نمایش قدرت خودروهای برقی

نمایش قدرت خودروهای برقی در نمایشگاه 2019 فرانکفورت آلمان

نمایش قدرت خودروهای برقی در نمایشگاه 2019 فرانکفورت آلمان شروع به کار کرد. در این نمایشگاه، شاهد کامل‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین نمایش از آینده این صنعت بودیم. به طوری که حداقل چند برند تجاری مطرح در این نمایش حضور داشتند. با جزییات خبر با دینو همراه باشید.

نمایش قدرت خودروهای برقی و فلسفه آن

نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2019، امسال یک مجموعه مختلط را به نمایش گذاشت. خودروسازان که پیشگامان اصلی تجارت هستند، سعی دارند در برابر برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) از خود محافظت کنند. آن‌ها در تلاشند خود را در برابر ضعف عمومی بازار در اروپا و خارج از کشور مقاوم سازند.

البته همه این‌ها برای فلسفه‌های مختلفی ساخته شده‌اند. این که چگونه می‌توان محصولات خود را در یک چشم‌انداز پر از اتومبیل‌های متنوع تبلیغ کرد؛ و یا این که چطور باید به آرامی از نمایشگاه‌های تجاری به نفع رویدادهای مهم مانند Pebble Beach Concours d’Elegance دور شد، فلسفه اصلی خودروسازان است.

حضور برندها در نمایش قدرت خودروهای برقی

بسیاری از برندها از جمله «استون مارتین»، «فورد»، «فیات»، «مک لارن»، «میتسوبیشی»، «ولوو» و «نیسان» تصمیم گرفتند که فرانکفورت را به طور کامل رها کنند. برخی دیگر مانند «فراری» تصمیم گرفتند مدل‌های جدیدی را در میان تمام هیاهوها اعلام کنند. هرچند که حضور زنده‌ای را در آنجا حفظ نمی‌کنند. این در حالیست که پورشه در روزهای بلافاصله قبل از این نمایشگاه، از تاکتیک رونمایی عمومی از Taycan برقی خود در رسانه‌های جهانی استفاده کرد.

«آئودی»، «بی ام و»، «مرسدس بنز»، «لامبورگینی»، «پورشه»، «وولکس واگن» و «لندرور» نیز از فرصت و همه فضاهای اضافی استفاده کردند تا بتوانند اولین کارهای بزرگ خود را در آلمان، به ویژه در جبهه برقی مطرح کنند.

معرفی برندها در نمایش قدرت خودروهای برقی

در اینجا بهترین برندها از مجموعه نمایش قدرت خودروهای برقی را معرفی خواهیم کرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

BMW Concept 4

نمایش قدرت خودروهای برقی BMW Concept 4

پنجره مشبک بسط داده شده، به گونه‌ای که انگار توسط کاپوت خمیده جلو و چرخ‌های عظیم حرکت می‌کند، خیره‌کننده‌ترین اجزای نمایش ویژه اتومبیل‌های سری 4 بی ام و، از جمله M3 و M4 است. مدیران شرکت معتقدند این طراحی از مدل‌های تاریخی مانند 328 و 3.0 CSi الهام گرفته است. آن‌ها اما هنوز هیچ گونه عملکردی را از این خودرو فاش نکرده‌اند.

Audi AI: Trail Quattro

نمایش قدرت خودروهای برقی Audi AI: Trail Quattr

کانسپت Audi AI: Trail Quattro چهارمین سری از اتومبیل‌های مفهومی آینده‌نگرانه دیوانه است که سری آن شامل Aicon ،PB18 و AI: ME می‌شود. این وسیله نقلیه برقی چهار درب، دارای قابلیت‌های رسمی آفرود و ترکیب آن‌ها با رانندگی خودکار است. چرخ‌های 22 اینچی و لاستیک‌های آفرود 33.5 اینچی، آن را بیش از یک پا از زمین بلند می‌کند. این خودرو توانایی ماندن در آب در عمق بیش از 18 اینچ را دارد.

در داخل، خودرو دارای یک فرمان هدایت‌کننده سنتی و همچنین پدال است. تکنولوژی‌ای که می‌تواند برای رانندگی خودکار با سرعت کم نیز فعال شود. کانسپت آئودی با باتری لیتیوم یون معادل 429 اسب بخار قدرت خود، به طور فرضی می‌بایست حداقل 248 تا 310 مایل حرکت کند.

