بزرگترین بیمارستان شتر‌ها

بزرگترین بیمارستان شتر‌ها در جهان، در کشور عربستان راه‌اندازی شد!

همانطور که می‌دانید شترها در کشورهای عربی مخصوصا در عربستان اهمیت زیادی دارند و یکی از محبوب‌ترین حیوانات در این کشور هستند. در همین راستا، به تازگی خبری مبنی بر تاسیس بزرگترین بیمارستان شتر‌ها در عربستان منتشر شده است. در ادامه جزییات بیشتر را در این زمینه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

بزرگترین بیمارستان شتر‌ها

براساس اخبار منتشر شده، بزرگترین بیمارستان شتر‌ها که به تازگی در عربستان تاسیس شده، معادل ۲۶ میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شده است. در واقع این بیمارستان دامپزشکی یکی از مجهزترین و بزرگترین مرکز درمانی شترها در جهان است. البته این بیمارستان هنوز افتتاح نشده اما به زودی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد و به زودی کار خود در راستای درمان شترها آغاز خواهد کرد.

بزرگترین بیمارستان شتر‌ها

این بیمارستان شتر‌ها که اکنون بزرگترین مرکز درمانی شترها در جهان است، بیش از ۷۰،۰۰۰ مترمربع مساحت دارد. در این بیمارستان امکان درمان ۴۰۰۰ شتر به صورت همزمان وجود خواهد داشت و متخصصین دامپزشکی در این بیمارستان خدمت خواهند کرد. از سوی دیگر این مرکز درمانی به بخش رادیولوژی، سیتی اسکن، ICU، اتاق عمل، بخش مراقبت‌های ویژه و بخش تحقیقات مجهز شده است و تمامی خدمات درمانی برای شترها در این مرکز فراهم شده است.

از سوی دیگر یکی از اهداف تاسیس این بیمارستان، ایجاد تغییر در روند سنتی لقاح شترهایی است که بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند. این بیمارستان همچنین سعی دارد تا میزان تولد شترها را افزایش دهد و امکانات را برای تولد جنین‌های شتر فراهم آورد. در نتیجه این بیمارستان علاوه بر اینکه یک مرکز درمانی است، یک مرکز تحقیقاتی نیز به حساب می‌آید.

بزرگترین بیمارستان شتر‌ها

200 تا 300 نفر در شش بخش جراحی، معالجه پزشکی، اسکان شتر، آزمایشگاه‌ها و بخش تحقیقات این بیمارستان استخدام خواهند شد. آزمایشگاه مرکزی این بیمارستان دارای بیش از 60 نوع تجهیزات پزشکی است که قادر به انجام بیش از 160 نوع آنالیز و آزمایش خواهد بود. در نتیجه این بیمارستان اولین بیمارستان در دنیا بوده که چنین امکاناتی را در اختیار شترها قرار می‌دهد. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در رابطه با این بیمارستان با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: واقعیت‌هایی حیرت‌انگیز در مورد نهنگ‌ قاتل که باید بدانید!
بیشتر بخوانید: قلب حیوانات : حیواناتی که بیش از یک قلب دارند را بشناسید!

امتیاز: 4.5 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۴ دیدگاه

  1. Avatar سعید گفت:

    بیمارستان شتر ها خیلی خوبه

  2. Avatar shadiM گفت:

    این عربا همیشه به شترا علاقه خاصی داشتن :/

  3. Avatar مهدی گفت:

    البته این عکس برای بیمارستان شتر در دبی می باشد.

  4. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    چقدر مطلب جالبی بود👌🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.