نگه‌داری از حیوانات خانگی

نکاتی که پیش از به سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی باید مد نظر قرار دهید

حیوانات خانگی و سرپرستی از آن‌ها، موضوعیست که اخیرا خیلی مورد استقبال قرار گرفته است. اگر تصمیم دارید به زودی برای نگه داری از آن‌ها اقدام کنید، بهتر است حتما این خبر را دنبال کنید.

اطلاعاتی در رابطه با به سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی

تصمیم به نگه‌داری از حیوانات بی‌سرپرست، کار بسیار با ارزشیست. شما زندگی خود را با یک حیوان بی‌سرپرست به اشتراک خواهید گذاشت. یک حس فوق‌العاده را تجربه خواهید کرد. این حیوانات یک وفاداری و پذیرش بی قید و شرط را در اختیار ما می‌گذارند. یک همدم ثابت هستند و حتی می‌توانند استرس یک روز کاری سنگین را به راحتی از تن بیرون ببرند.

حیوانات خانگی

ممکن است شما هم با دیدن یک حیوان چهار دست و پای کوچولو که تنها از شما توجه می‌خواهد، درگیر این حس شوید و کمی بعد، خود را در مغازه خرید غذای حیوانات خانگی بیابید. دوست داشتن سگ، گربه یا سایر حیوانات بسیار آسان است و هیچ جای تعجبی هم ندارد.

با این حال، نگه‌داری از یک حیوان خانگی ، یک تصمیم بسیار بزرگ است. در اغلب موارد این حیوانات، به مقدار زیادی وقت، پول و تعهد نیاز دارند. بهتر است حتما قبل از اقدام در این راستا، تدبیراتی را در نظر بگیرید. در ادامه ما را همراهی کنید تا با دید بازتری در این مسیر قدم بگذارید.

10 نکته که قبل از به سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی باید بررسی کنید

حیوانات خانگی

  • چرا می‌خواهید یک حیوان خانگی داشته باشید؟

هر فردی که تصمیم به این اقدام دارد، باید این سئوال را از خودش بپرسد. نباید به صرف این‌که کودکتان بهانه داشتن یک سگ کوچولو را گرفته‌اند، برای خرید و نگه‌داری از حیوانات خانگی اقدام کنید. چراکه این یک تصمیم بسیار اشتباه خواهد بود. فراموش نکنید که نگه‌داری از این حیوانات دوست داشتنی و کوچولو، ممکن است 10 الی 15 سال وقت ببرد.

حیوانات خانگی

  • آیا وقت کافی برای نگه‌داری از آن‌ها دارید؟

نمی‌توان سگ‌ها، گربه‌ها یا سایر حیوانات خانگی را به دلیل این‌که شما خسته و یا مشغول هستید، نادیده گرفت. غذا، آب، ورزش، توجه و همراهی، نیازهایی هستند که هر روز از سال وجود دارند و شما باید به آن‌ها، به درستی رسیدگی کنید. اکثرا حیواناتی که در پناهگاه‌ها وجود دارند، صاحبان قبلی آنها، مدیریت این نیازها را به خوبی عهده‌دار نبوده‌اند.

حیوانات خانگی

  • آیا توانایی مالی نگه‌داری از آن‌ها را دارید؟

هزینه نگه‌داری از این موجودات دوست داشتنی نسبتا بالاست. شناسنامه، مجوزهای مربوطه، تغذیه، مراقبت‌های دام‌پزشکی، مراقبت از مو، اسباب بازی‌ها و… همه و همه به یک‌باره به لیست هزینه‌های شما افزوده خواهند شد.

حیوانات خانگی

  • آیا آمادگی مواجه شدن با برخی از مشکلاتی که ممکن است سبب شوند را دارید؟

آلودگی‌های کلاسیک، خراشیدن مبلمان، حوادثی ناشی از نگه‌داری از یک حیوان آموزش ندیده، موارد اضطراری پیش بینی نشده پزشکی و غیره، احتمالاتیست که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید و بهتر است قبل از اقدام به خریدشان، این موارد را نیز در نظر داشته باشد.

حیوانات خانگی

  • آیا در مکانی که سکونت دارید، می‌توانید حیوان خانگی نگه دارید؟

در برخی از جوامع امروزی، اجازه نگه‌داری از این حیوانات را نمی‌دهند و حتی ممکن است با شما برخورد قضایی صورت گیرد. شما باید قبل از اقدام به این‌کار، تمام محدودیت‌های از این قبیل را بررسی کنید.

