازگشت به خانه در پایان روز باشد. این بدان معنا نیست که شما دعوا نمی‌گیرید – بلکه فقط به این معنی است که وقتی شرایط سخت است، همیشه ترجیح می‌دهید شریک زندگی خود را ببینید تا هر کس دیگری را.

13. شما با شریک زندگی خود صحبت می‌کنید، نه با افراد دیگر

وقتی مسائل و نگرانی‌هایی در زندگی دارید، آنها را اول با شریک زندگی خود در میان می‌گذارید، نه با همکاران و آشنایانتان.

14. شما از کلمات جادویی استفاده می‌کنید

«دوستت دارم»، «ممنونم» و «متاسفم».

نظرات خود را در مورد این مطلب و نشانه‌های دیگر روابط سالم با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.