Porsche Taycan

نمایش قدرت خودروهای برقی Porsche Taycan

پورشه در 4 ماه سپتامبر از مدل‌های اتومبیل جدید برقی تایکان در اولین مسابقات جهانی در کانادا، چین و آلمان رونمایی کرد. نسخه‌های اول 18500 دلاری، دارای 750 اسب بخار تایکان توربو اس و 150,900 دلاری، 670 اسب بخار تایکان توربو هستند. پورشه تایکان بسیار شبیه به Mission E Concept است که در نمایشگاه فرانکفورت 2015 معرفی شد. البته منهای درب‌های خودکشی (لولای درب عقب به جای قرارگیری در ستون جلوی خودرو، در ستون عقب قرار می‌گیرد) و چرخ‌های دیسکی آینده‌نگر، که عمدتا به دلیل نگرانی‌های ایمنی حذف شده‌اند.

این طراحی جدید دارای چهار صندلی و یک صندوق عقب به اندازه کافی جادار برای نگه داشتن دو کیسه بزرگ گلف است. دو موتور الکتریکی، یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب به تایکان توربو اس اجازه می‌دهد تا در 2.6 ثانیه از صفر به 60 مایل در ساعت برود. در حالی که تایکان توربو می‌تواند فقط در 3 ثانیه این کار را انجام دهد. حداکثر سرعت هر دو 161 مایل در ساعت است. مدیران شرکت در اولین رویداد در آبشار نیاگارا، کانادا، گفتند که برد آن 450 کیلومتر (279 مایل) خواهد بود.

خبر طراحان این است که طراحی انواع کم قدرت‌تر و ارزان‌تر آن در اواخر سال جاری میلادی دنبال خواهند شد. یک مشتق دیگر با نام Taycan Cross Turismo نیز در پایان سال آینده به بازار خواهد رسید.

Mercedes-Benz Vision EQS

Mercedes-Benz Vision EQS

این را تصور کنید که یک کلاس مرسدس بنز اس تماما برقی چگونه به نظر می‌رسد. یک سدان بزرگ 469 اسب بخاری (350 کیلووات) با برد 435 مایل. در بیرون، اتومبیل از آنچه مدیران مرسدس «خط کمان» می‌نامند، استفاده می‌کند. سقفی که طول خودرو را از جلو تا عقب می‌کشد. یک نوار روشن و پیوسته از رنگ آبی، ماشین را محاصره کرده، در حالی که مشبک خیره‌کننده حاوی 940 LED جداگانه در 188 صفحه مداری که در یک صفحه پنل سیاه تعبیه شده است می‌باشد. همه چیز توسط چراغ‌های دیجیتالی که ظاهری سه بعدی به آن داده‌اند، پوشیده شده است.

EQS می‌تواند در کمتر از 20 دقیقه در شارژر با قدرت بالا تا 80 درصد برق شارژ کند.

BMW iNext concept

BMW iNext concept

BMW سال گذشته از این SUV مفهومی رونمایی کرد. با این حال این خودرو هنوز هم راه خود را برای نمایش قدرت خودروهای برقی در فرانکفورت پیدا می‌کند. iNext مفهومی یک وسیله نقلیه برقی خودران است. طراحی آن به گونه‌ایست که به جای یک اتومبیل، یک اتاق راحتی باشد. «آدریان وان هویدونک» طراح ستاره بی ام و، آن را از داخل به بیرون طراحی کرده است. او با اولین طراحی داخلی که از منسوجات و پارچه‌های هتل‌های معتبر بوتیکی جهان استفاده می‌کند به بلومبرگ در اولین رونمایی سال 2018 چنین گفت:

در واقع، فرش‌های جواهرنشان و کنسول‌های چوبی و کفپوش‌های جلویی مانند یک فضای استراحتگاه یا انتظار روزهای ابتدایی سفر، کم نظیر و هیجان‌انگیز هستند. دو صندلی کاپیتان در جلو با یک صندلی نیمکت بلند و نازک در قسمت پشتی همراه‌اند. پنجره‌های بلند کناری و یک سقف پانوراما، فضای کافی برای چهار بزرگسال را فراهم می‌کنند.

طبق گفته شرکت، این وسیله نقلیه همیشه برد رانندگی 300 مایلی، 600 اسب بخار نیرو و شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت چهار ثانیه‌ای خواهد داشت.

