ورزش صورت

ورزش‌های خانگی صورت برای پیش‌گیری از پیر شدن پوست – با هم بخوانیم

در این بخش قصد داریم به یک سری حرکات ورزشی، مختص پوست صورت بپردازیم. این حرکات برای کند کردن روند پیری به کار برده می‌شوند. اما دقیقا چطوری انجام ورزش‌های صورت، به از بین رفتن خطوط ریز، آویزان شدگی و چین چروک‌های پوست کمک می‌کند؟

یوگای صورت یا حرکات ورزشی پوست دقیقا چه تاثیراتی دارند؟

متخصص یوگای صورت درباره حرکات ورزشی صورت می‌گوید: این حرکات بر روی لایه‌های زیرین پوست، لایه‌های میانی و اپی‌درم یا لایه سطحی موثر است. با به کار گرفتن صحیح تمام این لایه‌ها، گردش خون در آن‌ها افزایش یافته و در نتیجه اکسیژن‌رسانی و تغذیه سلول‌های پوست، بهتر صورت می‌گیرد.

یوگای صورت

نتایج انجام این ورزش‌ها مشخص است: داشتن پوستی سالم و درخشان که در آن مواد سمی کم‌تری وجود داشته و بهتر رطوبت را جذب می‌کند. این حرکات شباهت‌های بسیاری با ماساژ پوست صورت دارد و قابل انجام در خانه می‌باشد.

تکنیک‌ تمرینات ورزشی ضدپیری پوست، به تحریک تولید کلاژن و الاستین، در لایه میانی پوست کمک می‌کند. این امر سبب داشتن پوستی منعطف‌تر، نرم‌تر و مقاوم‌تر خواهد شد.

بهتر است  این حرکات را روزی 20 دقیقه انجام دهید. ممکن است زیاد به نظر برسد، اما پس از ظاهر شدن نتایج آن، از انجام آن راضی خواهید بود. پوست افراد مختلف، بسیار متفاوت است، بنابراین زمان دیدن نتیجه‌ها، بسته به نوع پوست هر کس، متفاوت خواهد بود. با این وجود،پس از گذشت حدود دو هفته، حداقل متوجه نرم شدن پوست صورت و گردنتان خواهید شد.

پس از گذشت 2 الی 4 ماه، متوجه تغییرات به وجود آمده در خصوص خطوط ریز و تیرگی‌های پوست خود خواهید شد و حتی دیگران هم متوجه شادابی چهره و سالم‌تر دیده شدنتان خواهند گشت. در طول 6 الی 9 ماه نیز، صورتتان بسیار جوان‌تر از قبل به نظر خواهد رسید.

یوگای صورت

در ادامه پنج حرکت ورزشی توصیه شده توسط این متخصص یوگای صورت، آورده شده است. حتما در هنگام انجام این حرکات، از روغن صورت و یا سرم‌های موجود استفاده کنید.

5 مدل از حرکات ورزشی صورت، مناسب برای جوان نگه داشتن پوست

1. حرکت V

ورزش صورت

مفید برای: افتادگی پلک، گوشه‌های چشم، گودی زیر چشم و خیز یا پف آلودگی زیر چشم

جایگزین برای: بوتاکس و جراحی‌های زیبایی چشم

  • مرحله اول: هر دو انگشت وسطتان را باهم، به قسمت میان ابروهایتان فشار دهید. سپس با انگشت‌های اشاره دستتان، این فشار را به سمت گوشه‌های بیرونی ابرو‌ها هدایت کنید.
  • مرحله دوم: به سقف نگاه کرده و بدین ترتیب پلک‌های پایینی خود را به سمت بالا هدایت کنید. سپس به چشم‌های خود استراحت دهید.
  • مرحله سوم: این حرکت را 6 بار دیگر تکرار کنید. بین هر ست، 10 ثانیه چشمان خود را محکم بسته نگه‌دارید.

2. حرکت صاف‌ کننده لبخند

ورزش صورت

مفید برای: از بین بردن خطوط لبخند و آویزان شدن پوست

جایگزین برای: فیلرها و بالا کشیدن پوست پایین صورت

  • مرحله اول: دندان‌هایتان را توسط لب‌ها پنهان کنید تا یک شکل O مانند ایجاد بشود.
  • مرحله دوم: سعی کنید در حال پنهان نگه داشتن دندان‌هایتان، به صورت پهن لبخند بزنید. این حرکت را شش بار تکرار کنید.
  • مرحله سوم: سپس، با حفظ مدل لبخند گفته شده، یک انگشت اشاره خود را بر روی چانه قرار دهید. بعد به آرامی فک خود را حین به عقب بردن سرتان، بالا و پایین کنید. به خود استراحت داده و دو بار دیگر این حرکت را تکرار کنید.

3. حرکت صاف کننده ابرو

ورزش صورت

مفید برای: خطوط افقی پیشانی

جایگزین برای: بوتاکس

  • مرحله اول: دو دست خود را مشابه تصویر، بر روی پیشانی قرار داده و تمام انگشت‌ها را در مابین ابرو و خط رویش مو‌های سر بگذارید.
  • مرحله دوم: به آرامی انگشت‌های خود را به صورت رفت و برگشتی، در طول پیشانی حرکت دهید. همچنین فشار کمی، به جهت محکم کردن پوست، به پیشانی وارد کنید.
  • مرحله سوم: استراحت کرده و 10 بار دیگر این حرکت را تکرار کنید.

4. حرکت مخصوص چشم

ورزش صورت

مفید برای: گودی‌های عمیق زیر چشم و ابرو‌های افتاده

جایگزین برای: لیفت ابرو‌ها

  • مرحله اول: انگشتان اشاره خود را در زیر هر چشم، در حال اشاره به بینیتان قرار دهید.
  • مرحله دوم: همراه با باز نگه داشتن دهانتان، سعی کنید دندان‌هایتان را با لب‌هایتان پنهان کنید.
  • مرحله سوم: با نگاه کردن به سقف، پلک‌های پایینی چشم خود را به مدت 30 ثانیه به سمت بالا بکشید.

5. حرکت زرافه

ورزش صورت

مفید برای: خطوط و افتادگی‌های پوست گردن

جایگزین برای: لیفت غبغب و گردن

  • مرحله اول: ابتدا انگشتان خود را مطابق تصویر، در انتهای گردن خود قرار داده و سپس به آرامی سر خود را به سمت عقب ببرید.
  • مرحله دوم: به آرامی سر خود را به سمت قفسه سینه برگردانده و دوباره به عقب ببرید. این‌کار را دو بار دیگر تکرار کنید.
  • مرحله سوم: در نهایت، لب پایین خود را به منظور کشیدن گوشه‌های پایینی دهان، تا جایی که می‌توانید به بیرون بکشید. در همین حین، انگشتان خود را بر روی ترقوه‌ها، در حالتی که نوک چانه به سمت بالا کشیده شده باشد، قرار دهید. همین حالت را به اندازه چهار نفس عمیق حفظ کنید.
امتیاز: 5.0 از 5 (5 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.