ماه و پنج سیاره منظومه شمسی در یک امتداد

رویداد نجومی روز یکشنبه: ماه و پنج سیاره منظومه شمسی در یک امتداد قرار می‌گیرند

روز یکشنبه مورخ 29 تیر ماه سال 1399 شاهد یک رویداد نجومی نادر در آسمان زیبا خواهیم بود. ماه و پنج سیاره منظومه شمسی در یک امتداد قرار می‌گیرند. شما می‌توانید این همزمانی ویژه را بدون تلسکوپ و با یک دوربین چشمی ساده نیز رصد کنید. در ادامه با دینو همراه باشید تا از چگونگی رویت این پدیده آسمانی مطلع شوید.

رویداد نجومی روز یکشنبه

روز یکشنبه 29 تیر ماه سال 1399 مصادف با 19 ژوئیه سال 2020 میلادی قرار است ماه و پنج سیاره عطارد (Mercury)، زهره (Venus)، مریخ (Mars)، مشتری (Jupiter) و زحل (Saturn) روی یک خط هم راستا شوند. نکته جالب درباره چنین رویداد نجومی نادری این است که شما می‌توانید بدون نیاز به تلسکوپ و تجهیزات خاص، با یک دوربین چشمی معمولی نیز آن را رصد کنید. بهتر است از امروز ساعت خود را تنظیم کنید تا حدود 45 دقیقه زودتر از طلوع خورشید شما را بیدار کند. «جفری هانت» (Jeffrey Hunt)، مربی نجوم و مدیر سابق افلاک‌نما درباره این رویداد می‌گوید:

من به شما پیشنهاد می‌کنم که صبح زود، حداقل یک ساعت قبل از طلوع آفتاب از خانه بیرون بروید. چهار سیاره روشن زهره، مریخ، مشتری و زحل را پیدا کنید و به انتظار دیدن ماه بنشینید. تصور نکنید با تصاویر واضحی که توسط فضاپیماها گرفته می‌شوند روبرو خواهید شد. آن‌ها فقط به صورت چند ستاره بسیار درخشان دیده می‌شوند.

رویداد نجومی روز یکشنبه

هانت همچنین استفاده از سه اپلیکیشن مخصوص رصد سیارات را به جویندگان مبتدی آسمان توصیه می‌کند. Google Sky، Night Sky و Star Walk برنامه‌هایی هستند که می‌توانند به منجمان تازه‌کار در یافتن سیارات کمک کنند.

ماه و پنج سیاره منظومه شمسی

زهره درخشان در شرق – شمال شرقی پایین‌تر از بقیه قرار می‌گیرد. مریخ تنها ستاره در نیمه جنوبی آسمان جنوب شرقی است. مشتری و زحل نیز ستاره‌هایی پرنور در جنوب غربی هستند. مشتری در جنوب غربی دقیقا بالای افق و زحل نیز در سمت چپ بالای مشتری خواهد بود. پیدا کردن عطارد ممکن است سخت‌تر از بقیه باشد؛ اما، در سمت راست ماه قرار خواهد گرفت. درباره ماه نیز باید بدانید که یک هلال نازک در قسمت شرقی آسمان و بسیار کم‌نور خواهد بود.

ماه و پنج سیاره منظومه شمسی در یک امتداد قرار می‌گیرند

خبر خوب دیگر این است که اگر رویداد روز یکشنبه را از دست دادید، می‌توانید برای چند صبح دیگر نیز این هم‌راستایی را در آسمان مشاهده کنید. تنها تفاوت روزهای بعدی این است که دیگر ماه به همراهی این پنج سیاره نخواهد آمد. تا حدود روز 25 ژوئیه این سیارات منتظر رصدهای شما خواهند ماند. بار دیگر این رویداد نجومی را می‌توانید در اواخر ماه ژوئن سال 2022 نیز ببینید. شما همچنین می‌توانید برای متعادل کردن انرژی‌های درونی‌تان به ستاره‌شناسی و اختربینی ماه تولد خود مراجعه کنید و مدیتیشن مربوط به شرایط سیاره‌تان را انجام دهید.

نظر شما درباره هم‌راستا شدن ماه و پنج سیاره منظومه شمسی چیست؟ آیا واقعا چنین پدیده‌ای می‌تواند انرژی کائنات را تغییر دهد؟ دیدگاه‌ها و تجربیات خود در این زمینه را با ما و همراهان عزیز دینو در میان بگذارید.

منبع: CNET

بیشتر بخوانید: آوای کهکشان‌ها: ترجمه تصویر تلسکوپ هابل از عمق ناشناخته‌ها به زبان موسیقی

بیشتر بخوانید: 15 مورد از تصاویر درخشان‌ترین شهاب‌ها در جهان که تا کنون عکاسی شده‌اند

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۷ دیدگاه

  1. Avatar تیر گفت:

    الان واقعا ۲۹تیر میشه اینو دید
    من تو یک سایت دیگه دیدم زده بود ۲۳ تا۲۵ ژوئن!!!

  2. Avatar sadegh گفت:

    والا تنها چیزی که میخوام اینه که این پدیده سحرگاه امروز منظومه شمسی و کائنات ، انرژی داشته باشه که ما مردم و این کشور رو از دست این… نظام اهریمنی نجات بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.