معما

معما: سوال بازی و ریاضی فقط و فقط برای افرادی با هوش ریاضی بالا

هر هفته سایت دینو سوالات معمایی و بازی و ریاضی را در اختیار کاربران قرار می دهد و علاقه مندان به این سوالات پاسخ داده و خود ذهن خود را به چالش می کشند. در این مطلب سوالی نسبتا پیچیده را برای افراد و کاربران بسیار باهوش سایت دینو در نظر گرفته ایم در نتیجه با پاسخ به این سوال می توانید هوش ریاضی خود را به رخ بکشید و مغز خود را به کار بگیرید. اما قبل از آن سعی داریم تا به شما بگوییم که اصلا هوش ریاضی چیست و چه کاربردی دارد؟

هوش ریاضی چیست؟

هوش ریاضی در واقع توانایی مغز در حل مسائل منطقی است. در واقع این هوش یک فرایند ذهنی بسیار دقیق است که به افراد قدرت حل مسائل منطقی و ریاضی را خواهد داد. مسائل منطقی و ریاضی در واقع مسائلی هستند که بر پایه ی نظم حل می شوند و باید علت و معلول آن کشف شود تا به پاسخ رسیده شود. در واقع افرادی که از هوش ریاضی بالایی بهره می برند قادرند تا برای هرچیزی یک استدلال پیدا کنند، روابط را کشف کنند، عاشق معما و پازل ها هستند، از نظم الگو بر می دارند و طبق اصول می توانند راه حل درست را پیدا کنند. اما راه هایی هم برای پرورش یک هوش ریاضی و منطقی وجود دارد. در واقع شما می توانید هوش ریاضی خود را تقویت کنید و از آن بهره ببرید. برای مثال شما می توانید با حل سوالات بازی و ریاضی و یا معماهای مختلف ذهن خود را تبدیل به یک هوش ریاضی کنید. البته این راه یکی از ساده ترین راه ها و دست یافتنی ترین گزینه های موجود است که می توانید از آن بهره ببرید. از دیگر مواردی که می توان به آن اشاره کرد شرکت در آزمون های اینترنتی، حل مکعب روبیک و پازل های هزار تکه اشاره کرد.

در این مطلب سعی داریم تا سوالی بازی و ریاضی برای کاربرانی با هوش ریاضی مطرح کنیم و شما عزیزان می توانید با رسیدن به پاسخ این سوال ذهن خود را فعال نمایید. در واقع وظیفه ی شما این است که روابط بین اعداد را پیدا کنید تا به راحتی به پاسخ سوال ما برسید.

نکته: پس از یک هفته پاسخ معما در انتهای همین مطلب قرار خواهد گرفت و می‌توانید پاسخ درست را مشاهده نمایید.

هوش ریاضی

پاسخ معما: 12

توجه: پاسخ معمای قبل را مشاهده نمایید.

امتیاز: 4.0 از 5 (9 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۱۲ دیدگاه

  1. Avatar سپهر۱۳۷ گفت:

    جمع خط های مورب ۳۸ جمع خط های عمود ۳۸ جوابو نمی گفت نمیفهمیدم

  2. Avatar سپهر ۱۳۷ گفت:

    البته منظور خط های مورب و عمود

  3. Avatar سپهر ۱۳۷ گفت:

    آقااااااا پشماتون بریزه یکی بالاخره حل کرد جمع عدد های خط های افقی میشه ۳۸ جمع عدد های خط های عمودی هم میشه ۳۸ البته جوابو نمیدیدم نمیفهمیدم

  4. Avatar سیدعلی علوی گفت:

    میشه 12. جمع اعداد روی تمام پاره خط ها میشه 21. پس اون پاره خطی که عدد مجهول داره، هست 5 – 4 – 12

  5. Avatar جواد گفت:

    چطور شد 12 ؟ فرمول محاسبه رو میگید لطفا

  6. Avatar ناصر گفت:

    جواب ۱۱ میشه

  7. Avatar S@li گفت:

    جواب 12 میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.