نقاشی های مشهور جهان

نقاشی های مشهور جهان : معرفی مشهورترین نقاشی های جهان در طول تاریخ

در طول قرون اخیر چندین نقاشی بوده‌اند که بسیار دیده شده و از شهرت جهانی بالایی برخوردارند. در واقع بیشتر این نقاشی های جهان بر روی بوم بوده و با روغن به تصویر کشیده شده‌اند. این آثار هنری که جزو نقاشی های مشهور جهان هستند، در گالری‌ها و موزهای مختلف نگهداری می‌شوند و ارزش بسیار زیادی دارند. از سوی دیگر از این آثار به شدت محافظت می‌شوند تا به سرقت نروند و یا در اثر گذر زمان آسیب نبینند. در ادامه به معرفی این نقاشی‌ های مشهور جهان خواهیم پرداخت که قطعا با آنها آشنایی کاملی دارید یا حداقل یک‌بار آن‌ها را دیده‌اید.

بیشتر بخوانید: اطلس زیبایی؛ عکاسی پرتره از زنان در سراسر جهان شگفت‌انگیز

نقاشی‌های مشهور جهان

۹) نقاشی مادر ویسلر در پاریس (Whistler’s Mother)

نقاشی های مشهور جهان

نقاشی «مادر ویستلر» به صورت مشکی و خاکستری در سال 1871 توسط جیمز مک نیل ویسلر کشیده شد و او در واقع مادر خود را که روی صندلی در برابر دیواری خاکستری نشسته به تصویر کشیده است. این نقاشی در موزه Musée d’Orsay در پاریس به نمایش گذاشته شده است.

۸) تداوم حافظه در نیویورک (The Persistence Of Memory)

نقاشی های مشهور جهان

نقاشی سورئالیست «تداوم حافظه» توسط نقاش اسپانیایی، سالوادور دالی در سال 1931 کشیده شده است که این اثر یکی از مشهورترین نقاشی‌های وی بوده است. نقاشی تداوم حافظه در واقع ساعت ذوب شده را به تصویر می‌کشد و تصور می‌شود که این نقاشی از تئوری نسبیت الهام گرفته است. این نقاشی در موزه هنرهای مدرن نیویورک نگهداری می‌شود.

۷) نگهبان شب در آمستردام (The Night Watch)

نقاشی های مشهور جهان

نقاشی «نگهبان شب» توسط رامبراند در سال 1642 کشیده شده است. این نقاشی مشهورترین و پرحاشیه‌ترین اثر این نقاش هلندی بوده است. این نقاشی در موزه Rijksmuseum در آمستردام به نمایش گذاشته شده و طراحی تیره آن، حال و هوای تاریک شب را به خوبی به تصویر کشیده است.

۶) گورنیکا در مادرید (Guernica)

نقاشی های مشهور جهان

«Guernica» یک نقاشی از پیکاسو است که بمباران شهر Guernica اسپانیا را در طول جنگ داخلی اسپانیا نشان می‌دهد. این نقاشی سال 1937، اکنون در موزه Reina Sofia در مادرید قرار دارد. این اثر یکی از مهمترین آثار هنری ضد جنگ در تاریخ به حساب می‌آید.

۵) دختری با گوشواره مروارید در لاهه (Mauritshuis, The Hague)

نقاشی های مشهور جهان

«دختر با گوشواره مروارید» یک اثر هنری از یوهانس ورمایر است. این نقاشی حدودا در سال 1665 کشیده شده و یک دختر با عمامه را به تصویر می کشید که گوشواره‌ای از مروارید به گوش دارد. این نقاشی همچنین با عنوان مونالیزای هلندی نیز شناخته می‌شود. این نقاشی در موزه نقاشی Mauritschuis در لاهه در کشور هلند به نمایش گذاشته شده است.

۴) جیغ در اسلو (The Scream)

نقاشی جیغ

«جیغ»، یکی از مشهورترین نقاشی‌های جهان در تمام دوران است که توسط ادوارد مونک در سال 1893 کشیده شده است. این نقاشی یک فرد وحشت زده را نشان می‌دهد که فریاد می‌زند. این اثر هنری بی‌نظیر، در گالری ملی اسلو در نروژ قرار دارد. یک واقعیت جالب در مورد این نقاشی این است که این اثر بارها مورد هدف دزدان هنری قرار گرفته است و آخرین باری که این اثر به سرقت رفت در سال 2004 بوده که به مدت 2 سال مفقود مانده و در سال 2006 مجددا کشف شده و به گالری بازگردانده شده است.

۳) شب پرستاره در در نیویورک (The Starry Night)

شب پرستاره

نقاشی «شب پرستاره» توسط وینسنت ون گوگ کشیده شده و در موزه هنرهای مدرن نیویورک نمایش داده می‌شود. این اثر یکی از مشهورترین نقاشی‌های جهان غرب است. این نقاشی در سال 1889 کشیده شده است و شهر سنت رمی را در زیر نور شب نشان می‌دهد. این نقاشی پس از بریده شدن گوش ونگوگ در سال 1888 تکمیل شده است.

۲) شام آخر در میلان (The Last Supper)

شام آخر در میلان

«شام آخر» یک نقاشی‌های بسیار معروف از لئوناردو داوینچی است. این نقاشی آخرین روزهای عیسی و شاگردانش را به تصویر می‌کشد. گفته می شود که طبق انجیل در این سفره شام یکی از شاگردانش به او خیانت می‌کند. این نقاشی بین سال‌های 1495 تا 1498 در طول 3 سال تکمیل شد و اکنون در صومعه the Santa Maria Delle Grazie در میلان ایتالیا به صورت دیوارنگار قرار دارد. از سوی دیگر برخی آن را غمگین‌ترین اثر هنری تاریخ دانستند.

۱) مونالیزا در پاریس (Mona Lisa)

مونالیزا

«مونالیزا» مشهورترین نقاشی است که تاکنون در جهان غرب کشیده شده و بین سال‌های 1503 تا 1506 توسط لئوناردو داوینچی نقاشی شده است. داوینچی کار خود را در سال 1519 به پایان رساند. اعتقاد بر این است که این نقاشی پرتره‌ای از لیزا گراردینی، یک اشراف‌زاده ایتالیایی است. این نقاشی به دلیل ظرافت، ترکیب و بیان غیرقابل توصیف چهره به چنین شهرت جهانی رسیده است. در نتیجه نقاشی مونالیزا توسط لئوناردو داوینچی مشهورترین نقاشی جهان است. این نقاشی در موزه لوور پاریس به نمایش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: سفری دلبربا به درون اتاق بی‌نهایت خیالی Yayoi Kusama در نیو انگلند

امتیاز: 4.7 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar پردین گفت:

    مطلب خوبی بود. البته باز از آنجایی که ترجمه یک مطلب غربیست، تمام نقاشی هایش هم اثر نقاش های اروپاییست.
    اما نکته مهم در مورد نقاشی بسیار دیده شده “جیغ” که تبدیل به نماد اضطراب انسان عصر مدرن شده است این است که فرد مشاهده شده در تصویر در حال جیغ زدن نیست بلکه گوش هایش را گرفته تا صدای جیغی که می آید را نشنود.

  2. Avatar یاسر گفت:

    برخی این عصر را غمگین‌ترین اثر هنری تاریخ دانستند؟
    یا این اثر را غمگین‌ترین اثر هنری تاریخ دانستند؟

  3. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    واقعا ک مطلب زیبا و فوق العاده ای بود مرسی👌🏼👌🏼👌🏼💝🙏🏼☘

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.