  • آیا زمان مناسبی برای به سرپرستی گرفتن این موجودات را انتخاب کرده‌اید؟

اگر کودکانی زیر 6 سال دارید، بهتر است چند سال دست نگه دارید. مالکان حیوان خانگی، باید به اندازه کافی بالغ باشند تا بتوانند به خوبی از پس مسئولیت نگه‌داری از این موجودات بی‌آزار و نسبتا بی‌دفاع، برآیند. اگر در شهر دیگری دانشجو هستید، یا به زودی به سربازی خواهید رفت، یا حتی ممکن است به دلیل شغلتان چند روزی را در سفر باشید، بهتر است کمی صبر کنید تا وضعیتتان کاملا تثبیت شود.

حیوانات خانگی

  • آیا شرایط زندگی شما مناسب نگه‌داری از حیوان خانگی است؟

اندازه این حیوانات، تنها متغیری که قبل از خرید باید بررسی کنید، نیست. برای مثال برخی از سگ‌ها با جثه ریز مانند نژاد Terrier، پر و جنب‌وجوش هستند و به ورزش روزانه زیادی نیاز دارند تا آرام باشند و صدای پارس آن‌ها نیز می‌تواند بسیار متغیر باشد.

از طرف دیگر، برخی از سگ‌ها با جثه بسیار درشت، بسیار آرام و ساکتند و معمولا اغلب روزها تنها بر روی مبل‌ها لم می‌دهند. خوب است که قبل از خرید، تحقیقات جامع و کاملی در خصوص آن‌ها انجام دهید. به این ترتیب شما بهتر می‌توانید یک حیوان خانگی را که با شرایط زندگی شما سازگار است، انتخاب کنید.

نگه‌داری از حیوانات خانگی

  • آیا می‌دانید چه کسی از حیوان خانگی شما می‌تواند نگه‌داری کند، تا شما از سفر برگردید؟

شما یا به دوستان و همسایگانی قابل اعتماد و یا به پول برای سپردن به مراکز نگه‌داری هتل مانند برای حیوانات خانگی، نیاز دارید و باید از قبل خود را برای این شرایط آماده کرده باشید.

  • آیا شما می‌توانید یک صاحب مسئولیت‌پذیر باشید؟

انجام روتین چکاپ‌های سلامت و تزریق واکسن‌های مختلف، عشق ورزیدن به آن‌ها، همراهی کردنشان، به ورزش بردن و رعایت یک رژیم غذایی سالم برای آن‌ها تنها پاره‌ای از مسئولیت‌هاییست که باید در قبال نگه‌داری از آن‌ها به عهده بگیرید.

حیوانات خانگی

  • و در انتها، آیا شما آماده‌اید تا یک عمر نگه‌داری از آن‌ها را بر عهده بگیرید؟

نگه‌داری از این حیوانات دوست داشتنی با محبت، تنها مختص روز‌های آفتابی زندگی نیست. شما با خرید و قبول مسئولیت سرپرستی از آن‌ها، برای تمام طول عمر چند ساله آن‌ها، صاحبشان خواهید بود. اگر تمام موارد بالا را به درستی بررسی کرده‌اید و همچنان بر این تصمیم مصمم هستید، فراموش نکنید که حیوانات هم درست مثل انسان‌ها می‌بینند، درک می‌کنند و به خاطر می‌سپارند. پس مراقبشان باشید.

حیوانات خانگی

امتیاز: 4.3 از 5 (11 رای)
کمی صبر کنید...

۳ دیدگاه

  1. Avatar مسعود قدیم گفت:

    با توجه به توضیحات شما من و همسرم صاحب یک آپارتمان ۱۳۰ متری با سابقه ۳۵ سال و همسایه های joint و فامیل هستیم و یک پسر ۳۰ ساله نیمه مستقل هستیم و بهترین شرایط برای سرپرستی یک توله یا سگ ترجیحآ کوچک مانند نژاد Chi his his اما هزینه خرید متآسفانه نداریم اگر مرکزی یا شخصی توانست برای ما این کار را بکند بسیار ممنون میشویم.

  2. Avatar علی گفت:

    بنده هم سگ داشتم و هم گربه که خیلی هم اینها رو لوس بار می آوردم و یکیشون رو بیش از حد دوست داشتم که یه روز به دنبال مادرم میره مغازه که یه ماشین زیرش میکنه و غیره … سعی کنید باهاشون مهربون باشید و بهشون غذا بدید ولی توی خونه نیاریدشون که خیلی باید زمان براشون صرف بکنید

  3. Avatar Arash گفت:

    من 18 سال گربه داشتم که 5 سال آخر عمرشو با سگم زندگی میکرد، بنظرم رابطه عاطفی که بین انسان و حیوان خانگی برقرار میشه درنهایت آزاردهندست، دیگه هیچوقت موافق نگهداری حیوانات در آپارتمان نیستم، اینها باید در طبیعت خودشون پرورش پیدا کنند، خیلی بده که اینهارو با اسباب بازی اشتباه میگیریم و اینجوری به خودمون عادت میدیم، جوری که دیگه با هم نوع خودشون ارتباط ندارند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.