A BMW Vision M Next Concept

A BMW Vision M Next Concept

این مدل بی ام و یک خودروی مفهومی است. هدف آن انجام کاری است که i8 sportscar برای این برند انجام داد و شرکت را بیشتر به سوی آینده برد. گذشته از اینکه خودرو از موتور الکتریکی تغذیه می‌شود، چیز دیگری در مورد نحوه عملکرد آن نمی‌دانیم. تنها چیزی که می‌دانیم این است که «Soundcape» خودرو – همانطور که مهندسان بی ام و آن را صدا می‌کنند – توسط «هانس زیمر» آهنگساز فیلم «هالیوود» و طراح صدای بی ام و، «رنزو ویتاله» طراحی شده. این صدا را می‌توان در وب سایت شرکت شنید و حتی آن را به عنوان زنگ تلفن همراه بارگیری کرد. زیمر در بیانیه‌ای در مورد این پروژه گفت:

ظهور وسایل نقلیه الکتریکی تقریبا خاموش، یک بوم صوتی مینیمالیستی به من داد که بر روی آن سعی کنم چیزی کاملا زیبا بسازم. یک تجربه صوتی که می‌تواند حس اعتماد به نفس، بهزیستی، شادی و هیجانی که من در تمام سال‌ها از آن لذت بردم را به همراه شوق رانندگی یک معجزه تکنولوژیکی و علمی هدیه دهد.

Volkswagen I.D. Crozz Concept

Volkswagen I.D. Crozz Concept

ولکس واگن این خودرو را «اولین اتومبیل برقی برای توده‌ها» می‌نامد. قطعا با قیمت زیر 34000 دلار، خود را بیشتر از پورشه تایکان و آئودی ایی ترون در این محدوده قرار می‌دهد. جزئیات کمی در مورد این وسیله نقلیه شهری کوچک تایید شده است. اگرچه این آخرین قسمت از فشار چند میلیارد دلاری شرکت ولکس به سمت حرکت برقی است. طرحی که شامل برخی از لوازم برقی مدرن از جمله یک کنسول مرکزی صفحه نمایش لمسی 10 اینچی، صفحه نمایش بالایی، شارژر بدون سیم و ورودی بدون کلید است.

ID.3 در سه نوع مختلف ارائه می‌شود که با دامنه‌ای تقریبی از 205 تا 340 مایل در اواسط سال 2020 تحویل خواهد شد. هیچ کدام از این‌ها قرار نیست در ایالات متحده فروخته شوند.

Lamborghini Sian

Lamborghini Sian

اولین هیبرید لامبورگینی با واژه ایتالیایی «Thunderbolt» نامگذاری شده است. Sian موتور V12 را نگه می‌دارد که 774 اسب بخار را تحویل می‌دهد. بالاترین حدی که موتور لامبورگینی تا کنون به آن رسیده است. این طراحی یک موتور الکتریکی 48 ولت را برای قدرت ترکیبی معادل 807 اسب بخار را به خوردو اضافه می‎کند. هیچ وسیله نقلیه با موتورهای احتراق داخلی دیگری تاکنون ارتباط مستقیمی بین موتور الکتریکی و چرخ‌ها نداشته است.

گفته شده این خودرو دارای 720 نیوتن متر (531 پوند فوت) گشتاور، زمان رسیدن از صفر تا 60 مایل در ساعت به مدت 2.8 ثانیه، سرعت حداکثر 218 مایل در ساعت با استفاده از تمام چرخ‌ها و انتقال هفت سرعته است. بدنه لاغر آن از لبه‌های Countach الهام گرفته شده‌اند. طراحی بدنه آن نیز از الیاف کربن می‌باشد.

نظرات خود را در مورد نمایش قدرت خودروهای برقی با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: آینده متعلق به خودروهای برقی است؛ تفاوت خودروهای سوخت فسیلی با برقی چیست؟

بیشتر بخوانید: خودرو خلاقانه Volvo PV می‌تواند آینده سفرهای درون شهری باشد

امتیاز: 4.5 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

یک دیدگاه

  1. Avatar mohsen گفت:

    وقتی چندتا از بهترین مخترعان این صنعت خودروهای برقی در ایران به المان رفته اند نباید انتظار کمتر از این را داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.